22 Ocak 2025
Beşyol Mahallesi 1.İnönü Caddesi 18/8 Küçükçekmece İstanbul
Fintech Kapak Son Dakika

Restoran yönetiminde devrim yaratan NarPOS, Türkiye’den dünyaya açılıyor

2012’de yerli ve milli yazılım hedefiyle yola çıkan NarPOS, restoran yönetimine yenilikçi çözümler sunarak sektöre öncülük ediyor. Türkiye’de ilk bulut tabanlı MRP yazılımını geliştiren şirket, adisyon sistemlerini ERP’ye dönüştürerek işletmelere maliyet, zaman ve verimlilik avantajı sağlıyor. Günümüzde 8 ülkede faaliyet gösterdiklerini aktaran ve Aralık sayımızda kapak konuğumuz olarak dergimizde ağırladığımız NarPOS Yönetim Kurulu Başkanı&Kurucu Ortağı İlyas Akça, global bir marka olma yolunda hızla ilerlediklerini belirterek, NarPOS’un avantajlarını ve büyüme hedeflerini okurlarımızla paylaştı.

NarPOS’un kuruluş hikayesi nasıl şekillendi, 2012 yılında sektöre giriş yaparken hedeflediği vizyon neydi, 10 yılı aşkın bir sürede bu vizyonunuza yönelik nasıl bir gelişim gösterdiniz?

NarPOS, 2012 yılında kuruldu. Son 2 yıl içerisinde yaklaşık olarak 8 ülkeye çıkmış olduk. İngiltere’de sanal ofis açtık. 2025 yılında fiziki olarak Amsterdam’da ofis açacağız. Son 2 yılda personel sayımız 3 kat arttı ve 70 kişiye ulaştık.

NarPOS yıllar boyu sektörünün ilklerini başardı. İlk cep telefonu ve akıllı terazi uygulamasını hayata geçirdik. Pandemide çok ciddi bir popülasyon oldu ama öncesinde ilk karekod menüyü, restoranlarda ilk e-ticaret projesini yaptık. Yerli ve milli hem bulut tabanlı hem lokal tabanlı hem de finans hizmeti veren bir fintek şirketi olmaya doğru çok önemli bir adım attık.

NarPOS nedir, ne yapıyor?

Restoranların tüm süreçlerini tek uygulamayla yöneten, zaman ve maliyet tasarrufu sağlayan yazılım çözümüdür. Restoranlarda garsonların sipariş almasından siparişin mutfağa iletilmesine, Yemeksepeti, Getir, Trendyol gibi pazar yerlerinin siparişlerinin tek bir platformda toplanmasından bunların stoğunu, reçetesini takip etmesine, kurye operasyonlarının yönetilmesinden kendi e-ticaret sayfalarındaki karekod menüsüne kadar her şeyin tek bir uygulamadan takip edildiği bir adisyon sistemidir.

Biz Türkiye’de bir restoranın arka plandaki yönetimini sağlamak üzere ilk bulut tabanlı MRP yazılımını geliştirmek amacıyla yola çıktık. Bu konu üretim sahasında başkadır, perakendede başkadır, restoranda ise bambaşkadır. İlk MRP’yi bulut tabanlı yazdık. Sonra dedik ki biz sektöre öncü olalım.

Yazar kasanın içine kendi yazılımımızı dahil ettik. Yani garson, tek bir cihazdan masada sipariş ve ödeme alabiliyor, ayrıca hesap fişi verebiliyor. Bunu yurt dışında nasıl yapıyorlar? Soft POS olduğu için yurt dışında Google Pay ve Apple Pay ile ödeme alıyor, cep telefonunu cep telefonuna dokunduruyor. Ama Türkiye’de mevzuat “Bir cihaz olmak zorunda” diyor. NarPOS ne yaptı, biliyor musunuz? Yasanın içine girdi; “Ben size artık soft POS’lar sunuyorum” dedi. Ve bunu Türkiye’de yapan ilk şirketiz. Kurye o yazar kasa POS’tan yol tarifi alabiliyor. Yazar kasa POS’tan müşteriye mesaj gönderebiliyor. Düşünebiliyor musunuz? Dört tane makinenin yapacağı işi tek bir makinede topladık.

Adisyon sistemini alıp bambaşka bir boyuta mı taşıdınız?

Kesinlikle böyle ifade edebiliriz. Biz bunu 2 yılda başardık. Önümüzdeki 2 yıl içerisinde ise reklam ve veriyi doğru kullanmakla ilgili yeni bir strateji geliştireceğiz. Önümüzdeki 2 yıl içerisinde enflasyonu düşürmenin, yani yükselme hızını azaltmanın stratejisi bizde mevcut. Burada küçük esnafa destek olduğunuzda, küçük esnaf da yükselmeye başlıyor

Neden NAR ismini kullandınız?

Nar, bolluk ve bereketin simgesi olarak bilinir. Biz de bu vizyonla hareket ettik. Ne kadar parçalarsanız o kadar çok oluruz. Narın bu gücünü kullanmak istedik.

Yatırım aldınız mı?

Son 2 yıla kadar bir teknoloji, yani daha doğrusu bir bilgisayar şirketiydik. Son 2 yıl boyunca bir start-up, şimdi de scale-up yolunda giden bir şirket haline geldik. 600 bin dolar değerinde ilk tohum y atırımı biz aldık. Şimdi Hollanda’dan 1 milyon Euro’ya doğru çıkacak bir yatırım almaya gidiyoruz. Muhtemelen sonraki yıllarda seri A’ya çıkmış olacağız. Hedefimiz burada 4-5 milyon dolar gibi bir rakamlara erişmek. Bizim verdiğimiz hizmet adisyon sistemi olarak adlandırılıyor, ancak ben buna ERP diyorum. Çünkü bu aslında uçtan uça bir k aynak yönetimi. Benim rakiplerim şu an “Biz bir adis yon sistemi yatırımı alacağını, finans hizmeti verebileceğini bilmiyorduk. Bunu sen öğrettin bize…” diyor. Rakiplerimizin de bizi yatırım anlamında örnek almasından dolayı ayrıca gurur duyuyoruz.

NarPOS’un özellikle son 2 yılda bu hale gelmesinde sizi motive eden şey neydi?

Her girişimcinin ya da her üreticinin bir hayali vardır. Hepimiz faydalı bir iş yapmak, tanınmak, ünlü olmak isteriz. Edison bilinmek istedi, Nikola Tesla bilinmek istedi. Beni NarPOS noktasında motive eden şey de buydu. Bir katma değer oluşturmak istedim. Zaten ne zaman bir halı saha maçına gidiyorsam ben bu takıma ne k atarım, bir oyun oynuyorsak ben arkadaşlarıma ne katarım diye bakardım.

Bu seferki motivasyonum; ben bu ülkeye, bizim şirkette çalışanlara -ki şirkette çalışanlara sürekli eğitim veririmne katabilirim? Firmaya ne katabilirim? Topluluğuma ne katabilirim? Yani ne katma değerim olabilir? Bu motivasyonla NarPOS’un hissedarı oldum.

Örneğin, ülkemde enflasyonun düşmesine nasıl destek olabilirim diye düşündüm. Ben bir karıncayım, o karınca kadar destek olabilirim. Ama o k arıncaların birleştiğinde neler yapabileceğinin gücünü tüm dünya bilir. Bir araya gelirsek hiçbir şey yıkamaz bizi. Koloni olmak bizim tarihimizde, atalarımızda var. Kimisi bunu bilek gücüyle yapar, ki artık bence bilek gücünün kalmadığı bir dönemdeyiz. Kimisi bunu ekonomisiyle yapar, kimisi teknolojisiyle yapar, kimisi zekasıyla yapar. Biz de bunu teknoloji ve zeka ile yapmaya çalışacağız. Beni motive eden şey bu.

Hizmetlerinizi kullanan işletmeler, sektörde nasıl bir rekabet avantajı sağlıyor?

İşletmelerin elde edeceği en büyük finansal avantaj yazılımı ücretsiz sunmamız. Diğer bir avantajlı tarafı ise çoğu adisyon sisteminin yazar kasalara entegrasyonu yok veya bazı yazar kasaların entegrasyonu hiç yok. Yeni kanuna göre 10 Ocak 2025 tarihinden sonra herk es entegre olacak ve resmi çalışacak. Sisteme entegre olmayanlara POS başı 200 bin TL c eza kesilecek. NarPOS olarak, cihazın maliyetini karşılıyoruz, yazılımını da ücretsiz veriyoruz. Entegrasyon parası da almıyoruz. Yani müşterilerimiz bir sürprizle karşılaşmıyor. E-adisyon da zorunlu hale geldi, onun da bir maliyeti var. 7 bin TL’nin üzerinde bir e-fatura bedeli söz konusu. NarPOS bunu da almıyor. Yazar kasa POS ile el terminalini birleştirdiğimizden, zaman avantajı sağlıyor ve her şeyden öte ekstra bir donanım almadığı için bir artı avantaj daha oluyor. Ayrıca müşterilerimiz NarPOS’un yüzde 99,6’lık bir memnuniyet oranından faydalanıyor. NarPOS’un tüm modüllerini kullandıklarında ise yılda yüzde 7 kazanıyorlar.

NarPOS hangi ödeme yöntemlerini destekliyor? Bu ödeme seçenekleri işletmeler için nasıl bir pratik çözüm sunuyor?

Fiziki POS hizmetini zaten veriyoruz. Yazar kasa POS’un içindeyiz. 2025 yılında sanal POS’ta gate way yolunda gideceğiz. Yazılım ekibimiz müşterilerimizin ih tiyacına göre bir geliştirme yapıyor. O yüzden biz “NarPOS varsa çözüm var”, “NarPOS varsa kazanç var”, “NarPOS varsa kolaylık var”, “NarPOS varsa takip var”, “NarPOS varsa fayda var” dedik.

NarPOS’un raporlama özellikleri hakkında bilgi verir misiniz? Bu raporlar işletmelerin karar verme süreçlerine nasıl yardımcı oluyor?

NarPOS’un bir rapor modülü var. Yemeksepeti, Getir veya Trendyol’dan satış yaptığın bölgeye göre bir ısı haritası çıkartıyor. Bu ısı haritasına bakarak, örneğin o markanın hangi caddede olmadığını görüyor ve gidip oraya broşürlerini dağıtıyorsunuz. İkincisi, sadık müşterilerinize bakabiliyorsunuz. Diğer taraftan gıda israfını engellemeye yönelik raporlar da sunuyor.

Son dönemde öne çıkan NarMAP ürününüz hakkında bilgi verir misiniz?

NarMAP ile pazaryerlerindeki teslimat süresini devrim niteliğinde iyileştiriyoruz. NarMAP kullanıcıları, Akıllı Rota Optimizasyonu sayesinde, harita üzerinden teslimat rotalarını anında optimize ediyor, kuryelerinin daha verimli çalışmasını sağlıyor. Otomatik Kurye Atama ve Takip Modülü ile ‘siparişler otomatik olarak kuryelere atansın’ ve ‘sipariş yola çıktı’ bilgisi müşterilerine anında ulaşıyor. NarMAP, bu inovatif özelliklerle teslimat sürelerinizi azaltıyor, müşteri memnuniyetini artırıyor ve ciroyu maksimize ediyor.

Kısa ve orta vadede hizmet alanınızı genişletme konusunda nasıl bir strateji izleyeceksiniz?

NarPOS olarak halihazırda 8 ülkede (Almanya, Hollanda, Irak, Özbekistan, Gana, Kongo Cumhuriyeti, Tanzanya) faaliyet gösteriyoruz. Arapça da dahil olmak üzere 22 dilde hizmet veriyoruz. 2025 yılında Amsterdam’da NarPOS International BV isimli bir şirket kuracağız. Ortağımızla birlikte ofis arayışındayız. Hollanda’dan tüm dünya açılmayı planlıyoruz.

Globalde adisyon sistemleri pazarında büyümeyi hedefliyoruz. Bu nedenle yiyecek ve içecek sektöründeki işletmelerin karşılaştığı; içeriye müşteri çekme, personel bulma, işletme içindeki operasyonları yönetme ve uygun stok ürünlerini bulma gibi en büyük dört pr oblemi çözmek için adımları adıyoruz. Bu proje sadece Türkiye’de değil, aynı zamanda dünya çapında bir ilk olacak. Türkiye’yi pilot ülke olarak seçtik ve burada başarı sağladıktan sonra küresel pazarda genişlemeyi planlıyoruz. “Türkiye’de başarırsak globalde de başarırız” diye düşünüyoruz.