13 Aralık 2024
Beşyol Mahallesi 1.İnönü Caddesi 18/8 Küçükçekmece İstanbul
Lojistik Son Dakika

TEKNOLOJİ VE ALT YAPI, SEKTÖRÜMÜZ
İÇİN ÖNEMLİ UNSURLAR

Ulustrans Genel Müdürü Olgun Hacıalioğlu ile Kasım sayımızda gerçekleştirdiğimiz söyleşide, gün geçtikçe artan e-ticaret hacminin Ulustrans’ın yatırımlarına etkisini ve lojistik sektörünün e-ticaret ekosistemindeki payını artırmanın önemini konuştuk.

Her geçen gün artan e-ticaret hacmi, Ulustrans’ın yatırım ve projelerini nasıl şekillendiriyor?

2021 yılında 2020 yılına göre e-ticaret hacmi %69 oranında artış yaparak 380 milyar TL’ye ulaşmıştı. Bu artış hızının 2022 yılı sonuna kadar devam edeceğini öngörürsek, enflasyon etkisi ile sektörün 650 milyar TL’lik hacmi geçmesi kaçınılmaz.

Bu nedenle Ulustrans da dahil olmak üzere lojistik firmalarına ve diğer dağıtım şirketlerine çok fazla görev ve iş imkanı çıkacağını düşünüyorum.

E-ticaretteki bu yükselişin beraberinde Ulustrans bünyesindeki AR-GE ekibimiz, e-ticaret veri akışını süreç olarak daha iyi yönetebilmek ve izlenebilirliğini artırmak için yazılım üzerinde devamlı yenilikler yapıyor. Yatırımlarımızın büyük çoğunluğunu bilgi teknolojileri üzerine gerçekleştiriyoruz.

E-ticaretin temel bileşeni olan teslimat süreci konusunda Ulustrans olarak sektörde yarattığınız fark nedir, lojistik sektörünün e-ticarette daha etkili olması adına neye ihtiyacı var?

Geçmiş yıllarda bir e-ticaret siparişinin gelmesi birkaç gün sürerken; günümüzde tüketici davranışı, her şeyin son derece hızlı bir şekilde yerine getirilmesi için makul bir fiyata sunulmasını gerektiriyor. Son derece rekabetçi pazar nedeniyle, talep üzerine teslimat hızı da bir farklılaştırıcıya dönüşüyor. Ulustrans olarak bizler de özellikle perakende sektörü için çözümler yaratmaya çalışırken, teslimat hızını da minimum seviyeye düşürmek için çalışmalarımızı hayata geçiriyoruz.

Dünya verilerine baktığımızda 2019 yılında pazar büyüklüğü 2.69 trilyon Euro olurken; 2020 yılında 3,73 trilyon Euro, 2021 yılında ise 4.36 trilyon Euro olarak açıklandı. 2022’de ise 4,91 trilyon Euro olması beklenmekte. Yine dünyada perakendenin tüm e-ticaret içindeki payı %14 iken son 3 yılda %20’ye çıktı. Aynı paralellik Türkiye’de de görülüyor. Bu artış hızına Türk lojistik sektörü olarak ne kadar hazırız, bu konu değerlendirilmeli. Teknoloji ve alt yapı, sektörümüz için önemli bir unsur. Lojistik sektörünün bir diğer önemli unsuru da yetişmiş insan kaynağı. Bizler, e-ticaret ekosistemi için yeterli olabilmek adına gerekli tedbirleri şimdiden almış olmalıyız. Genç takım arkadaşlarımızı kendi bünyemizde yetiştirirken, onlara sektörü sevmeyi ve sahip çıkmayı da aşılamamız gerekmektedir.

Türkiye’de e-ticarette 2022’nin ilk 6 ayında 30 milyondan fazla ürün satışı gerçekleşti. Ulustrans olarak e-ticaret lojistiğinde gösterdiğimiz performansla bu orana katkımız büyük