Ana içeriğe atla

rize

“MICE sektörü için Türkiye cazibesini koruyor”

06.09.2017 - 11:02

Türkiye’nin MICE sektöründe dünya standartlarında bir alt yapıya sahip olduğunu ve küresel rekabette iddialı olunan bölgeler arasında yer aldığını belirten Lionel Hotel İstanbul Pazarlama ve Satış Direktörü Burçak Atak, “Konumu ve donanımı açısından bakıldığında İstanbul, MICE sektörünün tercih ettiği diğer Avrupa ülkeleri içinde 7. sırada yer alıyor.  Güçlü olan alt yapımıza rağmen asıl ihtiyacımız şüphesiz MICE pazarlamasına yönelik doğru bir eylem planı…” dedi. 

“ANLATACAK ÇOK HİKAYEMİZ VAR”
“Doğru iletişim, doğru strateji ve sürdürülebilirliği sağlayan bütçeler ile mucizeler yaratabilirsiniz. Ülkemiz bir iletişimcinin ihtiyaç duyacağı her türlü enstrümana fazlasıyla sahip.  Köklerimiz fazlasıyla derinde, dünya üzerindeki ilk medeniyetlere kadar uzanıyor. “Anlatacak çok hikayemiz var” diyen Atak, “Diğer taraftan ülkelerin uluslararası imajlarını pazarlama yöntemleriyle değiştirebileceklerine ilişkin herhangi bir kanıt olmamakla birlikte ‘imaj algısı’  ne dediğinize değil, ne yaptığınızla ilgileniyor” ifadesinde bulundu.

DENGELERİ KENDİ LEHİMİZE ÇEVİREBİLİRİZ 
Markalaşmanın MICE sektörü açısından ülkeye sağladığı avantajlar noktasında bilgi veren Atak, “Marka olmak hedef kitle gözünde daha değerli hale gelmek, kitlelerin tercihi olmak anlamına geliyor. Bir ürün için var olan bu değer onun daha çok satılması ve kar elde etmesi anlamına gelirken, ülke için daha fazla ziyaretçi, daha fazla yatırımcı ve daha fazla gelir anlamına geliyor. Bölgenin sosyo-ekonomik dengelerinin iyileştirilmesi işletmeler ve çalışanlar için de önem arz ediyor. 
MICE sektörü hedef kitlesi için Türkiye cazibesini koruyor. Biz konuya özel pazarlama stratejileri geliştirir ve bunları bütünleşik olarak uygulama iradesini topyekün gösterebilirsek rekabetçi avantaj elde edebiliriz.
İstanbul, sektör profesyonellerinin yoğun çabaları ile uluslararası etkinliklerin ev sahipliğini altı yılda birden, üç yılda bir yapar hale gelmiş, birincil rakipleri Amsterdam, Barcelona, Prag, Helsinki ve Londra kentlerini fiyat-fayda dengesinde geride bırakmıştı.  Günümüzde bu denge şaşmış olsa da yolun henüz çok başındayız ve durumu lehimize çevirmek için hala bir şansımız var” açıklamasını yaptı.

MICE STRATEJİSİ GELİŞTİRECEK BİR BİRİME İHTİYAÇ VAR!
Son olarak MICE sektörünün gelişimi için otellere ve organizasyon şirketlerine ne gibi görevler düştüğünü açıklayan Atak, “Yatırım ve inşaat sürecindeki otellerin planlama aşamasından itibaren MICE sektör paydaşlarının görüşlerine başvurmaları ve önerilerini değerlendirmeleri gerekmekte. Bütünleşik pazarlama prensibinde olan bizim gibi oteller sektördeki yenilikleri ve gelişmeleri yakından takip ediyor. Global ekonominin önemli dinamiklerinden biri olan MICE’ın dünyadaki hızlı yükselişi izlendiğinde, ülkemizde ve sektör oyuncusu otellerimizde de ayrı bir başlıkta değerlendirilmesi kaçınılmaz.  Bu sebeple birçok otel görev tanımlarına MICE başlığını da ekledi.  
Ülkemizdeki ekonomik ve politik olgular sebebiyle MICE sektörü gelecek takvimimizi uzun vadeden orta vadeye gerilemiş olarak görebiliyoruz. Etkinlik mekanı ihtiyacına yönelik çalışmalar proje bazında olsa dahi mevcut.  Ancak tüm sektör oyuncularını kapsayan detaylı bir planlama eksiği göze çarpıyor. Bu durumun önüne geçebilmek için bakanlık nezdinde, MICE stratejisi geliştirecek bir birime ihtiyaç olduğunu düşünmekteyim. Bu eksiği fark eden, sektör paydaşlarını Uluslararası Mice Derneği (I-Mıce) adı ile tek çatı altında toplayan meslektaşlarımı sizin kanalınızla tekrar tebrik etmek istiyorum.  Umarım MICE politika ve planlamasında ülkemizi hak ettiği yere taşıyabiliriz” diyerek sözlerine son verdi. 

rize

 

Yukarı