8 Eylül 2024
Beşyol Mahallesi 1.İnönü Caddesi 18/8 Küçükçekmece İstanbul
Filo Son Dakika

2025’te inşaat sektörünün tüm segmentlerinde ürünlerimizin olmasını hedefliyoruz

Doğuş Otomotiv/Meiller Satış ve Satış Sonrası Hizmetler Müdürü Mert Benli’yi ağırladığımız Ağustos sayımızda iç pazar hakkındaki görüşlerini okurlarımızla paylaşan Benli, inşaat sektörünün ülkemizdeki mevcut konumu ve geleceğine dair Meiller’in projeksiyonundan da bahsetti.

Ağır ticari araç ve treyler sektöründe geçen yıla göre bir daralma yaşanırken, damper satışlarının tenteli treyler satışlarını geçtiğini görüyoruz. Sektörünüzün mevcut konumu ve iç pazar hakkında görüşleriniz nelerdir? İkinci 6 aylık dönemde nasıl bir yol haritası izleyeceksiniz?

Ağır ticari araç sektöründe pandemi sonrası ötelenen talepler ile yükselen pazar, şu anda dalgalı bir seyir izliyor. Tenteli tip yarı-römorklar Türkiye’nin en çok talep ettiği ürünlerden olmasına rağmen, damper satışlarının gerisinde kalmasını iki kısımda değerlendirmek gerekir. Birincisi tüm dünyada global anlamda taşıma sektöründe bir yavaşlama yaşanıyor. Bu yavaşlama, Türkiye’deki tenteli tip treyler üretim yapan firmaların üretimlerini de sınırlandırmaktadır. Benzer bir yavaşlama yaşayan inşaat sektöründe ise damper segmenti ürünleri ikiye ayrılıyor. Damper (kamyon üstü) yapılar toplam kendi segmentinin yüzde 60’ından fazlasını kaplıyor, yüzde 40 ve altında ise bizim de içinde bulunduğumuz segment “damper yarı-römorklar”lardan oluşuyor. Özetle aslında taşıma sektörü ürünü olan tentelirömork adetleriyle, damper yarı-römorkları kıyaslandığında aslında yine geçmiş yıllardakine benzer bir pazar gerçekleşmiş durumda.

Meiller olarak 2023 yılında Doğuş Otomotiv güvencesi ile Türkiye’de satış faaliyetlerine tekrar başladık. İçinde bulunduğumuz ağır ticari araç sektörü ve inşaat sektörü her yıl olduğu gibi rekabetin güçlü olduğu, damper yarı römork ve kamyon üstü yapıların çok fazla talep gördüğü zorlu bir alan. Biz aktif olduğumuz son 12 ayda pazarın yüzde 40’ına hitap eden yarı-römork üst yapılarımızla var olduk. Müşteri memnuniyeti ve ikinci el değeri geçtiğimiz 10 yılda kendisini fazlasıyla kanıtlamış durumda. Bu açıdan bakıldığında marka değeri yüksek olan Meiller ürünlerini müşterilerimize anlatmakta zorluk çekmiyoruz. Tabii yurt içinde, rekabet gücü yüksek, fiyat anlamında avantajlı ürünlerle rekabet bizi zorluyor olsa da, Meiller’in sahada kalma döngüsünü deneyimlemiş firmalar tercihlerinde bize öncelik tanıyorlar.

Meiller olarak iç pazara sunduğunuz ürün gamınız hakkında bilgi verir misiniz? Ürünlerinizi ön plana çıkaran özellikleri nelerdir? Ürünlerinizi tercih eden kurumlara satış sonrası hizmetlerinizde ne gibi destekler sağlıyorsunuz?

Meiller olarak iç pazara şu an sadece 23 ve 21 metreküp olmak üzere son derece dayanıklı yüzde 100 Hardox malzemeden oluşan, farklı yüklere (hafriyat, kaya taşıması, kum vb.) hizmet veren emsal ürünlere göre daha hafif boş ağırlığa sahip yarı-römorklar sunuyoruz. Ürünlerimizi 8 bölgede yetkili satıcılarımız üzerinden her türlü satış ve satış sonrası hizmetler ve yedek parça tedariğini maksimum 24 saat içerisinde sunabiliyoruz.

İnşaat sektörünün ülkemizdeki mevcut konumu ve geleceğine dair projeksiyonunuz nedir? Orta ve uzun vadeli planlarınızda markanızı nasıl konumlandırıyorsunuz?

İnşaat sektörü Türkiye’nin en güçlü ve dinamik pazarı. Orta ve uzun vadede artan bir taleple karşı karşıya olacağını düşünmekteyiz. Geçtiğimiz 12 ayda, Meiller markasını deneyimlemiş müşterilerimizle daha çok bir araya geldik. Çoğunlukla perakende satışlar yaparak sahaya derinlemesine temas ettik. 2024’ün son çeyreğinden itibaren yeni ürünlerimizi pazara sunarak 2025 yılında inşaat sektörünün tüm segmentlerinde hizmet veren ürünlerimizin olmasını hedeflemekteyiz.