Ana içeriğe atla

itt

MAKFRY YENİ DEPOLARLA BÜYÜYECEK

17.01.2017 - 11:12

Makfry Şirket Yetkilisi Ali Girgin, “2016 yılını yoğun Ar-Ge faaliyetleri ve arz-talep dengesinde yeni ürünler planlama faaliyetleriyle güçlendirdik. 2017’de hedefimiz global pazarda güçlü noktalarda depolar oluşturarak büyümeyi sağlamak” dedi.

Firmanızın 2016 yılında gösterdiği performanstan bahseder misiniz, ne gibi yatırımlara imza attınız? 2017 yılına yönelik yatırım planlarınız nelerdir?
2016 yılı turizm açısından gri bir yıl oldu. Buna bağlı olarak yatırım ve bütçe alanlarında planlarımızın bir adım gerisinde ilerledik ne yazık ki. Turizme bağlı olarak sönük sayılabilecek bir yıl geçirdik ama bunu fırsata çevirip markamız çatısı altındaki ürünleri geliştirip çeşitliliği artırma çalışmalarımızı tüm hızıyla sürdürdük. Sonuçlar gayet memnun edici oldu. Bazen hesapta olmayan aksilikler yaşanabiliyor. Ancak olumsuzluklara rağmen ibreyi artıya çevirmek bizim elimizde. Makfry, bunu başardı. 2016 yılının tüm olumsuz etkilerinden sıyrılarak yılı yoğun Ar-Ge faaliyetleri, arz-talep dengesinde yeni ürünler planlama faaliyetleriyle güçlendirdi. Ürün bazında muhteşem bir şekilde 2017’ye hazırız. Hedefimiz global pazarda güçlü noktalarda depolar oluşturarak büyümeyi sağlamak. Özellikle Ortadoğu ve Avrupa’dan ürünlerimize ciddi bir talep var. Geçtiğimiz yıl bu ülkelerden yeni müşteriler edindik. Bu sene artan potansiyelimizle firmamıza ve ülkemize kazanç sağlama yolunda hedeflerimizi gerçekleştireceğimize inanıyorum.

Turizm tedarikçileri sektöründe rekabet durumunu ve rekabete karşı geliştirdiğiniz stratejileri anlatır mısınız?
Ülkemiz, coğrafi özellikleri nedeniyle turizm açısından aslında şanslı bir ülke. Bu durum tedarikçileri ister istemez tatlı bir rekabete sürüklüyor. Ancak, gururla söyleyebilirim ki, Makfry Fried Chicken ürünleri ülkemizde tek olduğundan rekabet açısından pek zorluk çekmiyoruz. Bilakis, otellerin yatırım hedefleri, bütçeleri ve ürünlerimizin bilinirliğine paralel olarak turizm sektöründeki nefesimizi her geçen gün daha da hissettiriyoruz. 

Türkiye turizm tedarikçileri, ANFAŞ ve EMITT fuarlarında turizmcilerle bir araya geliyor. ANFAŞ ve EMITT fuarlarının turizm tedarikçileri sektörü açısından önemini değerlendirir misiniz?
Fuarlar her sektörde yeniliklerin, arz ve taleplerin yoğun olarak harmanlanarak sunulduğu yerler olduğundan önemi de ciddi boyutta. Pazar bilgileri derleme, rekabet analizi ve strateji belirleme, tanıma ve tanıtma süreçleri açısından ANFAŞ ve EMITT fuarları sunulmuş en güzel hizmetlerden birisi. Bir nevi bilgi toplama merkezleri diyebiliriz. Hem sektörel hem de konjonktürel olarak turizm fuarlarına katılmak turizmcilerin ufkunu açarken, ticari faaliyetlerinde rekabet edebilme bilgi ve becerisine katkıda bulunacaktır.   
 

mogul

 

Yukarı