Ana içeriğe atla

arf

REZERVASYON KANALLARINDAKİ FİYAT EŞİTSİZLİĞİ MİSAFİR KAYBINA YOL AÇIYOR!

19.01.2018 - 09:40

Son satın alıcıların rezervasyon kanallarını kullanma konusunda artık daha da tecrübeli olduğunu söyleyen Ramada Yalova Genel MüdürÜ Mustafa Berki, “Farklı rezervasyon kanallarında otelin farklı farklı fiyatları var ise, misafirler daha otele gitmeden, otele olan güvenini kaybediyor ve o otele rezervasyon yaptırmaktan vazgeçiyor” dedi.

Erken rezervasyonun avantajları hakkında bizlere kısaca bilgi verir misiniz? 
Son dakika plan yapmayı tercih etmeyen, belirgin tercihleri olan ve tercihleri üzerinde hassasiyeti olan misafirler rezervasyonlarını erken indirim fırsatlarından da faydalanarak yaptırıp; konaklamak istedikleri odaları, istedikleri kondüsyonlarda önceden ayırt ediyor. Özel istekleri var ise bunların gerçekleşmesi için müsaitlik fırsatlarını önceden elde ediyor (Bağlantılı oda, asansöre yakın/uzak oda, üst/alt kattan oda, sigara içilir/içilmez oda gibi seçeneklerin garantisini müsaitlik de varken önceden alıyor).

Peki, erken rezervasyon yaptıran misafirlerinize fiyat dışında sunmuş olduğunuz imkan ve ayrıcalıklar var mı?
Ramada Yalova olarak erken rezervasyon yaptıran misafirlerimize yüzde 15 erken indirim imkanı sunmanın yanında; Misafir İlişkileri Departmanımız aracılığıyla misafirlerimize ulaşarak özel isteklerinin olup olmadığını soruyor ve notlarımızı alıyoruz. Böylelikle misafirlerimizin memnuniyeti için biz de çalışmalarımıza önceden başlamış oluyoruz. Misafirlerimiz bu aramalarımızdan son derece memnun oluyor ve daha otele gelmeden kendileriyle ilgilendiğimizi gördükleri için memnuniyetlerini ayrıca belirtiyor.

Otel seçimi aşamasında tatilciler sizce hangi kriterleri baz almalı, nelere dikkat etmelidir?
Öncelikle tatilciler gidecekleri bölgeyi tercih etmelerindeki temel etkeni göz önünde bulundurmalı ve ihtiyaçlarına hitap etmeyen otelleri gerekli parametreleri kullanarak elemeli. Bu parametreler sonrasında, istatistiki verilere göre misafirlerimiz rezervasyon yaptıracakları otele ilk 20 saniye içerisinde karar vermektedir. Bu kararın alınmasında etkili olan kriterlerin en başında otelin misafir yorumları puanı ve otel fotoğrafları geliyor, sonrasında ise dikkate almaları gereken kriterleri şu şekilde sıralayabilirim; ödenen paranın karşılığında alınan hizmet için yapılan yorumlar, rezervasyon aşamasındaki otel-misafir arasındaki güven. 
Son satın alıcılarımız rezervasyon kanallarını kullanma konusunda artık daha da tecrübeli. Örneğin; farklı rezervasyon kanallarında otelin farklı farklı fiyatları var ise; “Başka bir yerde daha da ucuza satılıyor olabilir” düşüncesiyle daha otele gitmeden, otele olan güvenini kaybediyor ve o otele rezervasyon yaptırmaktan vazgeçiyor.

Son olarak son iki yıldır durağanlık yaşayan turizm sektörü için 2018’in nasıl bir yıl olacağını düşünüyorsunuz? Sizce sektör 2018’de bir toparlanma yaşayacak mı?
Turizm sektöründe son iki senemiz çok zorlu geçti. Bu süreçte; önceden ön görülemeyen, ölçümlenmesi güç bir talep trafiği vardı ve bununla birlikte pazar fiyat hassasiyeti üst seviyelerdeydi. Dolayısıyla güvensizlik yaratmadan, talep ile doğru orantılı değişken stratejileri sürekli geliştirmek, uygulamak ve yerinde, hızlı kararlar almak durumunda çok sık kaldık. Strateji geliştirip, yeni kaynaklar yaratarak iş geliştirebilen oteller bu süreçten en az hasarla çıktı.
2018 senesinde turizm sektörünün artı yönlü bir ivme yakalayacağına olan inancım sonsuz. Bazen büyük sıçrayışlar yapmak için bir iki adım geriye gitmek gerekir, ben de içerisinden geçtiğimiz dönemi bu şekilde yorumluyorum. Temmuz 2016 sonrası; rezervasyon yapılan tarih aralığı güvensizlik ve belirsizlikler sebebiyle maalesef 0-3 güne kadar geriledi ve daha yeni yeni rezervasyon talepleri 14 gün sonrasına sarkmaya başladı. Ramada Yalova olarak 2018 için erken rezervasyon alımlarına başladık, ama henüz istediğimiz seviyede değil, rezervasyon yapma periyodunun 90 günün üzerinde yoğunlaşmaya başlaması sonrasında daha da umut dolu olacağız.  

yyy

Yukarı