Ana içeriğe atla

rize

Ev dışı tüketimde AB’nin 8’de biriyiz

12.06.2017 - 16:09

Türkiye’de ev dışında tüketim harcamaları kişi başına 528 TL’yi bulurken bu rakam Avrupa’da 4 bin 265 TL’ye ulaştı.

Ev Dışı Tüketim Tedarikçileri Derneği (ETÜDER), Ipsos Araştırma Şirketi ortaklığıyla hayata geçirdiği Food Service Monitor 2016 adlı ev dışı tüketim pazarı araştırmasının sonuçlarını açıkladı. 
Türkiye’nin 7 büyük ilinin 81 ilçesindeki 2 bin 751 sokak ve 92 bin 948 Ev Dışı Tüketim noktasını temsilen seçilen 2700 EDT noktasında yapılan araştırmaya göre, 2016 yılsonu itibariyle ev dışı tüketim harcaması 2015 yılına göre 11 milyar TL gerileyerek 44 milyar TL oldu. Türkiye’de bir kişinin ortalama ev dışında yaptığı yıllık harcama 528 TL (150 $) iken; bu rakam Avrupa’da 4 bin 265 TL (1198$), ABD’de ise 7 bin 233 TL’ye (2.026$) ulaştı.

“İSTANBUL TOPLAM CİRONUN YÜZDE 41’İNİ OLUŞTURUYOR”
Ev dışı tüketimde il performanslarına göre İstanbul toplam cironun yüzde 41’ini oluşturuyor. İstanbul’u İzmir, Antalya, Ankara, Bursa ve Muğla illeri takip ediyor. 2016 yılı verilerine göre geçtiğimiz yıl turizmde yaşanan sorunlardan en çok etkilenen iller Antalya ve Muğla olurken, iç turizmin ön plana çıktığı İzmir büyüyen tek il oldu.
Ipsos ile gerçekleştirdikleri araştırmanın Türkiye ev dışı tüketim sektörünü inceleyen tek ve en kapsamlı çalışma olduğunu belirten ETÜDER Başkanı Melih Şahinöz, “Türkiye’de ev dışı tüketim sektörünün büyüme ortalaması geçtiğimiz senelere baktığımızda Dünya ve Avrupa ortalamalarının hep önündeydi fakat geçtiğimiz sene ülkemizde yaşanan hain darbe girişimi, terör saldırıları sonrasında turizmde yaşanan sorunlar sektörümüzün bu sene geçtiğimiz seneye göre daralmasına sebep oldu” dedi.
Sektördeki bu daralmanın dönemsel olduğuna vurgu yapan Melih Şahinöz, “Sektör ortalama her yıl yüzde 10-15 büyüyordu. Dünyada sektörün büyüklüğü 2.934 Milyar Euro, Amerika Kıtası 1.1138 Milyar Euro, Avrupa pazarı ise 594 Milyar Euro. Hanelerin tüketim harcamalarının dağılım oranlarını ABD ve Avrupa ile karşılaştırdığımızda EDT sektörünün daha çok gelişeceğini görüyoruz” diye konuştu.

SEKTÖR ANTALYA’DA DARALIRKEN İZMİR’DE BÜYÜDÜ
ETÜDER ve IPSOS tarafından 92 bin 948 Ev Dışı Tüketim noktasını temsilen seçilen 2700 EDT noktasına yapılan 11 bin ziyaretle gerçekleştirilen araştırmadan çıkan çarpıcı sonuçlar ise şu şekilde:
“Ev Dışı Tüketimde il performanslarına göre İstanbul toplam cironun yüzde 41’ini oluşturuyor. İstanbul’un İzmir, Antalya, Ankara, Bursa ve Muğla takip ediyor. 2015 yılı verilerine göre geçtiğimiz yıl Antalya ve Muğla en çok daralan iller olurken, bir başka turizm bölgesi İzmir büyüyen tek il oldu.
Ev dışı tüketim harcamalarının yarısından fazlası restaurantlar ve fast food mekanlarında yapılıyor. Tüketimin, yüzde 27’si restaurant, yüzde 30’u fast food, yüzde 14’i otel, yüzde 7’si cafe, yüzde 2’si eğlence, yüzde 7’si pastane, yüzde 4 eğitim kurumu, yüzde 4 büfe/kiosk, yüzde 4 catering mekanların da gerçekleştiriliyor.”

rize

 

Yukarı