Ana içeriğe atla

itt

Fiyatlandırmada dengeleri bozmamak gerekir!

13.12.2017 - 10:05

Sadece yeni iş almak için çok düşük kar marjı ile teklif vermenin sektöre, firmalara ve personellere zarar vermekle birlikte, hizmetin devamlılığında ve kalitesinde de sorunlar meydana getirdiğinden bahseden Mamaco Genel Müdür Yardımcısı Çiğdem Zorlu,  kendi fiyatlandırmalarının dengeleri bozmayacak düzeyde olduğundan söz etti.

Ortak alanlarda uygulamış olduğunuz hijyen çözümlerinizden bahseder misiniz?
Sirkülasyonun yoğun olduğu alanlarda hijyenin sağlanması için periyodik olarak temizlik yapılması şarttır. Özellikle kış aylarına girdiğimiz bu dönemde ziyaretçi sayısı artan merkezlerin temizliği de gittikçe zorlaşıyor. Bu tip mekanlar havalar soğudukça daha da kalabalıklaşıyor. Bundan dolayı bu tip yerlerin temizliğinin büyük bir titizlikle yapılması lazım. Özellikle bulaşıcı hastalıklarının etkisiyle kapalı ve kalabalık alanların hijyen kurallarına uygun olarak temizlenmesi gerekiyor. Yürüyen merdivenler,  kapılar, tuvaletler, camlar, asansörler, ibadet ve oyun alanları öncelikle dezenfekte edilmesi gereken yerlerdir. Tuvaletlerde musluklar, asansörlerde düğmeler, yemek bölümlerindeki masalar, sandalyeler gibi ortak kullanım alanlarındaki bu yerlerin temizliğinde bulaşıcı virüslerin engellenmesi için özel temizlik malzemeleri kullanılmalıdır. Keza oyun alanı ve mescitlerde bulunan halı gibi zeminlerden hava yoluyla bulaşabilen bakterileri önlemek için teknolojik temizlik ekipmanlarıyla sürekli olarak temizliğin yapılması zaruridir. 

Ürün hizmet fiyatlandırmasını nasıl yapıyorsunuz?
Öncelikle müşterinin talebi ve ihtiyacı önemlidir. Fiyatlandırma yapmadan önce müşterinin bakış açısı ve kıstaslar değerlendirilir ve mutlaka keşif yapılır. İşin gerçek ve optimum değerinde fiyatlama yapmak bizim için esastır. 50 kişi ile yapılacak bir işin 60 kişi ile yapılması yönünde fiyatlama yapılmıyor. Hatta önceki firmasından fazla personel sayısı ile hizmet alan müşterilerimizin daha az sayılarla da iyi hizmetin verilebileceğini gösterdiğimiz projelerimiz var. Talep edilen rakamlar personel ve şirket haklarına zarar verecek noktalarda istenecek olursa fiyatlandırmadan geri çekiliriz. Sadece yeni iş almak için çok düşük kar marjı ile teklif vermek sektöre, firmalara ve personellere zarar vermekle birlikte, hizmetin devamlılığında ve kalitesinde de sorunlar olacağının göstergesidir. Bu anlayışla bizim fiyatlandırmalarımız dengeleri bozmayacak düzeydedir. 

2018 yılı için planladığınız hedefler nelerdir?
1.2 milyar Euro tutarında toplam değeri olan projeler üzerinde çalışmalarımız devam ediyor. Bunlardan bir kısmı Türkiye’de bir kısmı da Almanya’da bulunmaktadır. En son olarak Manheim’da bir AVM’de yüzde 50 paya sahip olduk. AVM’deki kiralama çalışmalarını tamamladık.  Türkiye’de ise 50 bin metrekare kiralanabilir alanı olan başarılı bir AVM için görüşmelerimiz devam ediyor.
Lüksemburg’ta şubemiz açıldı. Türkiye’de de Mamaco Holding yapılanmasını tamamladık. Yeni projeler nihayetinde yeni yapılanmaları da beraberinde getirmektedir.

mogul

 

Yukarı