Ana içeriğe atla

BANNER

ÜYELERİMİZİN MARKALAŞMA ÇALIŞMALARINA DESTEK OLUYORUZ

12.11.2019 - 16:28

TUSİD Yönetim Kurulu Başkanı Güçlü Kaplangı: “TUSİD derneği olarak; üyelerimizin ve temsil ettiğimiz sektörlerin başarısı ve gelişimi için her daim çalışmalar yürütmekteyiz.” 

TUSİD’in kuruluş öyküsü ve kuruluş amacı hakkında bilgi verir misiniz? 
TUSİD, endüstriyel mutfak, çamaşırhane ve servis ekipmanları alanlarında faaliyet gösteren firmaları bir araya getirmek amacıyla kurulan ekonomik bir sektör örgütüdür. 1991 yılında kurulan derneğimiz, sektörünün ilk ve tek kuruluşudur. İş kollarımızın önde gelen tüm firmalarını çatısı altında toplamak amacıyla kurulan derneğimizin 280’a yakın üyesi bulunmaktadır.
Derneğimizin üye yapısının bel kemiğini endüstriyel mutfak ve çamaşırhane konusunda faaliyet gösteren firmalar oluşturmakla birlikte, ağırlama konaklama sektörüne mal ve hizmet veren çok sayıda kuruluş da örgütümüz bünyesinde yer almaktadır. 
TUSİD, üyeleri arasında mesleki, teknolojik ve sosyal dayanışmayı sağlamak ve söz konusu alanlarda standartları yükseltmek için çalışmalarını her geçen yıl artırarak sürdürmektedir.

1991 yılında kurulduğunuzu, sektörünün ilk ve tek kuruluşu olduğunuzu biliyoruz. Peki, kurulduğu günden bu yana kaydettiği aşamalardan bahseder misiniz?
TUSİD derneği olarak; üyelerimizin ve temsil ettiğimiz sektörlerin başarısı ve gelişimi için her daim çalışmalar yürütmekteyiz.Üyemiz olan kurumlar ile temsil ettikleri sektörlerin herkesçe bilinirliğini arttırmak ve tüm sektör kurumlarını bir araya getirerek yurt içi ve yurt dışı ticarete destek olmak amacıyla 2 yılda bir Hostech By Tusid Fuarı’nı gerçekleştirmekteyiz. Bu yıl 24. kez düzenlenecek olan ve Avrasya’nın en büyük Horeca Fuarı haline gelen Fuarımız Hostech By TUSİD, bugün HORECA sektörünün bütününe hitap ederek; hazırlık ekipmanlarından pişiricilere, servis ve soğutma ekipmanlarından, bulaşıkhaneye birçok üreticinin ihtiyaç duyabileceği ürünleri ziyaretçilerine sunar hale geldi.
Bunun dışında; kuruluşumuzdan bugüne, üyelerimizin yaptığı üretimin üstün özellikli ve AB standartlarında olmasını sağlayacak önlemlerin alımını sağlayıp, Endüstriyel Mutfak ve Çamaşırhane sektörünün yurt içinde ve yurt dışında en etkili şekilde tanıtılmasını sağlayan birçok atılımımız mevcut. Üyelerimizin markalaşma çalışmalarında atılan adımların takipçisi olarak onlara bir dünya markası yaratma konusunda destekler vermeye çalışıyoruz. Yurt dışındaki dernek ve kuruluşlarla temas ve işbirliği sağlayarak Türkiye’nin ve sektörün dünya piyasalarında haklarını korumak ve başarı ile temsilini sağlamak ön önemli ödevlerimizden biri. Üyelerin üretim ve ihracat faaliyetlerinde karşılaştıkları bürokratik engelleri çözmek amacıyla kamu ve özel kesim kuruluşları nezdinde girişimlerde bulunan TUSİD, bu anlamda da temsil ettiği sektörlerin işlerini kolaylaştırmak amacıyla uzun yıllardır çalışmalarına devam etmektedir. Sektördeki teknolojik yenilikleri izleyerek üyelerini bilgilendirip, haksız rekabet ve taklitle mücadele edebilmek için de etkin önlemler almıştır.
Yıllar içinde Endüstriyel Mutfak ve Çamaşırhane sektörünün iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için çalışmalar yaparak, birçok alanda somut çözümler üretip üyelerine ve sektöre faydalar sağlamıştır.

Türkiye’deki endüstriyel mutfak sektörü şu an hangi aşamada? Nasıl değerlendiriyorsunuz?
Dünyada 200 milyar dolar pazar büyüklüğü olan mutfak sektöründen Türkiye yüzde 2,5 oranında pay alıyor. Turizm sektörüne büyük katkılar sunan Türk mutfak sektörünün ihracatı yaklaşık 4,5 milyar dolardır. Sektör, züccaciye ürün grubu dahil olmak üzere 1.3 milyar dolar ithalat yapmaktadır.
Avrupa’da ise ikinci büyük üretici konumuna ulaşan Türkiye Endüstriyel Mutfak Sektörü ihracatta oldukça iyi durumda. Endüstriyel Mutfak Sektörü geçtiğimiz seneye oranla satışlarını yüzde 20 arttırdı. Bu anlamda derneğimizin temsil ettiği sektörün katettiği yoldan oldukça Memnunuz.

Hostech By TUSİD Fuarı hakkında görüşlerinizi alabilir miyiz?
Bu yıl 24.kez düzenlenecek olan Hostech By Tusid Fuari sayesinde yurt dışından ve yerli bir çok üretici ve tedarikçinin buluşmasını sağlayarak sektörün iyileşmesi ve gelişmesi için çalışmalarına devam etmektedir.Yurtdışındaki bir çok fuara katılım ve Ur-Ge Ziyaretleri sayesinde üyelerimizin ve Türkiye’deki HORECA sektörünün bilinirliğini artırarak ticarete destek olmak amacıyla çalışmalar yürütmeye devam etmektedir.Yine bu yıl ilk kez Antalya’da düzenlenecek olan Büyük Sektör Buluşması etkinliği kapsamında üyelerimizi, sektör liderlerini ve resmi kurum ve kuruluşlardan bir çok değerli profesyoneli bir araya getirmeyi amaçlamaktadır.

Eklemek istedikleriniz… 
Gastronomi ile tamamen iç içe olan Endüstriyel Mutfak Sektörümüzün verileri ise Genel Mutfak Sektörü verilerinden çok daha başarılıdır. Derneğimiz TUSİD çatısı altında vücut bulan Endüstriyel Mutfak Sektörümüzün 2018 yılında ihracatı bir önceki yıla göre yüzde 11 artarak 1,89 milyar USD olarak gerçekleşmiş, ithalatı ise yüzde 24,8 azalarak 237 milyon USD olmuştur. Derneğimiz TUSİD’in  temsil ettiği Türk Endüstriyel Mutfak Sektörü ülkemize tek başına  1,65 milyar USD dış ticaret fazlası kazandırmıştır. Üstelik sektörümüz kilogram başına 4,06 USD ihracat tutarı ile orta ileri teknoloji ürünler kategorisinde yer almıştır.
Her türlü ekonomik türbülansa rağmen elde ettiğimiz bu haklı başarıyı paylaşmak bizim için çok büyük bir gurur kaynağıdır. Çok uzun yıllardır dış ticaret fazlası veren sektörümüz artık katma değeri yüksek ürünler üreterek ve ihraç ederek küresel rekabette de söz sahibi olma yolunda emin adımlar ile ilerlemektedir.

Endüstiriyel Mutfak Ur-Ge Projesi hakkında bilgi verir misiniz?
TUSİD ve İDDMİB - İstanbul Demir ve Demirdışı Metaller İhracatçıları Birliği işbirliğiyle yürütülen, T.C. Ekonomi Bakanlığı’nın Ur-Ge kapsamında projelendirilen Endüstriyel Mutfak Sektörü Yurt Dışı Pazarlama Takımı’nın endüstriyel mutfak sektöründe ulaşılması zor pazarlara yönelik çalışmayı ve ihracatı artırmaya yönelik çalışmalarını 2016 yılı mart ayından bu yana sürdürüyor. Sektörümüzün ilk kez gerçekleştirdiği Endüstriyel Mutfak 1. Ur-Ge Projesinde 46 katılımcı firma kümede yer almaktadır. Proje başladığından beri 3 eğitim faaliyeti yapılmıştır. Bu eğitimlerden 39 firma faydalanmıştır. Proje kapsamında 5 yurt dışı pazarlama faaliyeti yapılmıştır. İlk’i Güney Afrika olmak üzere İngiltere, Fas, Meksika & Şili ve Fransa heyetleri düzenlenmiştir. Başarılı geçen 3 yıllık 1.Urge projesinin ardından, 2019 Mayıs ayında 2. Ur-Ge projemiz hayata geçti.
 

 

arf

Yukarı