Ana içeriğe atla

itt

100 ÜLKEYE İHRACAT

17.01.2017 - 11:08

Polin Waterparks Pazarlama ve Kurumsal İletişim Direktörü Şöhret Pakiş, “Polin bir Türk markası olarak 100 ülkeye ihracat yapıyor. Bugün dünyanın en önemli eğlence ve su parklarında bir Türk firmasının yani Polin’in imzası var” dedi.

Polin olarak su kaydıraklarında bir dünya markasısınız. Üretim, ihracat ve büyüme anlamında 2016 yılını nasıl geçirdiniz, hangi yatırımlara imza attınız? 2017 yılında hangi yatırımlara ağırlık vermeyi hedefliyorsunuz?
2016 yılında birçok imza kaydıraklarımızın montajını gerçekleştirdik. Sektörde yeni bir km taşı olarak gösterilen kendinden temalı ilk su kaydırağı olan “King Cobra” su kaydırağımız 2016 yılında da 5. kez “Avrupa’nın En İyi Su Kaydırağı” seçildi. Ayrıca bu yıl ihracat yaptığımız ülke sayısını 100’e çıkardık. 
2016 yılı için Avrupa, Amerika, Afrika, Asya, Ortadoğu ve Türkiye’de birçok önemli projeye imza attık. Mısır’daki “Jazz Mirable Club”, Slovakya’daki “Thermal Kesov”, Malezya’daki “Austin Heights”, Bulgaristan’da “Duni Royal Aquapark”, Karadağ’daki “Budva” Hindistan’da “Amaazia Water Park”, 2016 yılında açıldı. 
2017 yılında interaktiviteyi su kaydıraklarına entegre ediyoruz. Bu yıl kaydıraklarda trafik ışıklarından, zaman ölçerlere, led uygulamalarına, ses, ışık, efekt uygulamalarına kadar bir çok farklı sistemle tanıştırdık sektörü. Temalandırma anlamında yine yeniliklerimiz var. Kendinden temalı, hikaye anlatan su kaydırakları ürettik. Teknolojiyi waterparklara ve kaydıraklara entegre etmeye 2017 yılında da devam edeceğiz.

2013 ve 2015 yıllarında Türkiye’nin hızlı büyüyen 100 şirketinden birisiniz. Gerek rekabet gerekse büyüme anlamında ne gibi stratejiler uyguluyorsunuz?
40 yıldır dünyanın her yanındaki projelerden edindiğimiz zengin bir deneyim hazinemiz var. Farklı kültürlere yönelik çözüm sağlarken de farklı ülkelerdeki yerel teknik gereksinimleri karşılarken de bu birikim başarımızın önemli bir anahtarı konumunda. Araştırma ve geliştirmeye çok önem veririz. Bu yıl Ar-Ge merkezi olma yoluna girdik. Bu tüm ekibi çok heyecanlandıran bir süreç. Ürünlerimizi ve servisimizi daima geliştirmek ve sektöre daima yeni, benzersiz ve değer katan ürünleri sunmaktan asla vazgeçmeyiz. Biz global olarak tüm sektörde kendimizi en iyi kalite ve en iyi servis ile kanıtladık. Bizim her zaman en büyük hedefimiz sektörde en iyi, daima yenilikçi ve en kaliteli ürünleri üretmektir. Grubumuz müşteri odaklı bir organizasyondur. 

Ar-Ge, inovasyon, kalite ve teknoloji konularında Polin’in konumunu ve çalışmalarını anlatır mısınız?   
Polin kurulduğu günden bugüne Ar-Ge’ye ve inovasyona hep değer verdi. İnovasyon Polin’de bir yaşam biçimi. Bu yüzden King Cobra gibi sektörde oyunu değiştiren ürünler sunabildi, bu yüzden kaydıraklarda daha önce yapılmamış kağalı kalıp teknolojisini sektöre kazandırdı. Bugün Ar-Ge merkezi olma yolunda ilerliyoruz. Ar-Ge departmanımız tasarım Ar-Ge, mekanik Ar-Ge ve kompozit Ar-Ge olmak üzere 3 birimden oluşan güçlü bir departman. Her biri kendi alanlarında farklı projeler üzerine çalışıyorlar. Yukarıda bahsettiğim gibi Ar-Ge Merkezi olma hedefimiz var bu yıl.  Bu merkezde Mekanik ve Su Tekniği Geliştirme, Kompozit Malzeme Geliştirme, Kaydırak Tasarım, Mühendislik ve Kesin Hesap,  Elektronik Ürün Geliştirme Bölümleri bulunacak. Aralık ayında TİM’in yayınladığı Ar-Ge’ye en çok yatırım yapan 250 şirketten biri oldu Polin.

a

Yukarı