7 kıtada 200’den fazla ülkede standart taşımacılık anlayışının dışında hizmet veren Lima Logistics, her bir müşterisine özel hizmet tasarımı ile fark yaratıyor.
“Daha iyisini nasıl yapabiliriz?” sorusu etrafında kafa kafaya veren 4 sektör profesyonelinin Bursa’da 10 yıl önce ilk adımını attığı Lima Logistics, sektördeki köklü markalar arasından sıyrılmayı müşteriye özel hizmet çözümü ile başarıyor. Lima Logistics Kurucu Ortaklarından Cenker Ural, “Lima’yı klasik yöntemlerle taşımacılık yapan lojistik firmalardan ayıran şey, kurulduğu günden bu yana her proje için ayrı bir hizmet tasarımı üretiyor olması.” diye konuştu. Bursa merkezli Lima Logistics’in İstanbul, Ankara, İzmir, Denizli, Adana ve Eskişehir ofislerinde operasyonlarını hız kesmeden yürüttüğünü anlatan Ural, otomotiv lojistiği ve fuar taşımacılığının Lima’nın lokomotif hizmetleri olduğunu vurguladı.
Operasyonlarımızı terzi gibi işliyoruz
“Yaptığımız işi keşfeden elbette biz değiliz. Ama biz bir işi yaparken nasıl daha farklı yaparız sorusunun peşinden gittik.” diyen Ural, “Hizmet tasarımı adını verdiğimiz uygulamamızla müşterilerimizin ihtiyaç duyduğu taşımacılık operasyonlarını bir terzi titizliği ile ele alıyor ve onlara özel çözümler üretiyoruz. Konvansiyonel hizmet yöntemlerinden farklı bakış açılarıyla gerçekleştirdiğimiz operasyonlar, bize rekabet avantajı getirdi.” şeklinde konuştu.
Yerelden globale uzanan yolculuk
Hizmet tasarımı uygulamasının sadece şirket için değil müşteriler ve hatta tüm sektör için bir katma değer yarattığını belirten Lima Logistics Kurucu Ortağı Vedat Çelik ise Lima Logistics’in sektördeki sıçrama noktalarından birinin de yine böyle bir çözüm üretme projesiyle gerçekleştiğini anlattı. Çelik, “İtalya FIAT fabrikasında üretilen ürünlerin 24 saat içinde TOFAŞ’ın üretim bandında olması gerekiyordu. İnovatif bakış açımızla bu operasyon için özel bir çalışma hazırladık ve operasyon tıkır tıkır işledi. Bu başarılı operasyonun ardından Türkiye ve dünyadaki birçok üreticiden, sanayici ve tedarikçiden, taşımacılık operasyonlarıyla ilgili talepler gelmeye başladı. Bu, Lima için yerelden globale bir sıçrama noktası oldu.” diye konuştu.
Hem nicelikli hem nitelikli büyüme
Lima Logistics Kurucu Ortaklarından Sinan Türel de, Lima’nın her yıl istikrarlı bir şekilde büyümesini sürdürdüğünü belirterek, “Ancak bu sadece rakamsal bir büyüme değil. Yaptığımız iş ve sunduğumuz hizmetin kalite çıtasını da sürekli yukarılara taşıyoruz. Hem nicelik hem de nitelik olarak büyüyoruz.” dedi. Lima’nın taşımacılıktaki en büyük payını %60 ile hava taşımacılığının oluşturduğunu belirten Türel, “Kalan %40’ın %25’ini deniz, %15’ini ise kara taşımacılığı oluşturuyor. Özellikle pandemi döneminin taşımacılığa olumlu etkisiyle sektör ortalamalarının üzerinde bir büyüme sergiledik. Bursa’da 2020 ve 2021 yıllarında en büyük ilk 250 firma içerisinde yer aldık. Basamakları tırmanmaya devam ediyoruz.” dedi.
Fuarcılık hizmetine yeni bir soluk
2022 yılında tüm dünyada 86 fuar organizasyonunu başarılı bir şekilde gerçekleştirdiklerini aktaran Lima Logistics Kurucu Ortağı Hamdi Bülbüldere, Türkiye’nin otomobili Togg’un yurt dışındaki lansmanları için lojistik hizmetlerinin de Lima Logistics tarafından verildiğini vurguladı. Fuar taşımacılığının oldukça hassas bir operasyon olduğunu vurgulayan Bülbüldere, bu alandaki çalışmaların Lima’nın farklı bakış açısıyla yürütülmesine katkı sağlayacak yeni bir online fuarcılık servisi için çalışmaların son aşamaya geldiğini anlatarak, “Bu servis sayesinde müşterilerimiz dünyanın dört bir yanındaki fuarlara gönderecekleri ürünlerini tek bir platform üzerinden planlayıp gerçekleştirebilecekler. İstedikleri bölgedeki fuarı seçip gönderecekleri ürünlerle ilgili olarak Lima Logistics’in hizmet tasarımlarından bütçesine uygun olanı seçip operasyonu başlatabilecek.” dedi.
Büyük ve mutlu bir aileyiz
4 ortaklı bir yapının en önemli avantajının hızlı karar verebilmek olduğunu kaydederek şirket yapılanması hakkında bilgi veren Lima Logistics Kurucu Ortağı Cenker Ural, tüm yöneticilerin operasyonel şema içinde farklı sorumlulukları olduğunu anlattı. Lima’nın tüm çalışanları ile birlikte her gün büyüyen mutlu bir aile olduğunu anlatan Ural, art arda alınan En İyi İşyeri Ödülü’nün bunun en önemli göstergesi olduğunu vurgulayarak hızla büyüyen Lima markasının geleceğe daha sağlam adımlarla ilerlemesine katkı koyacak bir “Aile Anayasası” hazırladıklarını da kaydetti.