Ana içeriğe atla

medya

“Hepimiz birer elçi gibi çalışmalıyız”

06.09.2017 - 11:06

Son dönemlerde yaşanan olumsuz birtakım olaylardan dolayı ülkemizin MICE turizmindeki olumlu imajının zedelendiğini ancak yavaş yavaş toparlanmaların başladığını dile getiren 10 Karaköy Genel Müdürü Eylem Atalay, ülke imajının pozitife çevrilmesi noktasında da önerilerde bulundu. Atalay, “Güvenlik direktörlerinin, Türkiye’nin artık güvenli bir ülke olduğuna ikna edilmesi gerekiyor” dedi. 

Ülkemizde gün geçtikçe büyüyen MICE turizm organizasyonlarının mevcut durumu ve potansiyeli nedir? 
Son yıllarda, Türkiye özelikle İstanbul MICE segmenti için tam bir marka olmuştu. Dünyanın önde gelen çok uluslu şirketleri sadece çalışanlarını, müşterilerini, çözüm ortaklarını değil üst düzey yönetim kadrolarının tüm toplantı ve organizasyonlarını İstanbul’da yapmak için en az 1 yıl öncesinden otelini kontratlıyordu. Yurt dışında fuarların ya da otel markalarının dünyanın farklı yerlerinde organize ettiği müşteri eventlerinde, en çok ziyaret edilen stantlar, masalar İstanbul otelleri oluyordu, ama şu anda geldiğimiz noktada maalesef yıllar öncesine döndük. Münferit hareket eden turist segmentinde iyileşme başladı, rezervasyon trafiği her geçen gün artıyor, ancak MICE segmentinde şirketlerin güvenlik prosedürleri oldukça sert. Bu konuda çok hassaslar, dolayısıyla İstanbul şu anda alternatif destinasyon olarak acentalar tarafından sunulamıyor bile. İçinden geçtiğimiz bu zor süreçte en çok yara alan segment maalesef MICE oldu diyebiliriz. 

MICE sektörüne ilişkin iyi ülke imajı nasıl oluşturulabilir? Olumlu imaja katkı sağlayan unsurlar neler olabilir?
Ülkemizin zaten çok olumlu bir imajı vardı MICE sektörü için. Bu olumlu imajı zedeleyen unsurların ortadan kaldırılması ile imajını yavaş yavaş tekrar pozitife çevirebiliriz. Bunların başında güvenlik geliyor. Diğer ülkelerin ve MICE sektörünü besleyen çok uluslu şirketlerin güvenlik direktörlerinin, Türkiye’nin artık güvenli bir ülke olduğuna ikna edilmesi gerekiyor. Bence burada şirketlerin Türkiye ofislerindeki güvenlik direktörlerinin meslektaşları ile olan yakın iletişimi, ülke genelinde verdiği güncel bilgiler çok önemli ve değerli. Yine buradaki ofislerin üst düzey yöneticilerinin, şirket içinde Türkiye için verdiği pozitif mesajlar da çok değerli. Her fırsatta Türkiye’ye tekrar davet etmeliler. Hepimiz birer elçi gibi çalışmalıyız. 

MICE sektörünün gelişimi için otellere ve organizasyon şirketlerine ne gibi görevler düşüyor?
Sürekli olarak kendimizi hatırlatmalıyız. Ekonomik sebeplerden dolayı birçok acenta ve otel yurt dışı seyahatlerini kısmak zorunda kaldı. Bunun sonucunda müşterilerimizle iletişimimiz zayıflıyor ve ülkemiz unutulmaya yüz tutuyor, bu konuda devlet desteği olabilir. Yıllarını bu işe vermiş acentacı ve otelciler var, ama şu anda mali destekleri olmadığı için yurt dışında prezans gösteremiyorlar. Bu temel sorunu aştıktan sonra bize düşen görev üstün hizmet kalitemizi korumak, gelen her bir misafire maksimum düzeyde ilgi göstermek, MICE sektörü için yaratıcı programlar hazırlamak ve sürekli yurt dışındaki partnerlerimizle iletişimde olmak, ülke adına sürekli olarak pozitif mesajlar vermek olmalı diyebilirim.

rize

 

Yukarı