Ana içeriğe atla

arf

BURLA’DAN 2017’DE YATIRIMLARA DEVAM

17.01.2017 - 11:15

Burla Makina Ticareti ve Yatırım AŞ Satış ve Pazarlama Müdürü Orhun Şentürk, 2017’de Yamaha Teknik Akademisi eğitim yatırımlarına devam edeceklerini kaydederek, “Diğer yandan temsilcisi olduğumuz markaların yeni modellerini de Türkiye’deki potansiyel kullanıcılarla buluşturmayı hedefliyoruz” dedi.

Burla Makina Ticareti ve Yatırım AŞ olarak yatırım ve büyüme anlamında 2016 yılında sergilediğiniz performansı rakamsal verilerle destekleyerek özetler misiniz? 2016’da hangi yatırımlara imza attınız, ne oranda büyüme sergilediniz? 
2015 yılı sonunda 2016 yılı planlarımızı yaparken; satış bütçemiz için bir önceki yıla göre belirli bir yüzdesel oranda büyüme hedefi belirlemiş, bazı ülke dışı ve ülke içi dinamiklerin getirebileceği olumlu ya da olumsuz etkenlerin sadece münferit olarak firma bazında kalmayıp, sektörel bazda da etkili olabileceği öngörüsünün oranlarını hesaplamaya çalışmıştık. 2016 yılı sonu itibariyle gerçekleşen veriler kapsamında, bütçemizdeki sapma oranlarını uyguladığımız tedbirler ve kampanyalar ile minimum seviyelere çekmeye çalışsak da, tüm etkenlere rağmen hedefimizin altında kaldığımızı söyleyebilirim.
Tüm olumsuz şartlara rağmen, her zaman olduğu gibi, temsilcisi olduğumuz dünyaca ünlü markalarımız ile müşteri memnuniyeti ve sürdürülebilir müşteri sadakati anlayışımız kapsamında, hizmetlerimizi en üst seviyede sunmaya ve hizmet kalitemizi artırmaya yönelik eğitim yatırımlarımıza devam ettik.

“AVRASYA BOAT SHOW’DA MARKALARIMIZI SERGİLEYECEĞİZ”
Her yıl Boat Show fuarlarına katılıyorsunuz. 2017 takviminizde hangi fuarlar yer alıyor? Fuarlardan beklenen verimi alıyor musunuz?

Dünyanın karada yapılan en büyük ikinci fuarı olan Avrasya Boat Show’a katılımımız 11-19 Şubat 2017 tarihlerinde olacak. Bu fuarda temsilcisi olduğumuz Yamaha, Brig ve Finnmaster markalarımızı sergileyecek ve denizseverler ile buluşturacağız. 2017 yılı içerisinde organize edilmesi planlanan diğer etkinliklerde ise, gerek gördüğümüz takdirde markalarımız ile yer alma planlamalarımız olabilir.
Fuar katılım konusunu iki türlü değerlendirmekte fayda var: Birincisi; yeni ürün ve hizmetlerin tüketici ile buluşturulması ve firmanın varlığını ve devamlılığını gösterebilmesi. İkinci olarak da ürün sergileyip, sıcak satış yapmak ve nakde dönmek. Maalesef Türkiye’de firmalar daha çok ikinci tercihten yana fuar katılımını algıladıkları için, başarı kriteri ve fuar beklentilerinin karşılanıp, karşılanmadığı da bu şekilde ölçülüyor.

2017 yılında hangi yatırımları gerçekleştirmeyi hedefliyorsunuz?   
2017 yılında son üç yıldır uyguladığımız ve sürekli olarak güncellenen Yamaha Teknik Akademisi eğitim yatırımlarımıza devam edeceğimizi belirtmek isterim. Diğer yandan, bir başka yatırım hedefimiz de, temsilcisi olduğumuz markaların yeni modellerini de Türkiye’deki potansiyel kullanıcılarla buluşturmak. Buradaki hedefimiz, sunmuş olduğumuz ürün ve hizmet kalitemizi mümkün olan en üst seviyede mevcut ve potansiyel müşterilerimiz ile buluşturup, keyif ile müşterilerimizin ürünlerimizi kullanmalarına fırsat ve olanak yaratabilmek.

yyy

Yukarı