2024 yılının ilk dönemini okurlarımız için değerlendiren Allservice Genel Müdürü Murat Okbay ile bir araya geldiğimiz Haziran sayımızda Okbay; gün içerisinde insan sirkülasyonunun yoğunlukta olduğu, yüksek hijyen önlemlerinin bulunduğu başta hastaneler ve günün büyük bir bölümü ziyaretçi ağırlayan AVM’lerde 360° tesis yönetim hizmeti verilmesinin önemine değinirken, Allservice olarak bu alanda geliştirdikleri politikayı da bizlerle paylaştı.
Allservice 2024 yılına nasıl başladı, yılın ilk yarısına ilişkin performansınızı değerlendirir misiniz?
Allservice olarak 2024 yılına yeni strateji planlamaları ve güçlü performans hedefleri koyarak başladık. Önceliğimiz sürdürülebilirlik odağında operatif anlamdaki verimliliğimizi artırmaktır. Bu anlamda eğitim, teknoloji ve dijitalleşme yatırımları ile çalışanlarımızın yetkinliklerini en üst seviyeye çıkarıyor, aynı zamanda da iş gücü kaybını önlüyoruz.
Yılın ilk yarısında sektörel anlamda dijitalleşme ile birlikte performans yönetim sistemlerimizin güçlendiğini gözlemliyoruz. Odak noktamız insan. Dolayısı ile çalışanlarımızın yeteneklerinin doğru şekilde sahaya yansıması ve beraberinde motivasyonlarının artırılması noktasında iş ortaklarımızdan aldığımız olumlu yöndeki geri bildirimlerle birlikte, yılın başındaki hedeflerimizle örtüştüğünü çok net değerlendirebiliyoruz.
Gün içerisinde insan sirkülasyonunun yoğunlukta olduğu, yüksek hijyen önlemlerinin bulunduğu başta hastaneler ve günün büyük bir bölümü ziyaretçi ağırlayan AVM’lerde 360° tesis yönetim hizmeti verilmesi neden önemli? Allservice olarak bu sektörlere sunduğunuz 360° tesis yönetim hizmetlerinizin detaylarını okurlarımızla paylaşır mısınız?
Hastaneler enfeksiyon riskinin yüksek olduğu ve hijyen önlemlerinin en üst seviyede tutulması gerektiği, hastaların, ziyaretçilerin ve çalışanların sağlığını koruma noktasında kritik öneme sahip alanlardır. AVM’lerde yüksek insan sirkülasyonu nedeniyle hijyenin sağlanması konusunda özel önlemler alınmaktadır. 360° tesis yönetimi temizlik, teknik, güvenlik, catering, bahçe bakım ve pest control gibi tüm operasyonların koordinasyon ve senkronizasyonunu sağlar. Bu hizmetlerin bir arada yönetilmesi hem insan kaynağının etkin kullanımına hem de hizmet kalitesinde sürdürülebilirliğin sağlanması konusunda oldukça faydalıdır. Aslında tüm süreç birimler arası senkronizasyona bağlıdır ve birbirinden ayrı düşünülemez.
Hastanelerde hasta ve diğer kullanıcıların, AVM’lerde ise ziyaretçilerin memnuniyetinin tesis yönetimi kalitesi ile doğrudan ilişkisi vardır.
Aynı zamanda bütüncül bir yönetim yaklaşımı ile tek noktada çoklu hizmet entegrasyonu, maliyetlerin optimize edilmesi ve proaktif çözümler noktasındaki çıktıları da göz önüne alınmalıdır.
Hizmet sunduğunuz diğer tesislerden farklı olarak hastane ve AVM’lerde nasıl bir stratejiyle hareket ediyorsunuz?
Odak noktamız insan ve en önemlisi tek kaynağımız da insan… Bunun bilincinde olarak fark yaratacak en önemli konunun eğitim ve denetim süreçleri olduğunu düşünüyoruz. Gerek iş başı öncesi oryantasyon programlarımız gerek ise iş başı eğitimleri ve sonrasında ölçme/değerlendirmelerle özgün ve yenilikçi yaklaşımları benimsiyor, eğitim alanına ciddi yatırımlar yapıyoruz. Global taraftaki sektörel yenilikleri çok yakından takip ederek kurumumuzun ve beraberinde müşterilerimizin beklenti ve talepleri ile doğru orantılı olarak süreçleri doğru analiz ediyor ve sahadaki etkilerini gözlemleyerek, sürekli etkin denetimlerle tüm süreçlerimizi ölçümlüyoruz.
Hastane ve AVM’lere sunduğunuz hizmetlerinizle sektörde Allservice olarak farkınızı nasıl hissettiriyorsunuz, bu sektörler sizi neden tercih etmeli?
Teknolojik alt yapımız, inovasyonel uygulamalar, yenilikçi eğitim-denetim süreçleri ve her şeyden önemlisi ulaşılabilirlik ve çözüm noktasında hızlı aksiyon almamız en güçlü tarafımızdır. Allservice olarak tüm müşterilerimizin günün her anı Yönetim Kurulu Başkanımızdan merkez ekibimizdeki tüm departman çalışanlarımıza kadar her zaman anında ulaşabilmesi ve hızlı geri dönüşler alabilmesini en büyük konfor alanı olarak değerlendiriyorum. Hiyerarşik anlamda kurum olarak ne kadar büyük olduğunuzun ya da kaç personel çalıştırdığınızın aslına bakarsanız çok bir önemi yok. Müşteri ve kullanıcı tarafında en büyük etki ve tercih nedeni; ihtiyaç duyulan zamanda, ihtiyaç duyulan kişiye ulaşabilmektir. Sorunu/talebi iletebilmek ve beraberinde hızlı aksiyon alınabilmesinin sağlanması en büyük değer. Bu anlamda Allservice olarak olması gereken inovasyonel ve teknolojik süreçleri yakından takip ederken, arka planda önceliğimiz olan müşterilerimizle yakın temas ve çalışana dokunma konusundaki hassasiyetlerimiz sektörde müşterilerimiz tarafından tercih ediliyor olmamızın en büyük nedeni.
Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?
Allservice olarak her yılı kontrollü ve organik büyümeyle kapatıyoruz. Büyümeyi sağlarken mevcut insan kaynağımızın gücünü etkin kullanmaya büyük özen gösteriyoruz.
Tüm operasyonlarımızı da kendi konularında uzun yıllardır deneyimli, sonuç odaklı, sahalarına hakim ekiplerimiz ile yönetiyoruz. İçinde bulunduğumuz şu dönemde ekonomik koşulların getirmiş olduğu etkenlere dayalı olarak özellikle mavi yaka personel temininin zorlaştığı günümüzde, çalışanlarımızı bünyemizde tutmak için geliştirdiğimiz politikalar, projeler ve paydaşlarımızla yapmış olduğumuz iş birliktelikleri ile refah seviyeleri ve alım güçlerinin azalmaması için çaba ve gayret göstererek çalışan sirkülasyonumuzu en minimumda tutmayı ve onların insani anlamda değer gördüğü, en önemlisi de mutlu olduğu bir ortam yaratmayı amaçlıyoruz. Özetle, mutlu çalışanların daha fazla değer yaratacağına inanıyoruz. Mutlu çalışan, mutlu iş ortakları yaratır.