Ana içeriğe atla

itt

TURİZMİ ‘ERKEN REZERVASYON’ SIRTLAYACAK

17.01.2017 - 11:38

Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Yönetim Kurulu Başkanı Başaran Ulusoy, “T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı ve Birliğimizin öncülüğünde 2009’da başlatılan ‘Erken Rezervasyon’ kampanyası çok başarılı oldu ve kampanyadan 2009’da 300 bin, 2012’de 2 milyon, 2013’de 2,5 milyon, 2014’te 3 milyon, 2015’te 3,5 milyon ve 2016’da 4.2 milyon kişi yararlandı. 2017’de ise kampanyadan yararlanacak olan kişi sayısının 5 milyon civarında gerçekleşeceğini ümit ediyoruz” dedi. 

Turizm sektörünün 2016 yılı değerlendirmesini yapar mısınız? 2017 yılında turizm sektörüne yönelik beklentilerinizi açıklar mısınız? 
Turizm sektörü çok zorlu bir süreçten geçiyor. Rusya ile yaşanan uçak krizi, mülteci sorunu, ülkemizin çevresindeki jeopolitik gelişmeler, dünya genelinde artan terör olayları ve 15 Temmuz’da gerçekleşen hain darbe girişimi gibi birçok olay turizm sektörünü olumsuz etkiledi. T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı verilerine göre; 2016 yılının Ocak-Ekim döneminde ülkemize gelen yabancı ziyaretçi sayısı 2015’in aynı dönemine göre yüzde -31,35 oranında azalarak 22 milyon 696 bin 776 seviyesine ve 2016 yılının ilk dokuz ayda elde edilen turizm geliri ise yüzde -30,4 oranında azalarak 17 milyar 324 milyon 711 bin dolar sevisine geriledi. 
Türkiye İstatistiki Kurumu Dış Ticaret İstatistikleri verilerine göre; 2016 yılının ilk on ayında ihracat gelirleri 117 milyar 20 milyon 967 bin dolar, ithalat giderleri ise 163 milyar 261 milyon 982 olarak gerçekleşti. 2016 yılının ilk dokuz ayında turizm gelirleri 17 milyar 324 milyon 711 bin dolar ve turizm giderleri 4 milyar 179 milyon 95 bin dolar seviyesinde gerçekleşirken, turizm gelirleri ihracat gelirlerinin yüzde 14,80’ni, turizm giderleri ise ithalat giderlerinin yüzde 2,6’sını ve dış ticaret açığının yüzde 37,47’sini kapatıyor. 

ERKEN REZERVASYONDAN 5 MİLYON KİŞİ YARARLANACAK
Erken rezervasyon kampanyasının Türk turizmine olacak yansımalarını değerlendirir misiniz?

T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı ve Birliğimizin öncülüğünde 2009 yılında başlatılan ‘Erken Rezervasyon’ kampanyasının ana hedefi, avantajlı ödeme kolaylıkları sağlayarak daha fazla vatandaşımızın tatil yapmasını sağlamak, bu yolla iç turizmi canlandırmak ve Türkiye’ye gelen yabancı turistlerin daha uygun ödeme koşulları ile seyahat ettiklerine yönelik yaygın algıyı değiştirmekti. Bu kampanya iç turizm piyasasında son derece başarılı olmuştur. 2009’da 300 bin, 2012’de 2 milyon, 2013’de 2,5 milyon, 2014’te 3 milyon, 2015’te 3,5 milyon ve 2016’da 4.2 milyon kişi erken rezervasyon kampanyasından yararlandı. 2017 yılında ise kampanyadan yararlanacak olan kişi sayısının 5 milyon civarında gerçekleşeceğini ümit ediyoruz.  

TÜRSAB olarak turizm sektörünün sorunlarının çözümüne yönelik hizmetleriniz ve etkinliklerinizden bahseder misiniz? Gelecek dönemde yapmayı planladığınız çalışmalar nelerdir? 
Başta üyelerimiz olmak üzere Türk turizmine hizmet veren tüm sektör paydaşlarının içinden geçmekte olduğumuz bu zorlu süreci olabildiğince az hasarla atlatmasını sağlamak için çok sayıda girişimimiz oluyor. Kültür ve Turizm Bakanlığı başta olmak üzere resmi makamlar nezdinde gerçekleştirdiğimiz tüm temaslarda turizm sektörünün içinde bulunduğu zorlu süreci anlatıyor, sektörün beklenti ve taleplerini ilgili makamlara arz ediyoruz. Bu kapsamda turizm sektörünü temsil eden diğer kurum ve kuruluşlarla birlikte taleplerimizi resmi makamlara her vesile ile aktarmaya gayret gösteriyoruz. Tabii her şeyi devletten beklemenin de doğru olmadığının farkında olarak Türkiye’nin tanıtımı, ülkemize yönelik turistik talebi devamı için de birçok faaliyet gerçekleştiriyoruz. 

Oteller geçen yıllarla karşılaştırıldığında doluluk oranları anlamında nasıl bir yılı geride bırakıyor?
2015 yılının Ocak-Ekim döneminde İstanbul’da doluluk oranı geçtiğimiz yıl yüzde 67,2 iken bu yılın aynı döneminde yüzde 49,1 seviyesine gerilemiş durumda. Ülkemizin diğer önemli destinasyonlarından birisi olan Antalya’da ise 2015 yılının Ocak-Ekim ayında doluluk oranı yüzde 61,7 iken 2016 yılının aynı döneminde yüzde 53,6’ya düştü. Türkiye genelinde Ocak-Ekim dönemindeki doluluk oranı ise yüzde 50,4 olarak gerçekleşti.

mogul

 

Yukarı