Ana içeriğe atla

adp

Doluluk artışında Avrupa’nın en hızlısıyız

13.02.2018 - 14:30

Konaklama sektörü 2017 yılını doluluklarda artışla bitirirken, fiyatlarda kayda değer artış yakalayamadı. Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB), Avrupa’da otel doluluklarında yüzde 18 ile en yüksek artışı gösteren ülkenin Türkiye olduğunu açıkladı. 

Konaklama sektörü 2017 yılını doluluklarda artış, fiyatlarda ise yine gerilemeyle kapattı. Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB), dünya çapında araştırma ve analiz şirketi STR’nin 2017 yılına ilişkin verilerini açıkladı. TÜROB’un açıklamasına göre, 2017 yılında Türkiye otellerinde ortalama doluluk oranları yüzde 18 artışla yüzde 60.2, İstanbul’da yüzde 26 artışla yüzde 62.6 ve  Antalya’da yüzde 11.5 artışla yüzde 59.8 olarak gerçekleşti. 
2017 yılında ADR (Average Daily Rate) olarak adlandırılan ortalama günlük satılan oda bedeli, Türkiye ortalamasında yüzde 12 gerilemeyle 66.8 Euro, İstanbul’da yüzde 14 gerilemeyle 76.3 Euro, Antalya’da yüzde 5.2 gerilemeyle 74.6 Euro olarak gerçekleşti. Toplam oda sayısı üzerinden odabaşı elde edilen gelirlerde ise (RevPAR) Türkiye ortalaması bir önceki yıla göre yüzde 3.3 artışla 40.2 Euro, İstanbul yüzde 8.4 artışla 47.7 Euro, Antalya yüzde 5.4 artışla 44.6 Euro’ya ulaştı. 

DOLULUKTA EN HIZLI ARTIŞ BİZDE AMA… 
2017 yılında otel doluluklarında en yüksek artışı gösteren ülke Türkiye oldu. Buna karşılık oda fiyatlarında (ADR) en büyük kaybı yaşayan ülke yüzde 12.4 düşüş ve ortalama 66.8 Euro ile Türkiye oldu. Şehir bazında bakıldığında doluluk oranlarında en yüksek artış oranı yüzde 26 artış ve yüzde 62.5 dolulukla İstanbul’a ait olurken, oda fiyatlarında en büyük kaybı yaşayan Avrupa destinasyonu yüzde 14 düşüş ve 76.3 Euro fiyat ile İstanbul oldu. 

“2018’DEN UMUTLUYUZ” 
2017 yılı rakamlarını değerlendiren TÜROB Başkanı Timur Bayındır, fiyatlardaki gerilemenin Türkiye’nin turizm gelirlerine olumsuz etkisinin net olarak görüldüğüne işaret etti.
2018 beklentilerine de değinen Bayındır, “Henüz fiyatlarda arzu ettiğimiz seviyeye dönemesek de 2018 ve daha sonraki yıllar için umutlarımızın yeşerdiğini söyleyebilirim” dedi. Bayındır, şunları söyledi: “Uluslararası büyük fuarlardan edindiğimiz izlenimler 2018 yılına yönelik umutlarımızı artırıyor. Özellikle ana pazarımız durumunda olan ve Türk turizminin belkemiği diyebileceğimiz Avrupa pazarlarından gelen işaretler memnuniyet verici. Dolayısıyla 2018 yılında bir yükselme trendi başlayacaktır. Turist sayısında yine çift haneli artış yakalayabiliriz. Ancak fiyatlardaki yükseliş trendinin de bu kadar hızlı olmasını beklemek yanlış olur. ‘Elimizdeki müşteriyi kaybetmeden fiyatlarımızı nasıl daha hızlı artırabiliriz’ konusuna kafa yormalıyız. Turist sayısındaki artıştan daha çok, fiyatlarda yükselme sağlamaya odaklanmak lazım. 2018 yılının en önemli çalışması bu olmalı. Turizmcilerin de fiyat konusunda direnç göstermesi lazım. Fiyatları hızlı yükseltmeyelim ama bizi ve müşteriyi rahatsız etmeyecek normal yükselişlerle fiyatlarda da düzelme yoluna girmemiz lazım. Fiyatlar açısından artık daha aşağıya inmenin mümkün olmadığını belirtmek isterim.”

adp

 

Yukarı