Ana içeriğe atla

itt

AVM MÜŞTERİLERİNİ BAKTERİLERE KARŞI KORUMAK İÇİN EN İYİ YÖNTEMLERİ VE DEZENFEKTANLARI KULLANMAYA ÖNEM VERMEKTEYİZ

07.03.2017 - 15:22

Deça Temizlik Firma Sahibi Ali Murat Çimen, “AVM’lerde hijyen hastaneler kadar önemli bir konu. Binlerce insanın genel alanları ve WC’leri kullanmalarının getirdiği kirliliği ve hastalık risklerini bertaraf etmek zorundasınız. WC’leri 3 ayda bir dışarıdan uzman bir ekipten hizmet alarak dezenfeksiyon yaptırarak AVM müşterilerini riskten korumanın mücadelesini veriyoruz” dedi.

AVM temizliğine yönelik sunduğunuz ürün ve hizmetlerde hangi kriterler ön plana çıkıyor? 
Deça Hizmet Grupları olarak temizlik ve bordrolama personel istihdamında elemanlarda aradığımız kriterlerde yaş, fizik, hitap ve tecrübeye önem verip işe başlatmadan önce gideceği iş yerinde bazı kuralları ve yapacağı işin tarifi ile müşteri memnuniyetine verdiğimiz önemi elemana işlemeye çalışıyoruz. Bu kriter ve eğitimleri tüm meslektaşlarımın da yaptığına inanıyorum. Çünkü günümüzde klasik işçilik ve klasik çalışma denemeleri artık tarihe karıştı diyebiliriz.
Temizlik hizmeti alan kuruluşlar yukarıda saydığımız tüm kriterleri elemanlarda görmek ve temizlik işi yapılırken sorun ve mazeret dinlemeyen bir şirketle çalışmak istiyorlar. Yalnız hizmet işi yapan tüm iş kollarında olduğu gibi bizim sektörümüzde de maalesef bu saydığımız kriterleri taşıyacak eleman bulmada sıkıntılarımız gittikçe büyüyor, eleman kalite seviyesi gittikçe düşüyor. Bunun sebeplerinin başında AVM’ler, iş merkezleri, konut projeleri, oteller v.s gibi yapıların son yıllarda çoğalması eleman taleplerini patlattı, dolayısıyla iş yerlerindeki eleman sirkülasyonu çok arttı bu da bizleri yormaya ve hizmetin aksamasına sebep olduğu gibi sektörümüz içinde olumsuz duyumlara ve istenmeyen yorumların çıkmasına sebep oluyor. Yine bu durum yevmiyeci fiyatlarının ani yükselmelerine, camcı ve makinacı personellerin aşırı maaş artışlarına sebep olmuştur. Hizmeti veren firmaların bazen elemanı tutmak için kazandığı kârı da elemana vermek zorunda kaldığı dönemler yaşanıyor. Çalıştığımız personellerin büyük bir bölümünün yaz dönemlerinde memleketlerine gitmek istemeleri sektörde dönemsel sıkıntılar yaratıyor. Dolayısıyla eleman seçimindeki kriterler zaman zaman en alt seviyelere inebiliyor ve bu konuda sektörümüzdeki sıkıntıların gittikçe büyüyebileceği endişemi de belirtmek istiyorum. Bu sorun önemli bir konu. Çünkü; bazen iş almak kadar eleman bulup projeyi hazır hale getirmek de o kadar problemli hale geliyor. Bunun çözümü için bir an önce harekete geçip ülkemizde bulunan yabancı işçilere çalışma izni verilerek bunun rekabeti artırmakla eleman bulma sıkıntıları hafifletilebilir. Yoksa problemler gittikçe artacak ve sektörlerin gelişmesinin önünde büyük bir sorun olmaya devam edecektir.     

Müşterilerden ne yönde talepler alıyorsunuz? Müşteri memnuniyeti konusunda ne gibi çalışmalar yapıyorsunuz? 
Müşteri memnuniyeti; eleman kriterlerine önem vermek, sahada bulunmak, denetimlerimizin sürekliliği ve hataları ortadan kaldırmaktan geçtiği gibi aynı zamanda işverenlerimizle ilgili diyalogları ve taleplerini dikkatle takip etmek, çalışma ortamlarını temiz tutmakla işvereni mutlu ve memnun etmenin temelini oluşturuyor. Eğer yapmış olduğunuz işin hakkını verebiliyorsanız, onları yormuyorsanız, onlara temiz ve hijyenik ortamlar sunabiliyorsanız, bırakın müşteri memnuniyetini onlardan hem firmanız hem de çalışanlarınız saygı görmeye başlar ve yıllarca aynı müşteriler ile bir bütünlük sağlayabilirsiniz. Bu titizliğimizle verdiğimiz çalışmaların sonucunu Deça olarak büyük bir mutlulukla görüyoruz. Bir firmayla en az 5 yıl ile 25 yıl arasında birlikte çözüm ortağı olmayı başarabiliyoruz. Bunu büyük emekler ve önemli çalışmalar sonucunda ancak müşteri memnuniyetinin kalıcı olmasına ulaşabiliyorsunuz. 

AVM temizliğinde ideal hijyeni sağlama noktasında yaptığınız çalışmalardan bahseder misiniz?
AVM’lerde hijyen hastaneler kadar önemli bir konu. Binlerce insanın genel alanları ve WC’leri kullanmalarının getirdiği kirliliği ve hastalık risklerini bertaraf etmek zorundasınız. Bunun için hijyen sağlayacak dezenfektanlar ve uygulamalar yapmak ve bunu sürdürebilir hale getirmek şart. Deça olarak dezenfektanların seçimine ve bunların uygulanmasının takibi için yöneticilerin seferber olmalarını sağlıyoruz. Bunun yanında WC’leri 3 ayda bir dışarıdan uzman bir ekipten hizmet alarak dezenfeksiyon yaptırarak AVM müşterilerini riskten korumanın mücadelesini veriyoruz. Bunun haricinde buhar makineleriyle yüksek ısıda temizlik yaparak dezenfektan uygulamaları yapıyoruz.

Müşteri profiliniz hakkında bilgi verir misiniz?
Deça olarak 1982 yılından bugünlere kadar (35 yıl) hizmet vermediğimiz hiçbir müşteri portföyü ve iş kolu kalmadı diyebilirim. Bu hizmetlerimizi geçmişimizden günümüze kadar olan çalışmalarımızı şu sloganla bütünleştirdik ve tanıtım kataloğumuza yazdık. Sizin sorunuzun cevabı da bunun içinde özetleniyor diyebiliriz. “Türkiye’nin ilklerinde ve en büyüklerinde hep bizim hizmetlerimiz vardır” diye bitirirken tüm meslektaşlarıma başarılı çalışmalar diler, sevgi ve saygılarımı sunarım. 

mogul

 

Yukarı