Ana içeriğe atla

GALATA TAŞIMACILIK

HİLTON MASLAK’TA DİJİTAL ANAHTAR UYGULAMASIYLA MİSAFİRLERİN GÖNÜLLERİ RAHAT

16.07.2020 - 18:20

Koronavirüs sebebiyle ağır yara alan turizm sektörü, normalleşme adımlarıyla birlikte toparlanmaya çalışıyor. 15 Haziran’da kapılarını yeniden açın Hilton Istanbul Maslak Genel Müdürü Özkan Alkan ile virüse karşı aldıkları tedbirleri ve sektörün geleceğini konuştuk.

 

Koronavirüs salgını turizm sektörünü nasıl etkiledi?

Koronavirüs, Türkiye’de 11 Mart’ta ilk vakanın görülmesiyle birlikte otellerdeki doluluk oranlarında ciddi ölçüde düşüş yaşanmasına sebep oldu. Bazı araştırmalar, dünya turizm sektöründe yüzde 58 ile yüzde 80 arasında bir daralma yaşanabileceğine işaret ediyor. Salgın sürecinde ekonomik sıkıntı yaşayan ya da işsizlikle karşı karşıya kalan tüketiciler seyahat planlarını askıya almış olsalar da, son dönemde pazarda yapılan anketler yurt içinde dahi olsa tüketicilerin yüzde 80’lere yakın kısmının tatil yapmayı planladıklarını gösteriyor. Bu tüketicilerin yüzde 50’den fazlası da yine otellerde kalmayı tercih ediyor. Türkiye turizminde hareketlenmenin tam olarak eylül ayı itibariyle başlayacağını ve yabancı turistlerin ülkemize gelişinin biraz daha zaman alacağını düşünüyorum.

 

Bu süreçte ne tür hazırlıklar yaptınız? Otel yönetimi olarak nasıl prensipler belirlediniz?

Yeni normalleşme sürecinde Hilton Istanbul Maslak olarak 15 Haziran’da yeniden rezervasyon kabul etmeye başladık. Misafirlerimizin konforu ve sağlığı için güçlendirilmiş hijyen uygulamalarıyla dezenfekte ettiğimiz odalarımızın ve genel alanlarımızın temizlik ve bakımını daha da sıklaştırdık. Hilton Honors uygulamamız ve Türkiye’de ilk kez otelimizde uygulanmakta olan Dijital Anahtar projemiz ile misafirlerimize odalarını özgürce seçebilme ve otele giriş işlemlerini sanal ortamda temassız şekilde gerçekleştirme imkanı sunuyoruz. Otelimizde ikram edilen yiyecek ve içeceklerin kişiye özel servislerde sunulmasının yanı sıra, restoranımızda sağlık ve hijyen tedbirlerini korumak adına qr kod ile menü seçimi imkanımız bulunuyor. Ayrıca kapalı havuz, fitness merkezi, spa ve dinlenme alanlarında sınırlı saatlerde ve sınırlı kapasiteler ile hizmet veriyor; kişiye özel dezenfekte edilmiş tek kullanımlık havlular, sabunlar ve dahası ortak ve özel alanlarda kullanılan ürünlerin hijyeni konusunda dikkatli olmaya özen gösteriyoruz. Ayrıca otel odalarımız misafirler için dezenfekte edildikten sonra misafirlerimize, odalarına ilk kez ayak basacak olduklarının gönül rahatlığını sunuyoruz. Bu yüzden misafirlerimiz oda kapılarında bir mühür ile karşılaşacaklar.

 

Pandemi sonrasında otelcilikte neler değişecek?

Koronavirüs sonrası, toplumun beklentileri ve taleplerinde otelcilik alanında da değişimler gözlemleyeceğimizi düşünüyorum. Seyahat edenlerin, gelecek günlerde dezenfeksiyon bakımlarını düzenli yaptıran ve hijyen kuralları konusunda dikkatli otelleri tercih edecekleri bir gerçek. Bu dönemin ardından, özellikle ‘her şey dahil’ ve ‘açık büfe’ konseptlerinde bazı değişiklikler yaşanacaktır. Misafirler ortak kullanılan yemek alanlarına yönelmek yerine, kişiye özel hazırlanmış yemekleri ve özellikle a'la carte restoranları tercih etmeye başlayacaklar. Aynı zamanda çalışan personellerin hijyeni, çok daha fazla önem kazanıyor. Özellikle mutfak ve restoran bölümlerinde çalışan personele belirli periyodlarda salgın testi yapılması gerekiyor.

 

Bu süreçte sektörün toparlanması adına beklenti ve önerileriniz nelerdir?

Kamu bankaları tarafından turizm sektörüne destek amacıyla devreye alınan Tatil Destek Tüketici Kredisi Paketi, sektörümüzün bir an önce hareketlenmesi ve canlılığını yakalaması açısından önemli. Türkiye’de tüm alanlarda olduğu gibi turizm sektöründe de pandemi sürecinin başarılı şekilde yönetildiğini düşünüyorum. Açıklanan destek paketleri, koronavirüs salgını sonrası normalleşme sürecine ekonomik açıdan da ciddi katkı sağlayacak.

 

GALATA TAŞIMACILIK

Yukarı