Konutların gündem maddesi haline gelen aidat giderleriyle ilgili bilgi veren Tepe Servis ve Yönetim Bölge Müdürü Tamer Şengür, “Aidatlar ilgili sitenin hazırlanan yıllık işletme bütçesine göre ve yönetim planlarında tanımlanmış dağılım anahtarına göre belirlenmektedir.” diyerek, sertifika almış tesis yönetim şirketlerinden hizmet almanın avantajlarından bahsetti.
Yüksek aidat ücreti artışlarıyla karşılaşmamak ve iyi hizmet alabilmenin yolu bu konudaki profesyonel firmalarla çalışmaktan geçiyor. tepe Servis ve Yönetim Bölge Müdürü Tamer Şengür, aidatlarla ilgili bilgi vererek, sertifika almış tesis yönetim şirketlerinden hizmet almanın avantajlarından bahsetti. Aidat fiyatlarının neleri kapsadığıyla ilgili bilgi veren Şengür, “Aidatlar ilgili sitenin hazırlanan yıllık işletme bütçesine göre ve yönetim planlarında tanımlanmış dağılım anahtarına göre belirlenmektedir. Aidatları oluşturan kalemler; %50 ile personel giderleri, %20 ortak alan enerji giderleri (su, elektrik, doğalgaz) %15 ile bakım ve onarım giderleri, %10 sarf malzemeler, %5 sigorta ve diğer giderlerdir.” diyor.
Aidatlar ilgili sitelerinin giderlerine göre oluşturuluyor
Basında çıkan haberlerle ilgili konuşan Şengür, şu ifadeleri kullandı: “Öncelikle bu konuda ilgili site yönetimlerinin veya yönetim şirketlerinin kendi uhdelerinde belirledikleri yüksek aidatlarla haksız kazanç sağladıklarına dair yanlış bir algı bulunmaktadır. Ancak aidatlar ilgili sitelerin giderlerine göre oluşturulmakta ve yıllık bütçeler ile ilgili malik/kiracılara duyurulmaktadır. Bu Kat Mülkiyeti Kanunu (KMK) kapsamında olması gereken yasal bir süreç olup ilgili site sakinlerinin de takibini gerektirir.”
Her sitenin, konutun ihtiyaçları ve beklentileri farklı
Aidatlarda yüksek artışların önüne geçmek için yeni bir düzenleme hazırlığı yapılıyor. Buna göre, herkes site yönetemeyecek. Sadece sertifika almış tesis yönetim şirketleri bu işi yapacak. Sektörün meslek tanımı yapılacak, standartlar getirilecek. Bu düzenlemeyle ilgili de bilgi veren Şengür, “Bu konuda bir düzenleme yapılmak isteniyor, ancak bunun da sağlıklı bir yapıda sürdürülmesi ve uygulanması mümkün olmayabilir. Çünkü her sitenin/konutun ihtiyaçları, beklentileri farklı olabilmektedir. Elbette gerçek harcamalara göre yapılacak doğru bir işletme bütçesi için olması gereken kuralları tanımlayabilirsiniz. Ancak aidatlarla ilgili şu kadardan fazla olmaz veya buranın aidatı şu kadar tutarı geçemez şeklinde bir standart oluşturulamaz.”
Profesyonel şirketler müşterinin ihtiyacına göre hareket ediyor
Sertifika almış tesis yönetim şirketlerinden hizmet almanın avantajlarından da bahseden Şengür, “Yetkili ve profesyonel şirketler müşterinin ihtiyacına göre ve KMK kapsamında hareket ederek butik çözümler üretmekte ve bu doğrultuda gerçekçi işletme bütçeleri yapmaktadır. Çalıştırdıkları personelin ücret ve yan haklarını doğru ve zamanında ödeyerek, müşterinin de riskini almakta, bu doğrultuda müşterinin de aklı yönetimde kalmamaktadır. Mali raporları doğru ve zamanında hazırlayarak site denetim kurullarına sunarak malik/kiracı nezdinde şeffaflık sağlamaktadır.” diye açıklıyor.