13 Temmuz 2024
Beşyol Mahallesi 1.İnönü Caddesi 18/8 Küçükçekmece İstanbul
Gastro Son Dakika

Türkiye genelindeki 16 mağaza sayımızı yıl sonuna kadar 21’e çıkarmayı hedefliyoruz

Ülkemizde çoğunlukla bir yaz ürünü olarak algılanan, ancak dünyada 12 ay tüketilen bir ürün olan dondurma üzerine cafe konseptli bir büyüme stratejisi uygulayan Cold Stone Creamery, signature creations olarak adlandırdıkları karışım dondurmalarıyla yılın her mevsimi tüketilebilecek lezzetlerini misafirlerinin beğenisine sunuyor. Haziran sayımızda dergimizde ağırladığımız Cold Stone Creamery Genel Müdürü Sezai Kavaklı ile hem hızlı servis restoran yatırımlarındaki artışı hem de büyüme planlarını konuştuk.

Dondurma sektörünün ülkemizdeki mevcut konumu ve geleceğine dair öngörüleriniz nelerdir?

Ülkemizde dondurma mevsimlik olarak algılanmakta ve genel olarak yazın tüketilmektedir. Neredeyse 10 ay kış mevsimi yaşanan kuzey ülkelerinin dondurma tüketimi ülkemize oranla 2-3 misli daha fazla. Araştırmalar, her 100 kişiden 45’inin dondurma tükettiğini ve genel olarak akşam saatlerinde tüketmeyi tercih ettiklerini gösteriyor.

Ülkemizde ağırlıklı yaz ürünü olarak bakılan dondurma dünyada 12 ay tüketilen bir ürün. Cold Stone Creamery olarak bu algının değişmesinde hangi adımların atılmasını öneriyorsunuz?

Markamız dondurma cafe konseptlidir ve mağazalarımız AVM içerisinde konumlanmaktadır. Özellikle signature creations olarak adlandırdığımız ve Türkiye’de yalnızca Cold Stone Creamery mağazalarında yiyebileceğiniz karışım dondurmalarımız, içerisinde bulunan meyve, çerez vb. ürünleri barındırdığı için eşsiz dondurma lezzeti ile kış aylarında da rahatlıkla tüketilmektedir.

Son dönem hızlı servis restoran yatırımlarında bir artış görüyoruz. Marka olarak bu trendi nasıl yorumluyorsunuz? Rekabette kendinizi nasıl konumluyorsunuz?

Hızlı servis restoranları özellikle hızlı ve verimli hizmeti amaçlar. Bekleme süresini minimuma indirmek asıl amaçtır. Bizim mağazalarımızda sağladığımız hizmet aslında tam da bu şekildedir. Mağazamıza gelen misafirlerimizin sipariş verme ve kasa işlemlerini aynı personelimiz tamamlar. Bunun yanı sıra cafe konseptli olmamız müşterilerimizi mağazada ağırlama olanağı sağlar. Dondurmanın yanı sıra Waffle ve pasta çeşitleri, soğuk/sıcak içeceklerimiz ile de hizmet vermekteyiz.

2024 yılı Cold Stone Creamery için nasıl geçiyor, yılın geri kalan döneminde nasıl bir yol haritası izleyeceksiniz?

İstanbul’da Akbatı AVM, Aqua Florya AVM, Forum İstanbul AVM, Mall Of İstanbul AVM, Özdilek AVM, Akasya AVM, Capitol AVM, Emaar Square AVM ve First Avenue AVM’de; Ankara’da Gordion AVM ve Kuzu Effect AVM’de, Bursa’da Suryapı Marka AVM’de, Muğla’da Yalıkavak Marina’da, İzmir’de Hilltown AVM’de, Antalya’da Alanya Çarşı ve Land Of Legends’ta olmak üzere toplam 16 aktif mağazamız bulunmaktadır. İkinci 6 aylık dönemde toplam 5 yeni mağaza açarak 2024 yılı hedefimizi tamamlamayı planlıyoruz. Bu anlamda görüşmelerimiz devam etmektedir.

Yeni yatırımlarınızda hangi bölgeleri hedefliyorsunuz? Franchise sisteminizde yatırımcınızı finansal ve pazarlama alanında nasıl destekliyorsunuz? Franchise sisteminizin ana başlıkları neler?

Cold Stone Creamery olarak Akdeniz başta olmak üzere, Ege ve Marmara Bölgesinde mağaza sayılarımızı arttırarak büyümeyi hedefliyoruz. Bizleri tercih eden yatırımcılarımıza personel eğitimi başta olmak üzere, lojistik, operasyon ve pazarlama konularında sürekli destekler sağlıyoruz.