Ana içeriğe atla

arf

“Her kriz aynı zamanda bir fırsattır”

18.01.2018 - 18:16

Turizm sektörüne sunmuş olduğu yataklarla ön plana çıkan Yatcop adına görüştüğümüz ve gerek firmaları gerekse turizm sektörüne yönelik düşüncelerini aldığımız Yatcop Yönetim Kurulu Başkanı Davut Altunbaş, turizm sektörünün firmalarını ve sektörü ne ölçüde etkilediğini şu şekilde açıkladı: “Bu görece durağan ortamın, hem oteller hem de biz tedarikçileri arasındaki bağı çok daha güçlendirdiği kanısındayım. Sonuçta bizler aynı gemideyiz ve bu gemiyi hareket ettirebilmek için gerek turizm tesisleri gerekse de tedarikçiler kendi üzerine düşen fedakarlıkları yapmalı.”

Turizm sektörüne yönelik sunmuş olduğunuz hizmetlerinizden bahseder misiniz?
Yatcop olarak dünyaca ünlü İtalyan markaları By Tonino Lamborghini ve Magniflex yataklarının Türkiye ile birlikte 17 ülkede temsilciliğini gerçekleştiriyoruz. Yaysız yatak ve yastık grubunda faaliyet gösteriyoruz. Türkiye genelinde yaklaşık 130 satış noktamız bulunuyor. Yurt dışı ile birlikte toplam satış noktamız 300’ü buluyor. Turizm sektörüne sunduğumuz yatakların öne çıkan temel özellikleri; kalite, arkasındaki üretim gücü, teknoloji ile harmanlanan tasarım ve garanti süresi. Yataklarımız, İtalya’daki tesislerde el değmeden üretilip paketlenerek tamamen hijyenik biçimde geliyor. Üreticimiz Magniflex, 50 yılı aşkın süredir bu sektörde. Tesislerinde her gün 10 bin adet yatak üretiyor. Yataklarda waterlatex özellikli su bazlı yeni nesil sünger kullanılıyor. Dolayısıyla doğala en yakın ürünü turizm sektörüne sunuyoruz. Tüm yatak modellerimiz 12 yıl garantili. Bu garanti süresi, turizm tesisleri açısından önemli bir maliyet avantajı sunuyor.

Sektör turizmin içinde bulunduğu durumdan ne ölçüde etkileniyor? Son birkaç senedir yaşanan durgunluk sizleri nasıl etkiledi?
Her kriz aynı zamanda bir fırsattır da. Bu görece durağan ortamın, hem oteller hem de biz tedarikçileri arasındaki bağı çok daha güçlendirdiği kanısındayım. Sonuçta bizler aynı gemideyiz ve bu gemiyi hareket ettirebilmek için gerek turizm tesisleri gerekse de tedarikçiler kendi üzerine düşen fedakarlıkları yapmalı. Oteller, yoğun rekabet ortamında misafirlerine yönelik ürünlerini daha katma değerli satmaya çalışıyorlar. Dolayısıyla tesislerinin kalitesini artırmak ve standartları sürekli yukarıda tutmak zorundalar. Sektördeki durağanlık bu yaklaşımın önüne geçmemeli ki, oteller, misafirleri için önemli bir kriter olan yatak kalitesinden ve konforundan ne olursa olsun taviz vermemeli. 

Son olarak firmanızın yurt içi ve yurt dışı hedef ve yatırımlarına ilişkin bilgi verir misiniz?
Yatcop olarak, kurulduğumuz 2013 yılından bu yana 130’a yakın satış noktasına ulaştık. Türkiye’nin yanı sıra Türki Cumhuriyetler ile Orta Doğu’daki 17 ülkede temsilciliğini yürüttüğümüz İtalyan Magniflex ve By Tonino Lamborghini marka yataklarıyla şimdiye kadar pek çok turistik tesise hizmet verdik. Yeni hedeflerimiz arasında mağazalaşma da yer alıyor. Günde 10 bin yatak üretim kapasitesine sahip Avrupa’nın yarım asırlık İtalyan devi Magniflex’in tüm uyku ürünlerini, By Tonino Lamborghini yatakları ile birlikte Edirne’den Kars’a Türkiye’nin 81 ilinde Bedding World adını verdiğimiz yeni konsept mağazalar üzerinden hem turizm sektörü hem de müşterilerimizle buluşturmayı hedefliyoruz.

yyy

Yukarı