Ana içeriğe atla

GALATA TAŞIMACILIK

KALİTE VE DOĞRU HİZMETTEN ÖDÜN VERMİYORUZ

16.07.2020 - 17:06

Ekmekçiler Grup Yönetim Kurulu Başkanı Ertuğrul Uygun, 1971 yılından beri “Kalite bir bütündür.” ilkesiyle hareket ettiklerini söyledi. Koronavirüs sonrasında da aynı duruşu koruyacaklarını belirten Uygun, “Günümüzde bence önemli olan doğru hizmet ve kaliteyi müşterilerimize sunabilmek. Gerisi zaten geliyor.” ifadesini kullandı.

Sektörün önde gelen firmalarından biri olarak özellikle AVM, otel, restoran, kamu yatırımlarının mutfak projelerini üsteleniyordunuz. Bu yerlerin kapalı olduğu koronavirüs sürecinde iç piyasada siparişleriniz nasıl etkilendi?

 

Koronavirüs sürecinde AVM, otel ve restoranların kapalı olması nedeniyle ülke genelinde en çok etkilenen sektörlerden biriyiz diyebilirim, imzaladığımız bazı otel ve restoran projeleri önümüzdeki yıllara ertelendi, mevcut çalıştığımız müşterilerimiz süreçten çok etkilendiğinden dolayı ister istemez finansal olarak biz de etkilendik. Fakat yine de iç piyasa olarak hiçbir zaman işlerimiz durma noktasına gelmedi, çünkü bünyemizde Türkiye’de 25 şube ve üzerinde faaliyet gösteren 34 franchise markasıyla çalışıyoruz. Bu markaların yatırımları azalsa da koronavirüs sürecinde yatırımlara devam etmeyi seçtiler. Bu süreçte bizde artan zamanımızı eksiklerimizi tamamlama ve Ar-Ge üzerine yoğunlaştırdık. Artık daha güçlü ve daha hızlı olarak müşterilerimize hizmet verebileceğiz.

 

Yurtdışından gelen taleplerde bir değişim söz konusu oldu mu?

 

2020 yılı itibariyle toplamda 39 dünya ülkesine ihracat yapıyoruz, koronavirüs sürecinde belli bir süre işlerimiz yavaşlasa da şu an 2019 yılına göre ihracat rakamlarımız artarak devam ediyor. Bu artışı Çin’e olan güvenin azalması ve ülkemizde ki üretimin her geçen gün kalitesinin artmasına bağlıyorum. Zaten sektör olarak Türkiye’de ithalat açığı vermeyen sayılı sektörlerdeniz. Kalitemizden de ödün vermediğimiz için bizzat firmamız adına her ülkeden teşekkür almanın gururunu taşıyoruz.

 

Ötelenen ve iptal edilen siparişleriniz karşısında nasıl bir kriz yönetimi oluşturdunuz?

 

Çok şükür koronavirüs süreci boyunca iptal olan siparişimiz olmadı, ötelenen siparişler ile ilgili ise müşterilerimizle karşılıklı görüşerek ortak bir noktada buluştuk. Dolayısıyla bir kriz yönetimine bu süreçte ihtiyaç duymadık diyebilirim.

 

Sektör ne zaman normale döner? Yeni normalden ne bekliyorsunuz?

 

Sektörün 2021 yılında normale döneceğini düşünüyorum, zaten her geçen gün iyileşiyor ve normalleşiyoruz. Yeni normal sürecinde ise sektörümüz adına otel ve restoranlarda hijyen kurallarına daha çok önem verileceği, franchising sektöründe ise paket servisin öne çıkacağını düşünüyorum.

 

Pandemi sürecinde 5 yeni hastane açılışı gerçekleşti. Bunlardan en önde geleni Başakşehir Şehir Hastanesi oldu. Böylesine büyük projelerin mutfaklarında yerli ürünlere ne kadar yer veriliyor? Bu konuda beklentileriniz nelerdir?

 

Genel ilkemiz ve vazgeçemediğimiz tek özelliğimiz olan yerli ve milli çalışma içgüdüsü ile hareket etmekten daima mutluluk duymuş, yerli ve milli olmamızın hazzını her alanda yaşamış bir firma olarak bu durumda zaten duruşumuz ve tavrımız bellidir. İnanıyorum ki yapılan bu hastaneler hem ülkemize çok faydalı olacak hem de baş koyduğumuz bu yolda hastanelerimiz yerli ve milli olarak ilerleyeceğiz.

 

Dijital dönüşümün önem kazandığı bir dönemde Ar-Ge çalışmalarınızdan bahseder misiniz?

 

Biz de bu süre boyunca üretim tesisimiz ve ‘showroom’umuzda yapmış olduğumuz Ar-ge mutfaklarında boş durmadık. Firmamızın Kurumsal Şef’i Osman Yılmaz dijital ortamda paylaşmak adına ürettiğimiz fırınlarda ve pişirici gruplarında sayısız deneme ve pişirme yaparak videolar çekti. Bu videoları sosyal medyada hem ürünlerimizi tanıtmak hem de müşterilerimize güzel yemek tarifleri vermek adına düzenli olarak yayınladık.     

 

Salgın sonrasında hem iç piyasa da hem de yurtdışında pazar payınızı genişletmek adına hangi adımları atacaksınız?

 

1971 yılından beri izlediğimiz tek bir ilkemiz var, “Kalite bir bütündür.” Bugünlere gelebildiysek kalitemiz ve doğru hizmet vermemizden dolayıdır. Üretimden, Ar-Ge’ye satış pazarlamaya, kuruluma, servise, satış sonrası hizmete aynı derecede önem vermekteyiz. Salgın sonrasında da aynı duruşumuzu koruyarak devam edeceğiz. Günümüzde bence önemli olan doğru hizmet ve kaliteyi müşterilerimize sunabilmek. Gerisi zaten geliyor.

 

GALATA TAŞIMACILIK

Yukarı