Ana içeriğe atla

itt

EĞİTİM VE SERTİFİKASYON...

17.11.2016 - 09:19

Hijyen Akademisi Genel Müdürü Zafer Mumcular, “8 yıldır hizmet verenlerin çalışanlarına endüstriyel temizlik ve klinik hijyen uygulamaları konularında Eğitim ve Sertifikasyon Programları’nı başarı ile vermeye devam ediyoruz” dedi. 

Hijyen Akademisi olarak tesis yönetiminde sunduğunuz çözümlerden bahseder misiniz?
Hijyen Akademisi firmamızı 2009 yılında kurma kararı aldığımızda, Tesis Yönetim Hizmetleri sektörünün mesleki eğitimler konusundaki açığını görmüş ve bunun üzerine yapılandırmıştık. 8 yıldır hizmet verenlerin çalışanlarına endüstriyel temizlik ve klinik hijyen uygulamaları konularında Eğitim ve Sertifikasyon Programları’nı başarı ile vermeye devam ediyoruz. 
Eğitim hizmetlerimizin yanı sıra değerli müşterilerimizin beklentilerini karşılamak üzere Bağımsız Denetim Hizmetleri’ni de 2014 yılı itibarı ile sunmaya başladık. Gerek hizmet alan işletmenin gerekse de hizmet verenlerin talebi doğrultusunda, dışarıdan sağlanan tüm hizmetlerin gerek kalite sistemlerine uygunluğu, gerekse de operasyonel başarı durumunu, sistematik olarak denetliyor ve talep makamına raporlamasını yapıyoruz. Bu ticari faaliyetimizin yanı sıra, başta Sağlık Bakanlığı ve TESHİAD olmak üzere birçok kurum ve kuruluş ile işbirlikleri gerçekleştirerek sektörün nitelikli işgücü ihtiyacının karşılanması adına Mesleki Yeterlilik Kurumu (MYK) nezdinde Ulusal Meslek Standartları (UMS) çalışmalarında gönüllü olarak rol aldık. Üstlendiğimiz 11 UMS’den 6 tanesini MYK’ya teslim ettik. 2017 yılı içerisinde bu UMS’lerin yeterliliklerini çalışmaya ve sektöre mesleki standartların kazandırılması yönündeki çalışmalara devam edeceğiz.

Tesis hizmet yönetiminde işletmelere ne gibi ayrıcalıklar sağlıyorsunuz? Firmalar bu çözümlerle ne gibi kazanımlar sağlıyorlar?
Gerek eğitim gerekse de denetim hizmetlerimizin, hizmetin her iki tarafı için de kaçınılmaz olarak gerekli olduğunu biliyoruz. Tesis Yönetim Hizmetleri’nin, henüz yasal mesleki disiplinine kavuşmamış olan başta temizlik hizmetleri olmak üzere, eğitim verdiğimiz kuruluşların çalışanlarına, mesleklerinin neden ve ne kadar önemli olduğunu anlatmak başlıca uğraşımız. Hizmet içi eğitimin gerekli olduğunu artık hizmet firmaları fark ediyorlar. Ancak amir pozisyonundaki bir kişinin verdiği eğitim ne kadar nitelikli olursa olsun, çalışan tarafından emir/talimat olarak algılanıyor ve doğal olarak etkisi bizim verdiğimiz eğitimlerden daha düşük oluyor. Hizmet firmaları, eğitim hizmetini bizden almakla çalışanlarına, onlara değer verdiğini hissettiriyor ve eğitimler daha katılımcı ve çıktıları daha pozitif oluyor böylelikle. 

Müşteri portföyünüz hangi sektör ve ölçekte kuruluşlardan oluşuyor? Müşteri memnuniyetini sağlama noktasında ne gibi çalışmalar yapıyorsunuz?
Müşteri portföyümüzde tesis hizmetleri sektöründe, hizmet veren tarafında yer alan her ölçekte firma mevcut. Biz müşterilerimizin müşterileri ile de sistematik bir iletişim kuruyoruz ki hizmet alanlar, hizmet tedarikçilerinin bu yaklaşımından son derece memnun oluyorlar. Beklentilerini bizim aracılığımız ile sistematik ve objektif biçimde iletmek, onlar için daha rahat ve anlaşılır oluyor çünkü.
 

mogul

 

Yukarı