Ana içeriğe atla

medya

Ülke ekonomisi için MICE organizasyonlarına ihtiyacımız var

06.09.2017 - 11:01

Ramada Resort Kazdağları Thermal&Spa Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Yağız Öngen: “Türkiye’nin uluslararası organizasyonlara ev sahipliği yapmaya yeniden başlaması, tüm ülke ekonomisi açısından çok önem taşıyor” dedi.

“MICE sektörü turizmin tüm gelirinin üçte birini bulmuş durumda. Üstelik 12 ay devam eden bir sektör. Ayrıca sadece oteli ve acenteyi değil, onlarca farklı paydaşı devreye sokan; çok kapsamlı birçok firmaya iş imkanı sağlayan bir sektör. Turizmin geldiği noktada en önemli dal olacaktır” açıklamasını yapan Ramada Resort Kazdağları Thermal&Spa Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Yağız Öngen, “Biz de MICE’a verdiğimiz önem ve gerçekleştirdiğimiz başarılı organizasyonlar sayesinde bu sektörün en önemli ödülü olan Ace of MICE ödüllerinde ‘Ege Bölgesi En İyi Toplantı Oteli’ ödülünü aldık. Bu potansiyele ve turizmin bu dalına yatırımlarımız sürmekte” dedi. 

FARKLI, YENİLİKÇİ REKLAMLARA İHTİYAÇ VAR!
MICE sektörüne ilişkin iyi ülke imajının nasıl oluşturulacağına dair görüşlerini bildiren Öngen, “Danışma kurulunda yer aldığım ve sektör için çok önemli bir kuruluş olan Uluslararası MICE Derneği’nde herkesin ortak söylemi şuydu; ülke için en önemli sorun kötü imaj. Bu artık alışılagelmiş Mesnevi gösterili, Efes’li klasik Türkiye reklam filmleriyle olmaz. Bunun için ülkeye farklı, yenilikçi reklamlar gerekiyor. Örneğin; Avrupalı gezginlerin Türkiye’de rahatça dolaşması, vlog çekmesi, sosyal medyadan paylaşması gibi ya da sponsorluğunu yaptığımız bir sürü farklı ülkeden 300-350’ye yakın koşucunun katıldığı ve bu sene daha da fazlasının katılacağı İda Ultra Maraton gibi uluslararası spor&sanat etkinliklerini düzenlemek gibi. Bunların hepsi ülke imajını ve dolayısıyla MICE sektörünü doğrudan çok olumlu etkileyecek hamleler” dedi. 
“Özellikle uluslararası organizasyonlar, yurt dışından ülkemize gelerek toplantı, kongre ve organizasyon yapacak firmalar; bunu çok önceden, en erken 1-1,5 yıl öncesinden her şeyiyle bitirmiş oluyor. Bu bağlamda, Türkiye’nin bu organizasyonlara ev sahipliği yapmaya yeniden başlaması, tüm ülke ekonomisi açısından çok önem taşıyor” ifadesinde bulunan Öngen, “Bulunduğumuz Wyndham Hotel Group ve diğer uluslararası otel zinciri markalarını Türkiye’ye çekmek avantaj. Ramada’nın dünyadaki ilk termal markası olan Ramada Resort Kazdağları Thermal&Spa olarak bizler de bunun inancındayız” dedi. 

“DAHA ÇOK ÇALIŞMAK, HER ŞEYE RAĞMEN DAHA ÇOK UĞRAŞMAK GEREKİYOR”
MICE sektörünün gelişimi için otellere ve organizasyon şirketlerine düşen görevler noktasında bilgiler veren Öngen, “Daha çok çalışmak, her şeye rağmen daha çok uğraşmak gerekiyor. Türkiye’nin imajını düzeltmek için daha kaliteli hizmetler sunmamız lazım. Ayrıca yurt dışında farklı reklam ve pazarlama faaliyetleri sürdürmek, uluslararası organizasyonların hepsinde var olmak, hepsine gerçekleştirdiğimiz başarılı işleri hatırlatmak, ülkeyi MICE için uygun bir coğrafya olarak tanıtmak, bunu da sadece İstanbul’da değil, tüm Türkiye’de yapılabilir olarak göstermek gerekiyor” dedi.

rize

 

Yukarı