Mayıs sayımızda ağırladığımız Dürümle CEO’su Fatih Özçanak, 2025’e hızlı başladıklarını ve ilk çeyrekte büyüme hedeflerine ulaştıklarını kaydetti. Önümüzdeki dönem hedeflerinin yurt dışına açılmak olduğunun altını çizen Özçanak, “Markalaşma stratejimizde “Türkiye’nin Dürümü” söylemini sahipleniyoruz. Hedefimiz, lezzetlerimizi Türkiye’nin dört bir yanında dürüm sevenler ile buluşturmak. Dürümle olarak hep birlikte büyümeye ve güçlenmeye devam ediyoruz.” dedi.
Dürümle için 2025 yılının ilk çeyreği nasıl geçti? Yılın geri kalanında nasıl bir yol haritası izleyeceksiniz?
2025’e hızlı bir başlangıç yaptık. 10’un üzerinde restoran açarak, yeni lokasyonlarda daha fazla müşteriyle buluştuk. İlk çeyrekte hedeflerimize uygun bir büyüme yakaladık. Yılın geri kalanında da bu büyüme ivmesini sürdürmeyi planlıyoruz. Önceliğimiz; büyük şehirlerde ve yoğun caddelerde yeni şubeler açmak. Önümüzdeki dönemde yurt dışına açılma hedefimiz de var. Dürümle olarak sadece Türkiye’de değil, global pazarda da yer almayı amaçlıyoruz. Bu hedef doğrultusunda ilk odaklanacağımız bölge Batı Avrupa ülkeleri olacak. Lezzetimizi dünyaya taşımak ve Dürümle’yi yurt dışında da “her masada” yer alan bir marka haline getirmek istiyoruz. Bunların yanı sıra, dijitalleşme yatırımlarımıza da hız kesmeden devam edeceğiz. Kısacası, 2025 bizim için hem büyüme hem de yenilik yılı olacak.
Değişen tüketici talepleri ve iş yapış koşulları ile birlikte oldukça dinamik hale gelen sektördeki rekabete nasıl adapte oluyorsunuz? Rekabette önde olmak adına ne gibi adımlar atıyor ve atacaksınız?
Tüketici beklentileri her geçen gün değişiyor. Biz de bu değişimi yakından takip ediyor, sahada olmaya ve müşterilerimizi dinlemeye büyük önem veriyoruz. Hem menümüzde farklı tatlara yer veriyoruz hem de hizmet hızımızı artırmak için dijital çözümler geliştiriyoruz. Ancak rekabette bizi öne çıkaran en önemli unsurlar kalite ve samimiyet. Müşteri memnuniyeti bizim için her şeyden önce geliyor. Geri bildirimleri dikkatle değerlendiriyor, bu sayede hizmet süreçlerimizi sürekli geliştiriyoruz. Dürümle olarak değişime açık ve dinamik yapımızla sektörde güçlü bir konumda ilerliyoruz. Ayrıca yıl boyunca tüketicilerimizle birebir temas kurduğumuz etkinlikler de bizim için çok değerli. Bu yıl Tadım Fest kapsamında 11 şehir, 12 lokasyonda yer aldık. On binlerce kişiyle buluşma şansı yakaladık. Bu sayede tüketicilerden doğrudan görüşler alabiliyor, ürünlerimizi deneyimletip beklentileri daha yakından görebiliyoruz.
Sektörün önemli bir rekabet alanı da teknoloji yatırımları. Dürümle’nin bu alandaki yaklaşımı hakkında bilgi verir misiniz?
Teknoloji, her sektörde olduğu gibi hızlı servis veren restoran zinciri markaları için de vazgeçilmez bir unsur. Birçok şubemizde kiosk sipariş sistemlerini devreye aldık ve web sitemizi yeniledik. Sipariş süreçlerimizi de sürekli geliştiriyoruz. Daha kolay ve hızlı bir deneyim sunmak için yeniliklere hızla adapte oluyoruz. Ayrıca, merkez ofis ve sahadaki iletişimi güçlendirmek için de dijitalleşmeye yatırım yapıyoruz. Hedefimiz hem çalışanlarımıza hem de müşterilerimize daha pratik ve daha hızlı bir deneyim sunmak.
Üretimden sunuma ne gibi inovatif çözümleri hayata geçirdiniz? Markalaşma stratejinizde hangi başlıklar ön planda yer alıyor? Büyüme ve şubeleşme hedeflerinizden bahseder misiniz?
Lezzette ve serviste inovasyon bizim için olmazsa olmaz. Tüketici beklentilerini analiz ederek geliştirdiğimiz ürünler, iki yıl üst üste “Yılın İnovatif Ürünleri” ödülünü kazandı. Bu yıl Cheddarlı Et Döner Dürümle ile dikkat çektik. Markalaşma stratejimizde “Türkiye’nin Dürümü” söylemini sahipleniyoruz. Hedefimiz, lezzetlerimizi Türkiye’nin dört bir yanında dürüm sevenler ile buluşturmak. 2025’te 40 yeni şube açarak bulunduğumuz lokasyonları artırmayı ve daha fazla tüketiciye ulaşmayı hedefliyoruz. Bu hedefe ulaşırken yalnızca büyük şehirleri değil talebin yoğun olduğu bölgeleri de ekibimizle mutlaka değerlendiriyoruz.
Girişimcilere nasıl bir franchise sistemi sunuyorsunuz? Yarattığınız ekonomik değer ve girişimcilere sağladığınız faydalar hakkında bilgi verir misiniz?
Franchise sistemimiz, girişimciler için erişilebilir ve güçlü bir iş modeli sunuyor. Yatırım maliyetini düşük tutarken, hızlı geri dönüş sağlayan bir yapı kurduk. Eğitimden pazarlamaya, operasyonel destekten dekorasyona kadar her aşamada yatırımcılarımızın yanındayız. Bu sistem sayesinde sadece güçlü bir iş ağı kurmakla kalmıyor, aynı zamanda ülke genelinde istihdam ve ekonomik değer yaratıyoruz. Dürümle olarak hep birlikte büyümeye ve güçlenmeye devam ediyoruz.
