Dünyanın önde gelen İnternet Değişim operatörü DE-CIX tarafından yapılan Dijital Finansal Ürünlerinin Kullanımı Araştırması’nın sonuçlarına göre kullanıcılar, Türkiye’de dijitalleşmenin yeterli olduğunu düşünürken, yüzde 94’ü finansal işlemler için mobil uygulamaları kullandığını belirtiyor. Kullanıcıların yüzde 90’ı ise tüm finansal işlemlerin tek bir platform üzerinde olmasını tercih ettiğini belirtiyor
Finansal hizmetler için teknoloji ve internetin önemi tartışılmaz. Dünyanın her yerinde olduğu gibi Türkiye’de de benzer bir durum söz konusu. Kullanıcıların akıllı cihazları üzerinden tek bir tık ile yönetilebilen dijital finansal ürünler, günlük yaşantımızda giderek daha fazla yer kaplıyor. Öyle ki katılımcıların yüzde 94’ü finansal işlemler için mobil uygulamaları kullandığını belirtiyor. Ve sadece yüzde 30’u tek bir banka üzerinden bankacılık hizmetlerini kullanırken, yüzde 70’lik kesim, hesapları, kredi kartları ve kredilerinin bulunduğu birden fazla bankanın müşterisi olduğunu belirtiyor. Tam da bu nedenle katılımcıların yüzde 90’ı tüm finansal işlemlerin tek bir platform üzerinde olmasını tercih ettiğini belirtiyor. DE-CIX’in araştırmasına göre Türkiye’de kullanıcıların yüzde 64’ü, Türkiye’de bankacılığın yeterince dijitalleştiğini düşünüyor. Dijitalleşmenin yetersiz olduğunu düşünen 1/3’lük kesim için ise bunun en önemli nedenleri, bazı finansal hizmetlerin henüz entegre olmaması (yüzde 53) ve dijital güvenlik konularının dikkate alınmaması (yüzde 51). Her 10 katılımcıdan 9’u finansal işlemlerin tek bir platform üzerinden yapılabiliyor olmasını istiyor. Araştırma sonuçları gösteriyor ki katılımcıların ezici bir çoğunluğu (yüzde 90), finansal işlemlerin tek bir platform üzerinden yapılabilmesini istiyor. Almanya’da yapılan aynı araştırmaya göre, Almanya’da bu oran sadece yüzde 28. Bu karşılaştırma, Türkiye’deki kullanıcıların teknolojiye adaptasyon ve pratiklik anlamında oldukça ileride olduklarını gösteriyor. Türkiye’deki kullanıcıların tüm işlemleri tek bir platform üzerinden sunan uygulamaları tercih etmelerinin sebepleri ise şöyle: yüzde 71 ile kolay ve pratik olduğunu düşünmeleri, yüzde 69 ile farklı web siteleri veya uygulamalar arasında geçiş yapmak zorunda kalmamaları, yüzde 60 ile sadece tek bir profil ve tek bir uygulama için tek şifrelerinin olması. Tek bir uygulamada daha fazla işlem çeşitliliği Katılımcıların yüzde 74’ü günlük işlemlerin (transferler, otomatik ödemeler vb.) eksiksiz bir dijital finansal çözüm uygulamasına dahil edilmesi gerektiğini düşünüyor. Genel olarak katılımcıların, tek bir uygulamada daha fazla işlem çeşitliliği talep ettiği görülüyor. Tüketicilerin, kullandıkları uygulamalara dahil edilmesini istediği çözümler arasında şunlar yer alıyor: yüzde 74 ile günlük işlemler, yüzde 66 ile farklı ödeme işlemlerinin yönetimi, yüzde 62 ile online alışveriş için özel öneriler, yüzde 60 ile kişisel finansal planlar (birikimler, emeklilik planları, mevduat, vb) ve yüzde 54 ile sigorta. Tüm finansal işlemlerinin tek bir uygulama üzerinden yapılıyor olmasını tercih etmeyen kullanıcıların oranı ise sadece yüzde 10. Bunun ardındaki temel nedenin ise güvenlik problemleri olduğu görülüyor. Buna ek olarak katılımcıların neredeyse tamamı (yüzde 98) kullandıkları bankacılık uygulamasından memnun. Ancak kullanıcıların yüzde 75’i mobil bankacılık uygulamalarını kullanırken bağlantı problemleri, yüzde 56’sı da yapılan işlemler esnasında hızın düşmesi gibi sorunlar yaşadıklarını belirtiyor.