Dünyanın reexport merkezlerinden Singapur, 2023 yılında gıda sektöründe 30 milyar dolarlık dış ticaret hacmiyle dünyanın gıda ambarı olan Türkiye’nin gıda ihracatında öncelikli hedef pazarlarından biri konumunda. Türk gıda ihracatçıları Singapur üzerinden Asya Pasifik pazarında konumunu güçlendirmeyi amaçlıyor.
Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkan Yardımcısı ve Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Hayrettin Uçak, 2,2 milyar insanın yaşadığı Singapur’un aralarında bulunduğu 15 ülkenin imza koyduğu Bölgesel Kapsamlı Ekonomik Ortaklık (RCEP) anlaşmasın Asya Pasifik pazarını daha kıymetli bir pazar haline getirdiğini, amaçlarının dünyanın en önemli reexport merkezi olan Singapur üzerinden RCEP pazarında konumlarını güçlendirmek olduğunu dile getirdi.
Singapur’a gıda ihracatında hedef 100 milyon dolar
Türkiye’nin fındık, kuru meyve, zeytin ve zeytinyağı, taze meyve-sebze, meyve-sebze mamulleri, hububat, bakliyat yağlı tohumlar, su ürünleri ve hayvansal mamuller, odundışı orman ürünleri sektörlerinde dünyanın en büyük tedarikçileri arasında yer aldığına vurgu yapan Uçak, “2023 yılında 900 milyar dolarlık dış ticaret hacmine ulaşan Singapur’un, dış ticaret hacminin 2024 yılında 1 trilyon doları geçmesi bekleniyor. Singapur’a 2023 yılında 33 milyon dolar olan gıda ürünleri ihracatımızı 2028 yılında 100 milyon dolara çıkaracak potansiyele sahibiz.” diye konuştu.
Turquality ve UR-GE projeleriyle 40 milyar dolar gıda ihracatına ulaşılacak Türk gıda sektörlerinin 2023 yılında 26 milyar dolar ihracata imza attığına temas eden Başkan Uçak, gıda sektörlerinin ihracatının sanayi sektörlerine göre daha iyi bir seyir izlediğini, 2028 yılında Türkiye’nin gıda ihracatının 40 milyar dolar hedefine ulaşması için Singapur gibi alım gücü yüksek yeni pazarlarda Ticaret Bakanlığı’nın destek verdiği Fuarlar, Turquality ve UR-GE projeleriyle pazarlama faaliyetlerine yoğunlaşacaklarını sözlerine ekledi