Güvensan CEO’su Münteha Adalı ile bir araya geldiğimiz Aralık sayımızda Adalı, sorunlara karşı her zaman etkin çözümler ürettiklerini aktarırken; alışılagelmiş sektör algısı arasında sıkışıp kalmamak ve engelleri fırsata çevirmenin firmalarının öncelikli hedefleri arasında olduğunu belirtti.
Yerel firma olmanın gücü ile hizmet üretimi yaptığınızın altını sıkça çiziyorsunuz, bu 30 yıllık süreci nasıl özetlemektesiniz?
Hizmet sektöründe var olma isteğimizin temelinde, insanlık var oldukça bu ihtiyacın sürekliliğinin olması ilk çıkış noktamız oldu. Varlığımızın sürdürülebilir olması için sektörün yarattığı mevcut algıyı analiz edip müşteri beklentilerini iyi anlamak, müşteri odaklılığında verimliliği ön planda tutarak tüm engelleri fırsata çevirebileceğimize olan inancımız arasında. Çıktığımız bu yolculukta alışılagelmiş sektör algısı arasında sıkışıp kalmamak, vazgeçmemek, engelleri fırsata çevirmek öncelikli hedeflerimiz arasında güncelliğini korumaktadır.
1992’den beri, sektör hikâyesi değil, kendi hikâyemizi yazma isteğimizle; her şeye rağmen var olmak için yenilenerek, fark yaratarak yolumuza devam ediyoruz. “Her şeye rağmen” kısmı 30 yılda yaşanılan tüm süreçlerin özeti aslında. Yerel firma olmanın gücü ile hizmet üretimiyle anlatmak istediğimiz; ortak değerlerle hareket etmenin, halden anlamanın, birbirimize olan güven ve sevginin kabulünün altını çizmektir.
Tesis hizmetleri kapsamında hangi alanlarda sunduğunuz hizmetlerle müşterilerinizin hayatını kolaylaştırıyorsunuz?
Hizmet alanlarımıza gelince ana başlıklarda; Temizlik, Teknik, Bitki & Bahçe Bakımı, Pest Kontrol (İlaçlama), Bordrolama ile Tadilat ve İnşaat geliyor. Sektör ve müşteri ihtiyaçlarını görerek birçok yenilikçi proje gerçekleştirmeye devam ediyoruz. Hayatın temizlikle başlayıp, temizlikle bittiği gerçeğinde Güvensan’ın felsefesini Martin Luther King’in “Eğer sizden sokakları süpürmeniz istenirse Michelangelo’nun resim yaptığı, Beethoven’un beste yaptığı veya Shakespeare’in şiir yazdığı gibi süpürün. O kadar güzel süpürün ki, gökteki ve yerdeki herkes durup burada dünyanın en iyi çöpçüsü yaşıyormuş desin.” cümleleriyle özetleyebiliriz. Tüm çalışanlarımızla işimize bu inançla bakıyor, geleceğin dünyasına daha iyi bir çevresel miras bırakmak için çalışıyoruz. Farkımızla farkındalık yaratıyor, geçmiş tecrübeleri yenileriyle harmanlayıp sektörel gelişmeleri takip ederek müşterilerimize konforlu ve güvenli hizmet sunuyoruz. Ticaretin duygulara dokunma sanatı olduğunu biliyoruz. Toplumda gördüğümüz sorunlara yönelik yaptığımız sosyal sorumluluk projelerini Sosyal Fabrika başlığı altında toparladık. Sosyal ve ekonomik anlamdaki sınıfsal eşitsizliğe karşı “Mavi Yaka Hikayeleri İki Yakamızı Bir Araya Getirdik”, toplumsal cinsiyet eşitliği için “Erkekler Konuşuyor”, “Farklılıklarımızla Yan Yana”, “Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Günü (sosyal medya farkındalık çalışmaları)”, “Sakalımız Yok Sözümüz Para Eder- Sözü Olan Kadınlar” konuşma serisi, mavi yaka ve Kalben Derneği çocuklarıyla ortak paydaşlık projesi ile resim yarışması ve devlet korumasında olan üniversite gençleriyle network buluşmaları yaptık. 2023 yılında ne tür yatırımlar gerçekleştirmeyi hedefliyorsunuz? Mevcudu koruyup, mevcutta büyümek ve hep daha ileriye gitme hedefiyle, değişen koşullara hızla uyum sağlamak ve sektördeki faaliyetlerimizi geliştirmek olacaktır. Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir? Biz insana yatırım yapıyoruz. Bir arada olmamızın sebebi sorunlara etkin çözümler üretmektir. Para kazanmanın gereklilik, harcamanın ise kültür ol