Ana içeriğe atla

arf

TÜRKİYE’NİN İLK ÖZEL ACİL SAĞLIK HİZMETİ KURULUŞU; MEDLINE

10.05.2017 - 14:40

Medline Sağlık Grubu CEO’su Gürkan Ergenekon, 1995 yılında 5 uzman hekim tarafından kurulan Türkiye’nin ilk özel ‘acil sağlık hizmeti’ veren kuruluşu olduklarını ifade etti.

Medline olarak acil sağlık hizmetlerinizi kısaca anlatır mısınız? Acil sağlık hizmetlerinde hangi unsurlar ön planda yer alıyor?  
Medline Acil Sağlık, kurulduğu 1995 yılından 2009 yılına kadar hastane öncesi acil sağlık hizmetlerini üstlenmiştir. 2009’un ikinci yarısından itibaren sadece acil sağlık alanında değil, hastane dışında kalan “yerinde sağlık” ve “acil durum” ihtiyaçlarını da karşılamaya yönelik çeşitli hizmetleri vermek üzere yapısını yenilemiştir. Medline Acil Sağlık, 2011 yılının sonundan itibaren Evde Sağlık Hizmetleri alanında, Eylül 2015’ten itibaren de sertifikalı ilk yardım eğitimleri konusunda faaliyet göstermeye başlamıştır. Esas Holding şirketi olan Medline Acil Sağlık’ın öne çıkan unsurları ise; 365 gün 24 saat telefon ile Tıbbi Danışmanlık, Revir ve Sabit Nokta Sağlık Hizmeti, Sağlık Bakanlığı onaylı sertifikalı ilk yardım eğitimleri, Bireysel Hizmet Paketleri (eve doktor, evde ya da işyerinde tetkik, checkup), Sağlık Taramaları, Doktorlu Kara Ambulansı, Hava Ambulansı Organizasyonu hizmetleridir. Medline olarak, vakaların yüzde 44’ünü olay yerinde çözüyoruz. Her ambulansımızda bir doktor bulunuyor. 

Medline Acil Mobil Uygulaması ne zaman devreye girdi? Uygulamanın getirdiği avantajlardan bahseder misiniz?
Yetişkin ya da yaşlı bireylerde sıklıkla karşılaşılan kalp, tansiyon gibi rahatsızlıklar, araç ya da ev kazaları, yaralanmalar, yanma, travmatik düşüş ya da benzeri acil durumlarda ambulansın kişilere en kısa sürede ulaşması ve en doğru ilk müdahalenin uygulanabilmesi çok önemli. Hasta, bazen saniyelerle hayata döndürülüyor. Akıllı telefonu olan herkesin ücretsiz indirebileceği “Medline Acil Sağlık Akıllı Mobil Uygulamasını” Ekim 2016’da kullanıcıların hizmetine sunduk. En büyük avantajı ise, kritik durumlarda hasta ya da kazazedenin sadece uygulamadaki ‘ambulans’ tuşuna basarak, konuşup adres bilgisi vermesine gerek kalmadan bulunduğu yerin konum bilgisini Medline’a iletiyor olması. 

Yönetmelik gereği AVM yönetimlerinin zorunlu olarak bulundurması gereken acil tıbbi müdahale hizmeti organizasyonunda hangi kriterlere önem veriyorsunuz? 
Bildiğiniz üzere Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’nca geçtiğimiz sene yayımlanan yönetmeliğe göre Türkiye’de tüm alışveriş merkezleri için yeni zorunluluklar getirildi. AVM’lerin özellikle acil sağlık konusundaki zorunlulukları yerine getirmesi için verilen süre geçtiğimiz şubat ayında doldu. Sözkonusu yönetmeliğe göre artık tüm AVM’lerde acil tıbbi müdahale ünitesi ve bu ünitelerde sağlık personeli bulundurulması zorunlu hale geldi.  

RAKAMLARLA MEDLINE
- Medline Acil Sağlık, 1995 senesinde 5 uzman hekim tarafından kurulmuş Türkiye’nin ilk özel “acil sağlık hizmeti” veren kuruluşu. 2001 yılından itibaren Esas Holding çatısı altında da en güvenilir özel sağlık markalarından biri haline gelmiştir.
- Hastane öncesi ve sonrası acil sağlık hizmetlerini üstlenen Medline, “kurumsal” ve “bireysel” hizmet paketleri ile iki farklı pazarda müşterilerine hizmet veriyor.
- Kurumsal pazarda, 17 farklı sektörde 200’ün üzerinde anlaşmalı kuruma hizmet veriyor. Kurumsal anlaşmalarla yaklaşık 2,5 milyon üyeye ulaşılıyor.
- Bireysel pazarda, farklı hizmet paketleriyle yaklaşık 8 bin üyeye hizmet veriliyor.
- Günde yaklaşık 660 çağrı alan Medline Acil Sağlık her yıl binlerce vakaya müdahale ediyor. Bugüne değin gerçekleştirdiği vaka sayısı yaklaşık 400 bindir. Bunların da yüzde 50’si hastalık, yüzde 30’u kaza ve yüzde 20’si hasta nakil’dir.

yyy

Yukarı