14 Ocak 2025
Beşyol Mahallesi 1.İnönü Caddesi 18/8 Küçükçekmece İstanbul
Turizm

Türkiye, 17. ülke olarak Gault & Millau Rehberi’ne katıldı

Sözen Group iş birliği ile Türkiye’ye adım atan dünya gastronomisinin en seçkin rehberlerinden olan Fransa menşeili Gault & Millau, Türkiye gastronomisinde yepyeni bir dönemin kapılarını aralıyor. Türkiye’yi 17. ülke olarak bünyesine katan rehber, 2023 yılı içerisinde ülkenin önde gelen turizm destinasyonlarında saha çalışmalarına başladı. Gault & Millau Türkiye rehberi, belirli şehirleri vurgulamak yerine zengin ve detaylı bir Türkiye gastronomi turu sunmayı amaçlıyor. Rehberin Türkiye uyarlaması, ülkemizin önde gelen gastronomi destinasyonlarından olan İstanbul, İzmir, Çanakkale, Balıkesir (Ayvalık), Aydın (Kuşadası), Muğla (Bodrum, Fethiye, Marmaris), Antalya, Gaziantep ve Nevşehir (Kapadokya)’i kapsıyor.

20 yılı aşkın süredir Türk gastronomisi için emek veren, 7 kıtada Türkiye’yi tanıtan, Gastromasa gibi dünyaca ünlü Türk markalarını yaratan, uluslararası gastronominin en önemli temsilcilerinden ve gastro-diplomaside Türkiye’nin tanıtımı üzerine çalışmalar gerçekleştiren Sözen Group CEO’su ve Gault & Millau Türkiye Temsilcisi Gökmen Sözen’in açılış konuşmasını yaptığı gecede Gault & Millau Grubu Başkanı Patrick Hayoun da rehber hakkında bir sunum gerçekleştirdi. Katılımın yoğun olduğu Gault & Millau Türkiye 2024 Ödül Töreni’nde, Yılın En İyi Restoran Ödülü’nün sahibi Neolokal, Yılın En İyi Şefi Ödülü’nün sahibi TURK Fatih Tutak’ın Kurucusu & Şefi Fatih Tutak oldu.

Hayoun açılış konuşmasında şunları söyledi: “Son dönemde Türkiye yiyecek dünyasındaki çıkışı ile önemli bir gelişme kaydetti. Kapsamlı mutfak mirasına sahip, çeşitli ve leziz mutfağıyla tanınan Türkiye, kebap ve mezelerden baklava ve Türk çayına kadar çok çeşitli yemekler sunmaktadır. Özellikle İstanbul, hareketli gıda pazarları ve Türk mutfağının hem geleneksel hem de çağdaş yorumlarını sunan restoranlarıyla yemek tutkunlarının uğrak noktası haline geldi. Türkiye’nin gastronomi sahnesine dahil olması, ülkeyi sadece bir mutfak destinasyonu olarak haritaya koymakla kalmıyor, aynı zamanda Türk kültürünün ve turizminin tanıtılmasında da önemli bir rol oynuyor.” Amaçlarına da değinen Hayoun, “Amacımız sadece Türkiye’nin ulusal kimliğini ortaya çıkarmak değil, aynı zamanda farklı yerel bölgelerin farklı gastronomik özelliklerini de sergilemektir. İlk edisyonumuzda özellikle Türk köklerine sadık kalarak yemeklerinde başarılı olan restoranlar arıyorduk. Gelecek sayımızda, kendilerine özgü mutfak geleneklerine sahip yeni bölgeleri tanıtacağız.” dedi.