Ana içeriğe atla

arf

İşin sırrında müdür değil, mühür olmak var…

13.12.2017 - 10:39

Başarılı bir yönetici olmanın ilk kuralını insan sevgisine sahip olmaya bağlayan Mövenpick Hotel İstanbul Golden Horn Genel Müdürü Ahmet Arslan, “İnsan sevgisiyle dolu ve işinize aşkla bağlı olmanız, zaten her şeyi sürdürülebilir bir hale getirecektir” açıklamasını yaptı.

İyi bir otelde başarılı bir müdür olmak nasıl bir şey? 
Mövenpick Hotel İstanbul Golden Horn’u yüzlerce misafirin içinde olduğu büyük bir ev gibi görüyorum. Ben; onları ağırlayan ve kusursuz misafir deneyimi sunan büyük bir ekibin lideriyim. Konuya böyle yaklaşıyorum. Çünkü böylesine global bir kimlik içinde müşteri coşkusu sağlayabilmek için ‘salt’ bir yönetici olarak görmenin çok ötesinde sorumluluklarınız var… Burada ağırladığınız her bir misafirin iç sesi olabilmek, onları ve beklentilerini çok iyi anlayıp, tetkik etmeyi gerektiriyor. Bunu sağlayabilmek için de sadece bir müdür değil, çözüm odaklı ve içten bir arkadaş da olmak bu mesleğin kalbini oluşturur. Kısacası ‘müdür’ yerine; misafirlerinin ruhunda ‘mühür’ olmak, her zaman benim ‘liderlik’ olgusuna bakış açım olmuştur.

“İLK KURAL İNSAN SEVGİSİ…”
Başarılı bir yönetici olmanın altın kuralı nedir? Bu noktada kişi ne gibi kriterleri bünyesinde barındırmalı?

İlk kural insan sevgisi… İçinizde insan sevgisi varsa, onlara karşı bambaşka boyutlarda bir sorumluluğunuz oluyor. İnsan sevginiz varsa, onları mutlu etmek, sizin en büyük başarınız haline geliyor. Ve insan sevgisi, içinde birçok kriteri de doğal olarak barındırır; problem çözmek, heyecan duymak, disiplinli ve eksiksiz olmak, pozitif anlamda şaşırtan, mutluluk veren ve bu pozitif aurayı sürekli kılmak... bunlardan sadece birkaçı.

“HIZLI AKSİYONLAR ALAN BİR STRATEJİ İÇİNDE BÜYÜK RESMİ GÖREBİLMELİSİNİZ”
Sağlanan başarıyı sürdürmek de ayrı bir meziyet… Peki, sürdürülebilir olmak adına izlemiş olduğunuz yönetim stratejileriniz neler?

Biraz önce de bahsetmeye çalıştığımız gibi; insan sevgisiyle dolu ve işinize aşkla bağlı olmanız, zaten her şeyi sürdürülebilir bir hale getirecektir. Buna müşteri bağlılığı da diyebiliriz… Ve tabii bunun dışında birçok teknik ve çok boyutlu siyasi-sosyal kimliğe de sahip olmanız gerekiyor. Mesleğinizi ve işletmenizi etkileyebilecek birçok unsuru önceden süzebilmeli ve ona dönük hızlı aksiyonlar alan bir strateji içinde büyük resmi görebilmelisiniz. Hele Türkiye’deyseniz bunu çok daha hızlı kavrayabilmeli ve cesaretli adımlar atmalısınız. Çünkü; burası insanların ‘mutlu’ olmasını sağlayan bir otel… Ve bunun hakkını verebilmeniz için bunlar şart

ff

Yukarı