Ana içeriğe atla

itt

Daha fazla iş, daha az maliyet, daha olumlu çalışma koşulları…

18.01.2018 - 18:05

Temizlik alanında insan sağlığını ve çevreyi koruyan, sürdürülebilir bir anlayışla müşterilere hizmet verdiklerinin altını çizen United Group İcra Kurulu Üyesi Nazan Civaş Keskin, “Kullanılan kimyasalların özellikle ekolojik olmasına dikkat ediyor, insan sağlığını korumaya yönelik malzemeler kullanıyoruz” diye dedi.

Otel, AVM, okul gibi alanlarda yoğun insan sirkülasyonu yaşandığı için temizlik sorunu yanında hijyen problemi de ortaya çıkmaktadır. Bu gibi yerlerde hijyen ayrı bir önem kazanmaktadır. Peki, bu alanların temiz, düzenli ve hijyenik olması için neler yapıyorsunuz?
Birçok hizmeti bünyesinde barındıran United Group olarak UFS Tesis Yönetimi (UFS) markamızla tesislerdeki temizlik, güvenlik, catering gibi işlerin tek elden verimli bir şekilde yönetilmesini sağlıyoruz. 
UFS olarak temizlik alanında insan sağlığını ve çevreyi koruyan, sürdürülebilir bir anlayışla müşterilerimize hizmet veriyoruz. Günde binlerce kişinin ziyaret ettiği AVM, otel gibi alanlarda temizlik ve hijyenin sağlanması için mekanı detaylı olarak inceliyor, planlıyor, uygun ve ölçülebilir standartlar belirliyoruz. Standartları, binaların yer ve konumlarına, alanların işlevselliğine, ortam hacimlerine, mobilya türü ve zemin çeşitliliğine göre değerlendirerek, ölçülebilen temizlik periyotları ile etkili ve verimli prosedürler hazırlayarak, “daha fazla iş, daha az maliyet, daha olumlu çalışma koşulları” sağlayarak riskleri minimize ediyor; yapılan temizliğin kalitesini artırmak ve hijyeni sağlamak için belirlenen alanlarda, uluslararası kabul görmüş renk kodlarına göre malzeme, ekipman ve makine temin ediyoruz. Food court alanlarda masa temizlikleri tek kullanımlık bezlerle yapılıyor. WC alanlarında, kir ve bakterilerin yayılmadan ortamdan uzaklaştırılması gerekir. Bu alanların yüzeyleri, standart paspaslama sisteminin dışında, özel olarak geliştirilmiş, çok daha kısa sürede etkili sonuçlar alınan yeni teknolojik makineler ve dozajı ayarlanmış kullanıma uygun hijyenik moplarla temizleniyor. Food court ve ıslak hacimlerde haftalık bakteri ölçümleri yapılarak temizlik aşamasından sonra dezenfeksiyon işlemi yapılmalıdır. Bu konuda, UFS olarak, Sağlık Bakanlığı onaylı klordioksit uygulama ve ölçümlerini düzenli olarak gerçekleştirmekteyiz. Genel alanlarda da yeni nesil temizlik sistemi kullanılmalıdır. Dozajlı mop yıkama çamaşır makineleri, mop kimyasalları, kat ekipmanlarına monte edilen kapaklı hijyen kutuları ile hazırlanmış sistemler kullanılarak temizlik iş gücünün daha etkinleştirilmesi, hijyenik ortam oluşturulacak, temiz ve hijyenin süreklilik kazanması sağlanacaktır. 
UFS olarak, ortam hava kalitesinde hijyen sağlama amaçlı nanoteknolojik hava şartlandırıcılar kullanarak, havada bulunan bakteri ve sporların minimize edilmesini sağlıyoruz. Bahse konu olan binalarda kullanılan kimyasalların özellikle ekolojik olmasına dikkat ediyor, insan sağlığını korumaya yönelik malzemeler kullanıyoruz. Tekstil alanlarda da nanoteknolojiden faydalanarak, alanların temizlik periyotlarını düşürerek, hijyen kalitesini uzun süre kontrol edebiliyoruz.
Hijyen kontrolünü sağladığımız binalarda yüksek standartlarda sağlıklı hizmet vermeyi hedefliyorsak, atık yönetim süreçlerini de temizlik standartları ile ilişkili olarak değerlendirmemiz gerekiyor. Ayrıca, otopark ve dış alanların doğru kontrol edilmemesi iç alanlarda kirlenmeyi artırmaktadır. Bu konuda uygun makine kullanımı, binanın iç alan temizlik kontrolünün sağlıklı yürütülmesine de yardımcı oluyor.

Temizlik sektörünün önemli sorunlarından biri de uygun fiyata kalitesiz işler yapan firmaların varlığı… Peki, uygun fiyata kaliteli hizmet vermek mümkün mü? Siz bu dengeyi nasıl sağlıyorsunuz?
Tesis yönetiminin temel amacı doğru ve ihtiyaca uygun hizmeti üretirken hizmet alan müşterilerin daha karlı bir şekilde kaynaklarını yönetmesine yardımcı olmaktır. Tesis yönetimi firmaları bilgi ve deneyimlerini müşterilerine doğru bir şekilde aktarıp, hazırladıkları çalışma planları ve analizlerle alınacak hizmet kalitesini artırarak maliyetlerini optimize edebilirler. UFS olarak projenin ihtiyaçlarına göre çalışma metotları hazırlayarak bu dengeyi sağlayabiliyoruz.

Ortak kullanım alanlarının temizliğine yönelik nasıl bir periyodik programlamanız mevcut?
Ortak kullanım alanlarının işlevselliğine göre temizlik periyotlarımızı düzenliyoruz. Saatlik, günlük, haftalık, aylık yapılması planlanan işleri kalite prosedürleri ile belirleyerek iş programlarımızı oluşturuyoruz. Sistemin etkin yürütülmesi amacıyla yapılan görev dağılımı sonucunda ortak alanların temizlik ve kontrolü en uygun şekilde yapılıyor.

Temizliği kolaylaştıran ve sürekli takip gerektirmeyen yeni nesil ürün ve teknolojiler konusunda yorumlarınız nelerdir?
10 yıl içinde Endüstri 4.0 devriminin de getirdiği yeniliklerle temizlik personeline duyulacak ihtiyacın büyük ölçüde değişeceğini öngörüyoruz. Örneğin, robotlarla dış cephe temizliği ve yüzey temizliği günümüzde yapılmaktadır. Ayrıca, moplama işleminde özel tasarlanmış makinelerden destek sağlanarak, personel ve zamandan tasarruf edilmektedir.
Teknolojik yeniliklerin hızlandığı günümüz koşullarında tesis yönetim hizmetleri teknolojik gelişmeler karşısında ciddi yatırımlar yapmaktadır. Proje yönetiminde yazılım ve algoritmalarla makinelerin, personellerin ve kullanılan kimyasal ekipmanların takibi kolaylaşıyor, hızlıca rapor alınabiliyor. Böylece zaman ve maliyet açısından verimli, kesintisiz bir hizmet sağlamış oluyoruz. Tüm bunlarla birlikte personel takip sistemleriyle temizlik personelinin performansını takip ederek, mavi yaka personel yönetimi konusunda iş gücü kaybını önlemiş oluyoruz. Merkez ofislerimizde beyaz yaka personellerimiz için kullandığımız yazılım programları sayesinde tüm projelerimize eşit hizmet kalitesini sağlayabiliyoruz.
Yeni nesil ürünler kapsamında nanoteknolojik çalışmalarla alanların kirlenme periyotlarını uzatabiliyoruz. Bu teknoloji sayesinde çevreye duyarlı projeler oluşturuyoruz.

a

Yukarı