Ana içeriğe atla

itt

TARİHİ BİR LOKASYONA SAHİBİZ

17.01.2017 - 11:27

Antik Hotel İstanbul Genel Müdürü Burak Atilla, “Antik Hotel’in sahip olduğu lokasyon oldukça tarihi öneme sahip. Otelimizde Roma ve Bizans dönemine ait bir sarnıç bulunuyor. Yabancı turistler otelimize geliyorlar, geziyorlar ve rehber aracılığıyla bilgi alıyorlar” dedi.

Antik Hotel, Tarihi Yarımada’nın kalbinde Beyazıt Meydanı’nın hemen yanıbaşında yer alıyor. Sahip olduğunuz lokasyonun otelinize sağladığı avantajlardan bahseder misiniz?
Antik Hotel’in sahip olduğu lokasyon oldukça tarihi öneme sahip. İstanbul’un tarihine baktığımız zaman en eski merkezlerinden birisinin Bayezid olduğunu görüyoruz. Kökeni Bizans ve Roma’ya dayanan 2 bin 500 yıllık bir merkezden bahsediyoruz. Tarihi dokusu da buna paralel çok büyük zenginlik içeriyor. Otelimizde Roma ve Bizans dönemine ait bir sarnıç bulunuyor. Sarnıcın bir kısmı arkeoloji müzesine taşınarak orada sergilenmeye devam ediliyor. Otelimiz acentaların şehir turlarında uğradıkları bir durak haline geldi. Yabancı turistler otelimize geliyorlar, geziyorlar ve rehber aracılığıyla bilgi alıyorlar. Yani ilgi çeken bir otele sahibiz. Sanatsal anlamda sarnıç bölümümüzde sanata destek olmak adına birtakım sergilere yer veriyoruz. Antik Hotel, 23. yılını kutluyor. 91 odamız ve 40 personelimiz var. 

Misafir portföyünüz hangi ülkelerden insanlardan oluşuyor? 
Antik Hotel olarak bugüne kadar her ülkeden misafirlerimiz oldu. Özellikle rezervasyonların online’a taşınması her türlü ülkeden İstanbul ve Türkiye’ye ulaşımı sağlamış durumda. Artık Türkiye’ye çok uzak ve hiç ummadığınız bir ülkeden bile rezervasyon alıp onları ağırlayabiliyorsunuz. 2016’da ülkenin içinde bulunduğu kriz, İstanbul’un daha çok Ortadoğu pazarında hareketlenmesine sebep oldu. Dolayısıyla 2016’ya ‘Ortadoğu’ damgası vuruldu. 

Peki, 2016 yılı doluluk anlamında oteliniz ve turizm sektörü açısından nasıl bir yıl oldu? 2017 yılına yönelik öngörüleriniz nelerdir? 
Doluluk olarak İstanbul ortalaması yüzde 35-45 arasında seyretti. Biz de otel olarak aynı doluluk oranlarına sahibiz. Seyrinde giden sezonlarda yüzde 45 veya 50 gibi doluluklara ulaşıyorduk. Şu anda pazar daraldığı için fiyatlar da aşağıya inmiş durumda. Bugünkü şartlarda yüzde 70-80 doluluk oranlarını yakalamamız lazım ki gelir gider dengesini sağlayabilelim. Aksi takdirde ekonomik açıdan da oldukça zorlanıyoruz. 
Turizmde 2017 yılında içe dönük bir hareketlenme bekliyorum. Otellerin daha çok iç piyasada yurtiçi turizm hareketlerinden nemalanacağını düşünüyorum. 

EMITT Fuarı’nın turizm sektörü açısından önemini değerlendirdiğimizde nasıl bir tabloyla karşılaşıyoruz?
EMITT Fuarı’nda bu sene olacağız fakat standımız olmayacak. EMITT Fuarı artık gelenekselleşti. İlk yıllarda bayağı zorlukları vardı. Tabi fuara gelen yabancı katılımcılar çok önemli. Yabancı katılımcılar anlamında EMITT Fuarı gerçekten verimli olabilir ve turizm sektörüne yönelik olumlu sonuçlar çıkartılabilir.
 

mogul

 

Yukarı