9 Eylül 2024
Beşyol Mahallesi 1.İnönü Caddesi 18/8 Küçükçekmece İstanbul
Lojistik

TTS Lojistik ilk üç çeyrekte yük sayısı ve ciro hedeflerine ulaştı

TTS Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Ferhan Demirel ile bir araya geldiğimiz Kasım sayımızda yıl içerisinde hayata geçirdikleri yatırımları ve sundukları hizmetlerin detaylarını konuştuk.

TTS Lojistik’in 2023 yılının ilk üç çeyreğinde sergilediği performansı ve yaptığı yatırımları anlatır mısınız? Yatırım, filo, lojistik ağ ve pazar payı anlamında ulaştığınız büyüklükten bahseder misiniz? Son çeyrek beklentileriniz nelerdir? Yılın başındaki hedefleriniz gerçekleşti mi?

2023 senesi geçtiğimiz seneye oranla iş anlamında daha sakin başladı diyebilirim. Özellikle pandemi nedeniyle tüm dünyada artan iç talep nedeniyle, ihracat ve ithalat rakamları oldukça yükselmiş, buna paralel olarak da sektörümüzde iş anlamında parlak bir dönem yaşamıştık. Ancak gerek pandeminin bitişi gerekse en büyük pazarlarımızdan olan Avrupa’da azalan talep nedeniyle, bir duraklama dönemine girdiğimizi söyleyebilirim. Bu da hem karayolu hem de deniz yolu navlunlarında bir gerilemeye neden oldu. Bütün bunlara rağmen biz TTS olarak ilk üç çeyrekte hem yük sayısı hem de ciro olarak hedeflediğimiz rakamlara ulaştık. Filo yatırımı açısından bu sene en yoğun dönemlerimizden biri oldu diyebilirim. En son 19 Ekim tarihinde teslim aldığımız treylerlerle bu seneyi 21’i treyler ve 10 adet de çekici olmak üzere 31 ünite araç yatırımı ile tamamladık. Filomuzdaki toplam treyler, çekici ve minivan sayısı 95‘e ulaşmış durumda. çok parlak bir dönem beklemiyorum. Ancak yılbaşına yaklaşırken özellikle ithalat anlamında bir yoğunluk beklenebilir. Biz TTS olarak hedef rakamlarımızı yakalarız diye umut ediyorum.

Çok konuşulan hizmetlerinizden biri de “Just In Time” (Tam Zamanında). Bu hizmetinizi anlatır mısınız?

TTS olarak çok fazla üretici firmaya hizmet veriyoruz. Bunlar arasında “Just In Time” sistemi ile çalışan, sürekli üretime zamanında mal yetiştirmek durumunda olduğumuz ilaç, otomotiv ve diğer sanayi firmaları da var. Bize sipariş geçilirken önceden belirlenen bir teslim süresini müşterimiz bize bildiriyor. Operasyondaki arkadaşlarımız artık çok tecrübeli olduğu için, bu sürelerin makul olup olmadığını anında müşterimize bildiriyor. Eğer makul süreler var ise zaten hızlı olan normal servisimiz ile operasyon yapılıyor. Operasyon ekibimiz eğer göndericinin geç teslimi, yol ve hava şartlarının kötü olması gibi faktörler varsa, müşterilerimize Express servislerimizi önerebiliyor. Bunlar çift şöför servisi veya “Minimax “adını verdiğimiz minivanlarımızla yaptığımız, servis süresi maksimum 48/72 saat arasında ülkeden ülkeye değişen teslimat gibi hizmetler. TTS Lojistik’in hizmetlerinden Komple Sıcaklık Kontrollü Taşımacılığı nasıl tanımlarsınız?

TTS olarak ilaç sektöründe çok sayıda müşterimiz var. Bu müşterilerimize ait direkt mamül ilaç veya hammadde taşımaları bazen sıcaklık kontrollü araçlarla yapılması gerekiyor. Bu taşımalar, taşınan ürünün cinsine göre genelde 15-25 veya 2-8 derece aralığında frigorifik araçlar ile yapılıyor. Bu araçların yükleme yapılacağı adreste öncelikle istenilen ısı derecesine göre ayarlanıp, o seviye sağlandıktan sonra yüklemenin yapılması, yol boyunca ısı derecelerinin sistem üzerinden takibi, nihai boşaltma noktasında tahliyeden sonra gerekli ısı raporlarının alınıp müşterimize iletilmesi işimizin en önemli kısımlarını oluşturuyor.

TTS Lojistik’in 2024 yılındaki ve uzun vadedeki hedefleri nelerdir?

Son çeyrekte Avrupa’daki talep daralmasına ek olarak, ülkemize yakın coğrafyalarda yaşanan karışıklıkların da etkisiyle 2024 yılında ciro ve iş olarak bir artış hedefimiz olacak. Bununla beraber özmal araç filomuzu mümkün olduğunca verimli kullanmak en önemli hedefimiz. 2024 yılında yeni araç yatırımı için şu an bir şey söylemek için erken. Muhtemelen ilk iki çeyreği görmek isteriz. Orta vadede yeni depo ve garaj yatırımlarımızı yapmak istiyoruz. Artan araç sayımız nedeniyle önceliğimizi bu yatırımlara vermek niyetindeyiz.