Ana içeriğe atla


BANNER

SAĞLIK TURİZMİ ÜLKE EKONOMİSİNİN PARLAYAN YILDIZI

17.02.2020 - 12:27

Sağlık İletişimi Danışmanı Serap Öcal, SAĞLIK TURİZMİNDE PAZARLAMA ÇALIŞMALARI HAKKINDA BİLGİLER VERDİ. 

Giderek artan sağlık harcamaları; sağlık hizmetleri talebi, yaşlanan nüfus ve buna bağlı olarak hastalık yükünün daha kronik hastalıklara kayması nedeniyle yükselme trendi gösteriyor. Türkiye, yüksek hizmet kalitesi ve maliyet avantajı nedeniyle sağlık turistlerinin ilgisini çekmekte. Üstelik yaygın pek çok operasyon için rekabetçi fiyatlar sunuyor.
 

TÜRKİYE MARKASI İÇİN PAZARLAMA ÇALIŞMALARI
“Sağlıkta Türkiye” markasını dünyaya duyurmak için günümüz teknolojik imkanlarından maksimum seviyede yararlanmamız gerekiyor. Ülkemiz coğrafi konumu, kültürel mirası, eşsiz doğal güzellikleri, lezzetli yemekleri ve dört mevsimi yaşayan yapısı ile turistlerin gözdesi. Hem turistik tatil hem tedavi için bulunmaz bir ülke. Sahip olduğu değerleri ve kaliteli sağlık hizmetlerinin diğer ülke vatandaşlarına da tanıtılması çok kıymetli olacaktır. Türkiye’nin sağlık kapasitesinin, imkanlarının ve potansiyelinin yurtdışında etkin bir şekilde tanıtılmasını sağlayarak ülke imajını güçlendirmek için kurulan USHAŞ’ın faaliyetlerini takdirle karşılamaktayız. Butik ve özel hastanecilik hizmetleri yapan kurumlar için ise, tanıtım çalışmaları büyük önem taşımaktadır. Profesyonel biçimde tanıtım yasalarına uygun olarak hazırlanacak içerikler yerinde olacaktır.
 

TANITIM ÇALIŞMALARI İÇİN ÖNERİLER
Kurumsal Tanıtım Videosu; Kurumunuzun fiziki yapısını, tıbbi cihaz donanımını, personelini ve referaranslarını içeren hikayeleştirilmiş bir tanıtım videosuna her zaman ihtiyacınız olacaktır. Bunun için kurumun büyüklüğüne veya kaçıncı tanıtım filmi olduğuna göre konsept belirlenebilir. Örneğin, ilk tanıtım videosunda daha kartvizit tarzı dediğimiz; sayılarla anlatılabilecek (15.yılımızda 10 hastanemizde 15 bin personelimiz ile gibi.) detaylara yer verilirken, sonraki videolara da tema kullanılabilir. Yine özel günlerde ayrıca tanıtım videoları hazırlanıp aşağıda bahsettiğim mecralarda yayınlanabilir.TV Programları; uluslararası seviyede yapılan çalışmaların ulusal yayın yapan, konuya uygun televizyon programlarında konu edilmesi, izleyiciler nezdinde olumlu imaj yaratmaktadır. TV programlarının daha sonra sosyal medya mecralarında video olarak da paylaşılması etkisini arttıracaktır.Web sitesi; Çalışmalara uygun bir web sitesi, kurumunuzun dijital mecrada görünür yüzü olacaktır. Sağlık turizmiyle ilgili bir web sitesi oluşturmada en önemli şey, özgün ve yüksek kaliteli içerikler, en az 3 dil seçeneği ve en az 2 dilde çağrı karşılayacak alt yapıyı kullanıcıya sağlamaktır. Sosyal medya; Sosyal ağlar, günümüzde en çok tercih edilen mecralar halinde. Adeta genç yaşlı herkes en az bir sosyal ağa üye. Durum böyle olunca özel hedef kitleler oluşturarak sponsorlu ilanlar ile ihtiyacı olan kişiye ulaşmanız mümkün. Örneğin daha önce “saç dökülmesi” kelimesi ile ilgili aramalar yapmış, bu konuda ürünler satın almış birisine “saç ekimi” ile ilgili faaliyetlerinizi anlatan reklamınızın görülmesini; ülke, şehir, cinsiyet, ekonomik durum vs. gibi detaylandırılabilmekte.Arama motoru reklamları; Teknolojinin ilerlemesi ve akıllı telefon kullanımlarının yaygınlaşması ile birlikte aradığımız hemen her şeyi arama motorlarına sorar olduk. Bunun tüm dünyada böyle olduğunu düşünecek olursak, reklam vermek istediğimiz kelimenin arama motorlarında (Google Ad wors, Yendex vs.) en üstte görünmesini sağlayabiliyoruz. Günlük istatistik raporlarını kontrol ederek, bütçeyi kontrolünüzde tutarak, hastalarınıza etik değerleri gözeterek ulaşmanız mümkün olacaktır. Burada hastaneler ve özel muayenehaneler tarafından dikkat edilmesi gerekçe hususlardan en önemlisi hasta mahremiyetidir. Hastanın izni olmadan gerek web sitesi, gerek sosyal ağlarda fotoğrafının kullanımı yasal olarak korunmaktadır.Dernek, vakıf ve STK işbirlikleri; İlgili kurum, kuruluş, dernek ve STK’ların düzenlediği birtakım organizasyonlar ve fuarlar yeni network ağlarının edinilmesi açısından kıymetlidir. Hastane sahiplerinin, otel yetkililerinin ve uluslararası sağlık turizmi faaliyetleri yürüten belgeli acente yetkililerinin bulunduğu ortamlar yeni iş birlikleri için fırsat yaratacaktır.Basılı ve dijital haber mecraları; Globalleşen dünyamızda haberler çok hızlı yayılmakta, bu nedenle oluşturacağınız içeriklerin haberleştirilerek medya ile paylaşımı çok kıymetli olacaktır. Farklı dillerde yayınlanan gazete, dergi ve internet haberleri ilgili kişi ve kurumlar tarafından hem prsetij hemde hasta kazanımı sağlayacaktır. Mümkünse video haber tarzında oluşturulacak haberler, araştırmalara göre okuyucuların daha fazla dikkatini çektiği görüşünde.Tüm bu çalışmaları kurum içinde bir ekip oluşturarak planlayabileceğiniz gibi, butik olarak sağlık iletişimi çalışmaları yürüten ajans ile de planlayabilirsiniz. Sağlık konu olduğunda medya çalışmalarını çok prensipli ve kurallara uygun olarak planlamakta yarar olacaktır. Regülasyon gereği reklam yasakları gözönünde bulundurularak çalışmalar titizlikle incelenmeli ve paylaşılmalıdır.

arf

Yukarı