Ana içeriğe atla

BANNER

TANAY ÖZGÜN TASARIMLARI İLE 29 YILDIR HİZMETİNİZDE

20.12.2019 - 14:37

Tanay Turizm Otelcilik Ekipmanları CEO'SU Sadi Tanay: “Turizm Endüstrisine, barış ve huzur içinde yaşanacak verimli ve hayırlı bir 2020 yılı dilerim.”

Tanay olarak sizi tanıyabilir miyiz?
Tanay 1991 yılında kuruldu. İnşallah iki sene sonra sektörde 30. yılımızı geride bırakmış olacağız. Kuruluş misyonumuz Avrupa standartlarında üretmeyi planladığımız güvenilir ve kaliteli ürünlerimiz ile, o yıllarda büyük yatırımlar ve beklentiler ile yeni açılmakta olan otellerimizin, misafir memnuniyetine katkıda bulunmak idi. Kuruluşumuzdan bu yana üretim ve hizmetlerimizi özenle ve sorumluluk ile yerine getirdik. Hem misafir memnuniyetini esas aldık hem de özgün tasarımlarımız ile kurumsal kimlikleri yansıttık. Aynı zamanda da doğru ürün konsept ve doğru gramaj ile hem birim maliyetlerde hem de stok finans maliyetlerinde tasarruf yaratan önerilerde bulunduk. Esasen tasarımlarımızı ve teklif önerilerimizi hazırlarken, kar amaçlı tüccar kimliği ile değil de tüm projelerimize, yetkin bir otel müdürü, etkin bir maliyet kontrolcüsü ve de deneyimli bir otel misafiri kimlikleri ile yaklaştık. Biz yola çıkarken marka olacağız diye bir hedef koymamış sadece üretimlerimizi kaliteli, sevkiyat ve teslimatlarımızın da güvenilir olmasına odaklanmış idik. Sanırım bu tutumun uzun yıllar samimi olarak aynı çizgide devam etmiş olması müşteri memnuniyetini yarattığı gibi sektörde de lider ve güvenilir bir marka olarak tanımlanmamızı sağlamış oldu.

sadiÖncelikle Buklet malzemeleri ne demektir? Bu ürünlere neden Buklet malzemeleri adı verilmiştir?
Buklet kelimesinin sözlük tanımı ile bizim üretmekte olduğumuz ürünlerin hiçbir anlam birliği yoktur. Otelcilik sektöründe ve İngilizcede bu tür ürünlere "Guest Amenities" adı verilmiştir ki; Anlamı "Kişide Hoş Duygular yaratan Nesneler" demektir. Gerçekten de kişisel hijyen ve bakım amacını taşıyan bu ürünlerin tasarımı, paketleme ve sunum anlayışı üzerinde yapılan özenli çalışmalar bir taraftan kurumsal kimliğin yansıtılmasına vesile olurken, diğer taraftan da etkileyici bir sunum ile misafirlere verilen önem ve değeri de yansıtmaktadır. Bu neden ile misafir memnuniyetine yönelik bu tür ürünler için yapılan küçük bir yatırım farkı ile kurumlar kendi otellerini diğerlerinden çok farklı bir yere konumlandırmış olurlar.

Yurt içi ve yurt dışı çalışmalarınızdan bahseder misiniz?
Tanay olarak yurt dışında son 20 yıldır Batıda Londra’dan Doğuda Dubai, Kuzeyde Moskova’dan, Güneyden Kahire’ye kadar tüm ülkelerde sürekli olarak fuarlara katıldık. Kuzey ve Güney Amerika’dan Afrika’ya, Ortadoğu ve Türkiye Cumhuriyetleri ile Doğu ve Batı Avrupa’ya kadar 45’den fazla ülkeye ihracat yaptık. Avrupa Birliği Kozmetik Yönetmeliğine göre tüm kayıt işlemlerimiz ilk yıllarda tamamlanmış ve ürünlerimizin anti alerjen ve anti bakteriyel formülleri onaylanarak CPNP numaralarımız ile tescil edilmiş idi. Avrupa birliği ülkelerine kozmetik ihracatımız için gerekli onaylar alınmış ve bildirimler de yapıldığından tüm Avrupa Birliği ülkelerine serbestçe ihracat yapar hale geldik. Bu faaliyetlerimizin sonucu olarak da Avrupa’ya kozmetik ve sabun ihracatında ilk 42. Sıraya girdiğimiz için ihracatçılar birliğimiz tarafından da ödüllendirilirken yaptığımız ihracatlar nedeni ile şahsıma da yeşil pasaport verildi.

2019 yılı sizler için nasıl geçti?
2018 yılında yaşanan beklenmedik kur dalgalanmasının neden olduğu kur zararlarının ve buna ilave olarak yaşanan talihsizliklerin yaralarını müşteri ve tedarikçilerimizin de birlikte verdiği destek ile 2019 yılında sarmaya çalıştık. Her ne kadar otellerin doluluk oranları yüksek olarak gerçekleşse de, düşük satılan oda fiyatları nedeni ile eski karlılıklarını yakalayamadıkları için, fiyat odaklı satın alım yaklaşımları 2019 yılında da devam etti. Bu yaklaşımlara cevap bulduklarını sandıkları merdiven altı üretimin haksız rekabeti ve aynı zamanda Türkiye genelinde yaşanan ekonomik kriz nedeni ile 2019 yılı ancak yaralarımızı sarıp varlığımızı koruyabildiğimiz diğer tüm sektörler gibi bizim için de oldukça zor bir yıl oldu.

Müşteri portföyünüz hakkında bilgi verir misiniz?
Kuruluş yıllarımızı takiben, çok uzun yıllar, Hilton, Sheraton, Swissotel, Movenpick gibi yabancı otel zincirlerine kendi tasarım ve üretimlerimiz ile sürekli olarak hizmet verdik. Turizm Merkezlerinde açılan 5 yıldızlı otellere ilave olarak Antalya Belek’te, nerede ise tüm açılışların, buklet malzemelerini biz tasarladık ve üretip uzun yıllar tedariklerini gerçekleştirdik. Ancak globalleşme nedeniyle merkezi anlaşmalar ile yabancı zincirlerin tedarikleri, yurt dışında yapılan anlaşmalar ile sağlanmaya başladı. Yerli zincir otellerimizin fiyat odaklı tercihlerine tasarruf yaratan çözüm önerilerimiz ile destek vermeye özen gösterirken farklı olmak ve fark yaratmak isteyen müşterilerimize daha çok odaklanmaya özen gösterdik.

2020 yılı hedefleriniz nelerdir?
2020 yılında da bizden danışmanlık, tasarım ve tedariklerimiz ile destek bekleyen değerli sadık müşterilerimize hizmet vermeye devam edeceğimiz gibi Tanay ailesine katılmak isteyen yeni müşterilerimize de aynı özeni göstermeyi hedefliyoruz. Ancak, mevsimsel döngülerden, kur risklerinden ve tersine dönen vade makaslarından kendimizi koruyabilmek ve varlığımızı sürdürebilmek için ihracata daha da çok önem vereceğiz. Çevre dostu, ürün ve ambalaj anlayışı ile de ürünlerimizde gerekli dönüşümleri gerçekleştirmeye devam edeceğiz.

Eklemek istedikleriniz…
Bu vesile ile tüm Turizm Endüstrisine, barış ve huzur içinde yaşanacak verimli ve hayırlı bir 2020 yılı dilerim.
 

arf

Yukarı