12 Aralık 2024
Beşyol Mahallesi 1.İnönü Caddesi 18/8 Küçükçekmece İstanbul
Fintech

PAYNET, İLK ÇEYREKTE REKOR KIRARAK PAZAR PAYINI DA ARTIRDI

2022 yılında sektörün 2 kat üzerinde büyüyen Paynet, ilk çeyrekte işlem hacmini yüzde 226 artırarak rekor kırdı. Yenilikçi ürün ve çözümlerinin desteklediği bu performansla pazar payını da artıran Paynet, ikinci çeyrek için de iddialı. Bu yıl finansman alternatiflerini artırmaya odaklandıklarını belirten Paynet Genel Müdürü Onur Ertürk, “Yılın ikinci çeyreği bu anlamda daha hareketli geçecek.” diyor.

Ödeme sistemlerinde Türkiye’nin öncü fintek şirketi Paynet, 2023 yılının ilk çeyreğinde işlem adedinde %63, işlem hacminde de %226 artış yakalayarak büyüme rekoru kırdı. İlk çeyrekte işlem tutarına göre işlemlerin %95’i 3Dʼli, %5’i ise 3Dʼsiz gerçekleşti. Bununla birlikte işlem hacmine göre ödemelerin %16’sı tek çekim, %84’ü taksitli işlem olarak kaydedildi. Ödeme platformları olarak PayPortal toplam işlemlerden %57 pay alırken, Paynet Api %22, Paynet Mobil %21 pay aldı.

2023 yılı ilk çeyreğinde, geçen yıl üretilen işlem hacminin yaklaşık yarısına ulaştıklarını belirten Paynet Genel Müdürü Onur Ertürk, “Yılın ilk çeyreğine çok güzel bir başlangıç yaptık. BKM kartlı işlem pazarı 2022 Ocak ayı verilerine göre pazar %146 büyürken Paynet olarak aynı dönemde %294 oranında büyüme kaydettik. Ardından da rekorlar gelmeye başladı. En yüksek günlük işlem hacmimizi Mart ayı içerisinde gerçekleştirerek ilk çeyrek işlem hacmimizi de yaklaşık %134’lük bir hedef gerçekleştirme oranıyla tamamladık. Böylelikle 2023 yılında da kartlı işlemler pazarındaki işlem hacmimizi genişletmeyi sürdürdük.” diyor.

Yeni ürünlerle büyümesine ivme kazandırıyor

İşletmelerin ürünlerini daha kolay satması için alternatif finans kanalları yaratmaya odaklanan Paynet, özellikle tahsilatta hızın ve verimliliğin önem kazandığı bu dönemde çözümleriyle sektörde farklılaşırken şirketlere önemli bir katma değer yaratıyor. Örneğin Paynet Bayi Ağı Çözümü özellikle bayi ve alt bayiye sahip şirketlerin nakit ve tahsilat akışını kolaylıkla yönetmelerini sağlıyor. Üreticiden son kullanıcıya kadar olan süreçte gerçekleştirilen satışlarda tahsilat tüm paydaşlara Paynet Bayi Ağı Çözümüyle otomatik olarak aktarılıyor. Anında herkesin hak ediş tutarı ilgili banka hesaplarına paylaştırılmış oluyor.

Şirket, biri Android tabanlı cihazların POS cihazı olarak kullanılmasını sağlayan PayPOS, diğeri de bireysel tüketici kredisi olmak üzere iki yeni ürünü pazara sunmuştu. Android tabanlı cihazları kullanarak ek bir cihaza ihtiyaç duyulmaksızın fiziksel POS cihazlarının özellikleri ile ödeme almasını sağlayan PayPOS sayesinde NFC teknolojisi ile temassız ödeme alınabiliyor. Güvenli ve kolay kullanımı sayesinde ödeme işlemini sadece 4-5 saniyede tamamlıyor.

Paynet’in geçtiğimiz yıl pazara sunduğu diğer yenilikçi çözümü PayKredi de işletmelerin yeni finansman opsiyonu ile son tüketicilere farklı ödeme alternatifi sunmasını sağlıyor.

Anlaşmalı bankalar üzerinden avantajlı faiz oranları, masrafsız ve sigortasız kredi sunması PayKredi’nin en önemli avantajları. Bu çözümle müşteriler kart limitlerini doldurmadan uzun vadede ödeme imkanı buluyor. Banka şubesine gitmeden, hızlı, dijital, anında onaylı ve güvenilir bir alışveriş deneyimi yaşıyorlar. Üye iş yerleri de taksit sayısını artırıp kart dışında alternatif bir ödeme yöntemi daha elde ettikleri için satış hacimlerini yükseltiyor.

İkinci çeyrek daha hareketli geçecek

Bu yıl finansman alternatiflerini artırmaya odaklandıklarını belirten Ertürk, “Ödemelerin dijitalleştirilmesinin yanı sıra işletmelerin hangi bankada olursa olsun tüm hesaplarını tek bir noktadan izleyebileceği, hesaplar arası hızlı ve zahmetsiz şekilde para transferi yapabileceği ve nakit akışlarını kolayca yönetebileceği Açık Bankacılık çözümümüzde lisans kapsamımızı genişleterek 2023’te bu çözümümüzü daha geniş bir yelpazede sunacağız. Biz deneyim odaklı bir şirketiz. Başarımızın ve büyümede rekorlar kırmamızın en büyük nedeni müşterilerimizi dinleyerek onların ihtiyaçlarına odaklı çözüm geliştirme kabiliyetimiz.” dedi.