Hizmete başlamadan önce, kalite, operasyon, denetim, iş güvenliği vb. ekipleriyle yapılan keşifler sonrası hizmet planı oluşturulduğunu ifade eden ISS Türkiye Operasyon Başkanı Onur Çalışkan, müşterilerine sundukları hizmetlerde verimi artırmak için tesis yönetim hizmetlerini IoT ile güçlendirdiklerini belirtti.
Global bir markanın Türkiye’deki temsilcisi olarak sunduğunuz hizmet çerçevenizden bahseder misiniz, ISS’in globaldeki gücünü Türkiye’de hizmet sunduğunuz çözüm ortaklarınıza nasıl yansıtıyorsunuz?
ISS Group, 2005 yılından itibaren Türkiye’de, ISS Türkiye olarak hizmet sektöründe bulunmaktadır. Günümüzde ülkemizin her şehrinde, her sektöründe 48 bin kişilik bir ekiple sektöre katkı sağlamaktadır. Hizmet alanlarımız olarak; özel ve devlet hastaneleri, AVM’ler, bankalar, plazalar, endüstriyel tesisler ve eğitim alanlarını gösterebiliriz. Kısaca gün içerisinde insanın yaşadığı veya çalıştığı herhangi bir alanda ISS çalışanına rastlayabilirsiniz, bu sebeple çalışma arkadaşlarımızı biz “Mekanı Yaşatanlar” olarak adlandırıyoruz.
ISS Group ise 350 binden fazla çalışanı ile 30 üzeri ülkede, 40 binden fazla müşteriye hizmet vermektedir. Bu global güç, tecrübe olarak her ülkeye ayrı ayrı yansımaktadır. Bu gücün içerisinde, eğitim sistemi, denetim sistemi, İK süreçleri, operasyon takip ve hizmet uygulamaları gibi çok fazla detay var. Bu detayların bizi, ISS olarak farklı kılan noktalar olduğuna inanıyorum.
Ticari temizlik ve hijyen konusunda ISS Türkiye’nin standartları nedir?
Temizlik ve hijyen konusu, sürecin içinde olmayan birisi için çok basit görünebilir. Ancak bu konuda bizim tek hedefimiz şudur; “Bir alan temiz ise herkes adına temiz olmalı, yoruma açık olmamalı ve somut olarak temiz olduğu kanıtlanmalıdır.” Bu konuda kullandığımız bazı denetim araçları mevcut, bu araçlar sayesinde örneğin protein ölçümü ile alanın temizliğini somutlaştırabiliyoruz.
Temizlik ve hijyen konusunda diğer önemli nokta ise hastane temizliğidir. Ameliyathane, kan, bulaşma riski olan sağlık tehditleri gibi birçok detay ile hem personelimizin hem müşterilerimizin sağlığı için mücadele etmek zorundayız.
ISS Türkiye olarak insan sirkülasyonunun yoğun olduğu noktalarda doğru temizlik ürünlerinin doğru yerlerde kullanımına ilişkin nasıl bir politika izliyorsunuz, bu politikanızla zaman ve maliyetten tasarruf sağlayacak verimliliği ne ölçüde artırıyorsunuz?
Hizmete başlamadan önce, kalite, operasyon, denetim, iş güvenliği vb. ekiplerimiz ile yapılan keşifler sonrası hizmet planı oluşturuluyor. Bu hizmet planında toplantı odalarındaki sandalye sayıları, halı metrekareleri, asansör kapı-buton adetleri, şartnamedeki hizmet beklenti seviyesi gibi bilgiler yer alıyor. Bu sayede hem beklenen seviyede hizmet hem bize göre olması gereken seviye tespit ediliyor ve müşteriye sunuluyor.
Ayrıca verimi artırmak için tesis yönetim hizmetimizi IoT ile güçlendirebiliyoruz. Yapay zeka ile desteklenmiş sistemler sayesinde çöp kovaları, havlu peçeteler ve sabunluklar sensörler aracılığı ile izlenebiliyor. Bu sayede müşteri memnuniyetini artırmak, verimi artırmak, ürün kullanımını %100 kontrol altına almak ve sürdürülebilirliğe kadar uzanan bir katma değer yaratmak mümkün oluyor.