Ana içeriğe atla

arf

Kurum kültürü sürdürülebilirlik için önemli

13.12.2017 - 10:45

Başarılı bir yöneticinin zaman yönetimi ve toplam kalite yönetimi kavramlarını çok iyi bilmesi gerektiğine değinen Fer Hotel Genel Müdürü Engin Eryılmaz, bununla birlikte yöneticinin iyi bir empati yeteneğine sahip olması gerektiğinin de altınızı çizdi.

İyi bir otelde başarılı bir müdür olmak nasıl bir şey? 
Londra Merchant Taylors Hall’de düzenlenen World Boutique Hotel Awards töreninde Fer Hotel ve tüm çalışma arkadaşlarımız adına ödülü alırken hissettiğim duygular tam anlamıyla bu sorunuza cevap teşkil ediyor.
Prensip olarak otelleri iyi veya kötü olarak ayırmam. Her otelin kendine göre bir tarzı vardır. Buna göre stratejilerini belirler ve uygulamaya çalışır. Sektörümüze öz eleştiri yapmak gerekirse, bizler de bu konuda enerjimizin uyuşmadığı işletmeleri iyi veya kötü olarak yargılıyoruz. Aslında biz yöneticilerin görevi, sorumlu olduğu işi etik kuralları gözeterek başarılı şekilde yapmaya çalışmaktır. Sonunda başarı geldiğinde ve bunu sürdürülebilir kıldığımızda, işi başaran herkes gibi bizlerde vicdanımız rahat ve değer katabildiklerimiz adına çok mutlu oluyoruz.

Başarılı bir yönetici olmanın altın kuralı nedir? Bu noktada kişi ne gibi kriterleri bünyesinde barındırmalı?
Öncelikle zaman yönetimi ve toplam kalite yönetimi kavramlarını çok iyi bilmeli ve sorumlu olduğu ekibine bunu öğretmelidir. Bizim işimiz bir takım oyunu olduğuna göre; takımdaki her bireyin yapabileceği en iyi işler belirlenmeli, kuruma değer katması yönünde eksikleri giderilmeli ve fikirler üretme açısından bireyler olumlu yönlendirilmeli, iyi organize edilmelidir. Bununla birlikte yöneticinin iyi bir empati yeteneğine sahip olması gerekir. Günün sonunda bunları yaparken başarılı olmasının birçok kriteri var, ama iyi bir yöneticinin sahip olması gereken özelliklerin başında bunları görüyorum.

Sağlanan başarıyı sürdürmek de ayrı bir meziyet… Peki, sürdürülebilir olmak adına izlemiş olduğunuz yönetim stratejileriniz neler?
Şu an Fer Hotel’in Türkiye’nin misafir memnuniyetinde, dünyada pek örneği olmayan 500 yorum üzeri 9,7 puan ortalaması sürdürebilir başarı için en somut örneğimiz ve biz bunu oluşturduğumuz kurum kültürümüze sahip çıkmamıza borçluyuz. Zincir veya holdinglere bağlı işletmelerde bağlı olduğu markanın kurum kültürü veya lokal markalarda oluşturulan kurum kültürünü, ekibimizin tümüne aktarmalı ve bu hususta taviz vermemeliyiz. Sürekli eğitim, katılımcı bir yönetim (dış etkenler hariç) yakalanan başarıyı sürdürülebilir kılmaktadır.

yyy

Yukarı