Ana içeriğe atla


BANNER

Sodexo dijitale yaptığı yatırımlarla tüm paydaşlarına avantajlar sunuyor

20.12.2019 - 14:29

Sodexo Türkiye CEO'su  Eda Uluca özcan: “Geçtiğimiz senelerde olduğu gibi 2019 yılında da Sodexo olarak Türkiye’de istikrarlı bir şekilde  büyümeye devam ediyoruz.”

Sodexo’nun Türkiye’deki faaliyetlerinden ve vizyonundan kısaca bahseder misiniz?
Sodexo olarak çalışanların iş ve özel yaşamlarındaki deneyimini benzersiz kılma vizyonu ile hareket ediyoruz. 
Ana iş alanımız olan, yemek kartı hizmeti sunarak firmalara vergi avantajı kazandırırken, çalışanlara da 45 binden fazla restoran arasında seçme özgürlüğü ve Misket ödül programımız ile ek bakiye kazandırıyoruz. 26 yıldır Türkiye’deki faaliyetlerimizle yemek kartı alanında sektörün en çok bilinen markasıyız. Bu anlamda sektör lideri olduğumuzu söyleyebilirim. Yılların getirdiği deneyim ve sektör tecrübemizle bugün 20 binden fazla müşterimiz, 45 binden fazla üye iş yerimiz ve 1 milyondan fazla kullanıcımıza dokunuyoruz. 
Tüm bunların yanı sıra Sodexo Türkiye, dijital hizmetleri ile Sodexo Global’deki ülkeler sıralamasında önemli bir yere sahip. Örneğin müşterilerimiz arasında kart kullanımı yüzde 90 seviyelerinde. Avrupa ortalaması ise oldukça geride, Fransa’da hala yüzde 50 oranında çek kullanılıyor. Türkiye’de yaklaşık 33 milyon çalışan var, bunların 4 milyonu yemek kartı kullanıyor.  Bu bağlamda Türkiye, potansiyeli çok yüksek bir ülke.  Biz de bu potansiyele inanıyor ve paydaşlarımıza kusursuz dijital deneyimler sağlayabilmek için birçok yeni ürün geliştiriyor, yatırımlarımıza devam ediyoruz.

Sodexo’nun sunduğu çözümleri anlatır mısınız?
Firmalara yemek, akaryakıt, teşvik ve ödüllendirme, temsil ve ağırlama giderlerinin yönetimi için çeşitli çözümler sunuyoruz. Çalışanlarının yemek ihtiyacını karşılamaları için Restaurant Pass yemek kartı hizmetimiz mevcut. Çalışanlarının yemek ihtiyacı için bizi tercih eden firmalar, %100 vergi avantajı kazanıyor ve yemek maliyetlerinde yarı yarıya tasarruf sağlıyor. Bunun yanı sıra şirket araçlarının akaryakıt giderlerinin yönetilmesi için Fuel Pass, teşvik ve ödüllendirme için Gift Pass çekleri ile temsil ve ağırlama yemek giderleri için Business Pass kart hizmetleri sağlıyoruz. Bu hizmetlerimizin yanı sıra, öncelikli hedef kitlemiz olan çalışanların mükemmel bir deneyim yaşaması için çeşitli dijital çözümler sunuyoruz. 
 

sodeNedir bu avantajlar?
Firmalar özelinde:

  • Sodexo Online ile müşterilerimiz güvenli bir şekilde online sipariş verip, takibini yapabiliyor. Kart ve güncel kullanıcı işlemlerini gerçekleştirip, faturalarına ilişkin raporlama yapabiliyor. 
  • Mobil Kart geleneksel yemek kartının üretim ve dağıtım süreçleri ile vakit kaybetmeden, yemek kartı numarasını kullanıcının cep telefonuna SMS olarak göndererek kullanıcının anında harcama yapmasını sağlıyor.
  • Online Sözleşme Platformu ile firmalar, sadece birkaç dakika içinde Sodexo müşterisi olabiliyor.
  • Misket programı ile kampanya yapma olanağı olmayan üye işyerlerine kendi kampanyalarını yapma imkanı ve sadık müşteriler yaratma şansı veriyoruz.
  • Üyelerimizin Sodexo ile olan günlük operasyonlarını takip edebildikleri Üye Online platformu ile günlük hayatlarını dijitalleştiriyor ve kolaylaştırıyoruz.
  • Son olarak yeni yatırımımız akıllı kurye takip yazılımı Hemen Yolda ile Sodexo üye iş yerlerinin paket servis ve kurye hizmetini iyileştiriyor ve dijitalleştiriyoruz.

Çalışanlar özelinde:

  • Misket uygulaması ile çalışanlar harcarken kazanıyor. Seçkin Misket üyesi restoranlardaki harcamalarından %10'a varan Misket kazanarak, kartlarında biriken misketleri istedikleri zaman tekrar üye iş yerlerinde harcama fırsatı elde ediyorlar.
  • Mobil Ödeme ile Restaurant Pass kullanıcıları Sodexo Mobil Uygulaması üzerinden yemek kartları yanlarında olmasa dahi kolayca kartsız ödeme yapabiliyor.  Böylece ödeme süreci tamamen dijitalleşiyor.
  • Sodexo mobil uygulaması ile kullanıcılar güncel kart bakiyesini görüntülüyor, en yakın Sodexo Üye İş Yerini listeleyebiliyor, kayıp/çalıntı bildiriminde bulunmak dahil birçok işlemi kolayca yapabiliyor.
  • Sodexo Plus sayesinde online siparişte yemek kartları ile kapıda ödeme devri sona eriyor. Bildiğiniz gibi çalışanların hayatında online sipariş büyük önem taşıyor. Yaptığımız araştırmalarda çalışanların her hafta ortalama 1.6 kez ofise sipariş verdiklerini ve ödemelerini çoğunlukla yemek kartları ile yaptıklarını biliyoruz. Sodexo Plus’ta yer alan 4 bin 500 üye iş yerinden online yemek siparişi vererek online ödeme yapan çalışanlar, zamandan tasarruf ediyor. Bu platform üzerinde üye iş yerlerimize de görünürlük sağlıyoruz. 

2019 yıllı Sodexo için nasıl geçti? 2020 hedefleriniz arasında neler var? 
Geçtiğimiz senelerde olduğu gibi 2019 yılında da Sodexo olarak Türkiye’de istikrarlı bir şekilde  büyümeye devam ediyoruz. Yılsonu büyüme beklentimizin çift haneli olmasının yanı sıra, sürdürülebilir büyüme anlayışıyla hareket eden bir firmayız. 2020’de de aynı büyüme ivmesini sürdürmeyi amaçlıyoruz. 2020’deki başlıca hedeflerimiz arasında yemek kartı kullanmayan firmaların ve çalışanlarının da bu sistemin faydalarından yararlanmasını sağlamak ve yeni ürün ve deneyimlerle Sodexo kullanıcılarının memnuniyetini en üst düzeye taşımak yer alıyor. 
 

arf

Yukarı