26 Nisan 2025
Beşyol Mahallesi 1.İnönü Caddesi 18/8 Küçükçekmece İstanbul
Gastro

SATIŞ VE SATIŞ SONRASI HİZMETLERİMİZLE GLOBALDE MAKSAN İMZASINI YAYGINLAŞTIRDIK

Global arenada geniş bir coğrafyaya yayılan bayileri vasıtasıyla ürünlerini bu bölgelerdeki tüketicilerle buluşturan MAKSAN, satış ve satış sonrası servis ağıyla sunduğu hizmetleriyle sektörde fark yaratıyor. MAKSAN Satış Müdürü Tarık Tulumtaş’ı ağırladığımız Mayıs sayımızda başta Türki Cumhuriyetler olmak üzere global pazardaki konumlarını ve yurt dışına yönelik yatırım hedeflerini konuştuk.

Endüstriyel mutfak ürünleri üretimiyle sektörde çeyrek asrı aşkın süredir faaliyetlerini sürdüren MAKSAN’ın global pazardaki konumu nedir, nasıl bir ekonomiyi elinizde tutuyorsunuz? Hangi ülkelerde MAKSAN imzasıyla karşılaşıyoruz?

Avrupa, Balkanlar, Türki Cumhuriyetlerin tamamı, Rusya, Orta Doğu, Kuzey ve Güney Afrika’ya bayilerimiz üzerinden ürünlerimizi ulaştırıyoruz. Bu ülkelerdeki müşterilerimiz kanalıyla makinelerin üzerinde ülkedeki kullanıma yönelik teknik veya fonksiyonel değişiklikler yapılması gerekiyorsa bunları uyguluyoruz. Özellikle oradaki servis ağımızı kurarak çıkabilecek arızaları tespit edip müdahale edebilecek altyapıyı oluşturuyoruz. Bu hizmeti verebildiğimiz için hem müşterilerimiz hem de tüketicilerle bir bağ kurup satış grafiğimizi her sene yukarıya taşıyoruz.

Kısa-orta ve uzun vadede ihracata yönelik hangi strateji ve hedeflerle hareket edeceksiniz, Türk endüstriyel mutfak sektörünün globalde adını daha çok duyurabilmesi adına yatırımlarınız nasıl şekillenecek?

Firma olarak üretimimiz İzmir’de yapılmaktadır. İstanbul’da showroom-depo-lojistik olarak yerinde teslimat sağlıyoruz. Yakın zamanda açılan Dubai showroomumuzda ve kısa zamanda Üsküp’te açılacak fabrikamızla müşterilerimize en iyi şekilde hizmet vermeye devam edeceğiz. Türkiye’de iki yılda bir düzenlenen Hostech Fuarı ve İtalya’da yine iki yılda bir düzenlenen Host Milano Fuarı’na katılıp müşterilerimizle hem ülkemizde hem de Avrupa’da bir araya gelebiliyoruz. Çalıştığımız ülkelerdeki müşterilerimiz kanalıyla da yerel fuarlara katılıp markamızı ülkeler bazında güçlendirmek için çalışmalar yapıyoruz. Burada alacağımız olumlu müşteri taleplerine göre yatırım programlarımızı oluşturuyoruz.

Büyüme ivmesini Türki Cumhuriyetler bölgesini hedefleyerek geliştirmek isteyen bir firma olarak bu bölgeyi tercih etmenizdeki etkenler nelerdir, bölgenin ekonomisine ve ürün çeşitliliğinizin Türki Cumhuriyetler’de gördüğü talebe değinir misiniz? Hangi ürün grubunuzla bölgede etkin bir şekilde markanızla varlığınızı sürdürmek üzere yatırımlarınızı gerçekleştireceksiniz?

Yaklaşık 15 seneden beri Türkiye Cumhuriyetlerin tamamını yerinde ziyaret ederek oluşturduğumuz müşteri portföyü ile beraber MAKSAN markasını bilinir hale getirdik. Hem makine hem satış sonrası servis hizmetimizle o bölgedeki marka bilinirliğimizi yüksek seviyeye çıkardık. Tüketiciler de hem markamıza hem de makinelerimizin kullanımına alıştılar. Özellikle bölgedeki yoğun unlu mamül ürünü tüketimi dolayısıyla patisserie fırınlarımıza ve pizza fırınlarımıza talep mevcut. Bundan sonraki süreçte hem müşterilerimizle hem tüketiciyle aynı bağları kuvvetlendirerek hem satış hem satış sonrası hizmetlerimize devam edeceğiz.

Tüketicilerin satın alma eğilimleri Türkiye’de ve dünyada nasıl şekilleniyor, endüstriyel mutfak sektöründe siz bu trendlere nasıl karşılık veriyorsunuz?

Günümüzde endüstriyel mutfaklarda yüksek verim kadar, maliyet avantajı, hız ve kullanım kolaylığı da önemli hale gelmiştir. Bunun yanında dünyadaki gerek salgın hastalıklar gerek savaşlardan dolayı oluşan ekonomik krizlerden meydana gelen ortamda ülkemizin fiyatları cazip hale gelmiştir. Tüm dünyadan ürünlerimize talep oluşmuştur. Müşterilerimizin talep ettiği hem kalite hem fiyat açısından rekabetçi bir piyasa oluşmuştur. Biz de MAKSAN olarak kaliteli ürün ve uygun fiyat politikalarımızdan ödün vermeyerek talepleri ihtiyaç doğrultusunda değerlendiriyoruz.