Ana içeriğe atla

apti

EN BÜYÜK HAYALİM, KÜLTÜR’Ü NESİLLERİN OKULLARI YAPABİLMEK

21.01.2019 - 10:59

30 YIL ÖNCE İLK MEZUNLARININ ÇOCUKLARINI KAYDETTİKLERİNİ BELİRTEN İSTANBUL KÜLTÜR EĞİTİM KURUMLARI YÖNETİM KURULU BAŞKANI FUL AKINGÜÇ ÖVER, “O ZAMANKİ HAYALİMİZ, MEZUNLARIMIZIN TORUNLARINI OKUTABİLMEKTİ. 60. YILIMIZDA BU HAYALİMİZ GERÇEK OLDU. GELECEKTEKİ HAYALİM İSE KÜLTÜR’Ü NESİLLERİN OKULLARI YAPABİLMEK, DÜNYANIN HER YERİNDE KÜLTÜR KUŞAKLARI OLUŞTURABİLMEK.” DİYOR.

Türkiye’nin en köklü özel okullarından biri İstanbul Kültür Eğitim Kurumları (Kültür Koleji - Kültür2000 Koleji). Nicelikten çok niteliğe önem vererek çalışmalarını başarılı bir şekilde sürdüren İstanbul Kültür Eğitim Kurumları Yönetim Kurulu Başkanı Ful Akıngüç Över ile Kültür Koleji ve Kültür2000 Koleji’nin eğitim sistemini ve hayallerini konuştuk. 

Onursal Başkan Fahamettin Akıngüç’ten devraldığınız bayrağı başarılı şekilde taşıyorsunuz. İlk görev aldığınız günlerden bugüne kadar Kültür Koleji ve Kültür2000 Koleji’nde ne gibi yeniliklere imza attınız? 
Genel Müdür Yardımcılığı, Genel Müdürlük, İcra Kurulu Üyeliği ve İcra Kurulu Başkanlığı gibi pozisyonlarda bulundum. Şu an eğitim yönetiminde 30. yılım. Büyük resme baktığımda, ‘tek başıma imza attığım deneyimler’ demek eğitimci vizyonuma aykırı. Eğitim bir ekip işi. Okullarımızın kurucusu babam Fahamettin Akıngüç liderliğinde ben, kardeşlerim, öğrencilerimiz, mezunlarımız ve ailelerle 60 yıllık bir deneyim inşa ettik ve kendi içimizde birçok ilke imza attık. Ancak benim için anlam taşıyan, unutulmaz diyebileceğim ilk girişimim Kültür’de işe başladığım ilk yıllarda oldu. İşletme İstatistik lisansı ve Londra’da Control Data Institute’de Bilgisayar ve Programlama konusunda lisansüstü çalışmalarımdan sonra özel sektörde bankacılık ve perakende alanındaki kurumların otomasyonlarında çalışmıştım. Kültür’e geçtikten sonra da ilk işim akademik ve idari alanda bagajımdaki tüm deneyimleri transfer etmek oldu. Kültür Koleji’nde ilk işim, Eğitim ve Yönetim Bilgisayar Sistemi ile Bilgi İşlem Merkezi’ni kurmak oldu. Kurduğumuz sistem ve merkez, özel okullar arasında bir ilkti. Ardından 1997’de İstanbul Kültür Üniversitesi’nin açılışı, 1998’de öğretime başlayan Kültür2000 Koleji’nin kuruluş çalışmalarında yer aldım. 

Hayalinizdeki Kültür Koleji’ni anlatabilir misiniz?
30 yıl önce Kültür Koleji’ne bir çalışan olarak başladığımda ilk mezunlarımızın çocuklarının kayıtlarını alıyorduk. O zaman hayalimiz, mezunlarımızın torunlarını okutabilmekti. 60. yılımızda bu hayalimiz gerçek oldu. Kültür Koleji şimdi, kuruluşunda kayıt yaptıran öğrencilerinin torunlarını okutuyor. Gelecekteki hayalim ise Kültür’ü nesillerin okulları yapabilmek, dünyanın her yerinde Kültür kuşakları oluşturabilmek.

EE

HER HAYAL VE FİKİR, KÜLTÜR’DE BİR ÜRÜNE DÖNÜŞME İMKÂNINA SAHİP
Bilişim kökenli bir eğitici ve yöneticisiniz. Bu birikimleriniz kolejlere nasıl yansıyor?

Eğitimde bilişimin kullanılması, 90’lar itibarıyla gündeme alındı ve o günden bu yana en temel maddemiz. Bilgi ve iletişim sistemi, kolejlerimizin kurumsal yapısında da eğitim hamlelerinde de önemli bir yere sahip. Teknolojinin etik ve efektif kullanımına ilişkin tüm deneyimleri öğrencilerimize kazandırmak bizim için çok önemli. Bizim için bilişim geleceğin bir parçası. Bu noktada öğrencilerimize bu yıl itibarıyla ‘Future Kültür’ dersi Kültür Koleji ve Kültür2000’in lise kademesinde başladı. Amaç, öğrencilerin geleceğe yönelik fikir ve ürün ortaya koyabilmelerini sağlamak. Yine öğrencilerimizin bilişim ve teknoloji alanında fikir ve projelerini destekleyecek ‘Ön Kuluçka Merkezi’miz de son hazırlıklarını tamamladı. Kültür Koleji Ataköy ve Kültür2000 Koleji Büyükçekmece kampüslerinde kurulan ‘Ön Kuluçka Merkezi’ ile öğrenci, öğretmen ve tüm çalışanların bilgi ve iletişim teknolojileri alanında yaratıcı ve yenilikçi fikirleri merkezimiz çatısı altında değerlendirmeye alınıyor. Kültür Koleji ve Kültür2000 Koleji’nde ayrıca ‘İnovasyon Merkezleri’ ve ‘Bilim Merkezleri’ var. Öğrenciler, anaokulundan itibaren algoritmik düşünme ve kodlama eğitimi, arduino, robotik, sanal gerçeklik uygulamaları, greenbox teknolojisi, 3D yazıcılarla üretim ve daha pek çok teknolojik uygulama imkânına sahipler. Kültür’lü öğrenciler kendi mobil oyunlarını yazıyorlar, arduino ile pek çok araca hareket kazandırıyorlar. 3D yazıcıda kendi tasarladıkları ürünü basıyorlar. Kodlama ile yapay zekâ uygulamaları yapıyorlar. Özetle, Kültür’de her hayal ve fikir bir ürüne dönüşecek imkâna sahip.

“Teknoloji ağırlıklı eğitim mi, geleneksel ağırlıklı eğitim mi?” konusunda sizde ağır basan hangisi?
Her ikisinin de bireyin gelişimine katkısı ayrı. Net sınır çizmeyi, ayrım yapmayı doğru bulmuyorum. Bir ders vardır, onu tahtanın önünde anlatırsınız, soru-cevap gibi geleneksel yöntemleri zorunlu kılar. Sınavlar elbette başarının temel göstergesi değildir ancak ölçmede bir enstrümandır ve geleneksel bir yöntemdir. Burada denge önemli. Geleneksel eğitimle teknoloji ağırlıklı eğitim, ihtiyaca, öğrenme potansiyeline, öğrenci sayısına, eğilimlerine göre farklılık gösterebilir.

KAMPÜSLERİMİZ GÜÇLÜ VE GÜNCEL BİLİŞİM ALTYAPISINA SAHİP
Konu bilişimden açılmışken devam edelim. Eğitim Teknolojileri Merkezi’niz hakkında bilgi verebilir misiniz?

Merkezimizin misyonu, eğitim uygulamalarını teknolojinin efektif kullanımıyla çok daha etkin hale getirebilmek. Bu noktada Ataköy ve Alkent kampüslerimiz, aralarında kesintisiz veri taşıyabilecek güçlü ve güncel bilişim altyapısına sahip. Yerleşkelerimizde sistem/ağ, donanım, teknik, yazılım, web teknolojileri, kaynak paylaşımı, haberleşme ve veri depolama hizmetleri tek merkezden sağlanmaktadır. Eğitim teknolojilerinde Kültür Koleji ve Kültür2000 Koleji içindeki en değerli uygulamalarımızdan biri, uzaktan eğitim ve ders yönetim sistemimiz olan CATS. Sistem sayesinde öğrencilerimiz kendilerine verilen özel şifreleriyle evlerinden (internet olan her yerden) öğrendikleri konularla ilgili tekrar yapabiliyor, öğretmenlerinin verdikleri ödevlere, testlere ve mini sınavlara erişim sağlayabiliyor. Bu ödevler ve testler, sistem üzerinde öğretmenlerimiz tarafından anında değerlendiriliyor. 

Eğitim 4.0 uygulamalarınızdan bahsedebilir misiniz peki?
Tükenen kaynaklar, yenilenebilir enerji, akıllı binalar ve çevre kirliliği, günümüz dünyasının en önemli konuları. Biz de bu önemli konulara duyarsız kalmıyoruz. Bildiğiniz gibi, sanayi 4.0’ın odağında çevreci yaklaşım bulunuyor. İstanbul Kültür Eğitim Kurumları olarak belirlediğimiz okul teması olan ‘Çevre Kirliliği’, öğrencilerimizde işte bu farkındalığı sağlıyor. Anaokulundan itibaren okul teması olarak belirlediğimiz ‘Çevre Kirliliği’ teması, insanlığı tehdit eden hava, su, toprak ve ışık kirliliğinden yeşil binalara uzanan bir yelpazede 5 yaşından itibaren ‘çevre farkındalığı’ kazanan bireyler yetiştirmek için oluşturduğumuz bir çatı. Tüm yaş düzeylerinde disiplinler arası bir anlayışla çevreye duyarlı olmayı, temiz enerjiyi ve kaynak kullanımını işleyen pek çok eğitsel faaliyet gerçekleştiriyoruz.

EEEE

EĞİTİM, META OLARAK ALINIP SATILAMAZ
Bazı özel okulların hızla şubeleştiklerini görüyoruz. Köklü bir geçmişi olan Kültür ise uzun süredir iki kampüste hizmet veriyor. Bununla ilgili bir sorumuza daha önce, nicelikten çok niteliğe önem verdiğinizi belirterek cevap vermiştiniz. Bu düşünceniz hâlâ devam ediyor mu? Hem niceliği hem niteliği artırmak mümkün değil mi? İleride şube sayınızın arttığını görecek miyiz?

Evet, şube sayımız artabilir; ancak franchising konusunda bir girişimimiz yok. Kültür olarak eğitim markasının bir meta olarak alım-satımla çoğaltılabilmesine çok sıcak bakmıyoruz. Nitelik ve nicelik elbette belli bir dengede yürütülebilir. Nitelikli büyüme esas olandır. Bunun için de standartlar ve akreditasyon olmazsa olmazdır.

‘DENİZE NAZIR DİPLOMA HAZIR’ ALGISINI YIKTIK
Kültür’ün eğitimde öncü birçok uygulaması var. Bunlar hakkında da bilgi alabilir miyiz?

Kültür’ün öncü uygulamalarından biri ve hatta ilki, özel okulculuğa ilişkin algıda yarattığı değişimdir. Öğrenci ya da öğretmen olsun, eğitimin evrensel ve etik kodlarının içselleştirilmemesi noktasında sınırlarımız hep net oldu. Özellikle Onursal Başkanımız Fahamettin Akıngüç, özel okullara ilişkin ‘denize nazır diploma hazır’ algısını yıkmak için çok çaba sarf etti. Ek olarak anaokulundan üniversiteye öz kaynaklarımızla bir eğitim zinciri oluşturduk ki bu konuda da Türkiye’de örnek bir kimliğe sahibiz. Kültür olarak eğitim uygulamalarında; ilk servis, ilk rehberlik hizmeti, bilişim merkezi, ön kuluçka merkezi ve Nobel farkındalığı gibi uygulamaları gerçekleştirdik. Eğitimin Ar-Ge’si misyonuyla Kültür Geliştirme Merkezi’ni açtık ve hem hizmet içi eğitim hem de anne-baba okulu konusunda bölgemizde ilklere imza attık. Elbette 60 yıl içinde birçok örnek var; ancak bunlar kilometre taşı anlamında bizim için önemli başlıklar. 

2023, ÜRÜNLERİMİZİ SUNACAĞIMIZ BİR YIL OLACAK
Kültür Koleji’nin eğitimle ilgili 2023 vizyonu nedir? 

Kültür, 60 yıllık geleneği içinde eğitimin makro sorunlarına; eğitim yönetiminde uzmanlaşma, öğretmen yetiştirme, eğitim politikalarının verimliliğini artırma yolunda geliştirme ve iyileşmeye yönelik sorunları gören ve çözüm üreten bir misyon üstlendi. 2023 yılında Kültür 65. yılını kutlayacak. Yaş itibarıyla vizyonumuz artık eğitimde problemi gören ve çözen olmaktan bir adım öteye taşındı. 2023’te eğitim ve eğitimin tüm bileşenleri için yeni, ilham veren bir akıl ve fikir merkezine dönüşme yolunda ortaya koyduğumuz ürünleri sunacağımız bir yıl olacak. Yabancı dil eğitimi, okul geliştirmede kalite standartları, okul öncesinden itibaren her öğrenciye özel bireysel beceri gelişimi ve eğitim yönetiminde çeviklik, önümüzdeki dört yılda vizyonumuzla üzerinde duracağımız konuların başında geliyor.

EE

ANADİL, MATEMATİK VE YABANCI DİLDE YETKİNLİK BAŞTA GELİR
Kültür Koleji’ni eğitimde farklı kılan özellikler nelerdir? Çocuklar ve gençler, Kültür Koleji’nden hangi artılarla ve vasıflarla mezun olur?

Kültür’de öğrencilerimiz bütün akademik donanımlarının ötesinde yeteneklerine ve kişisel yönlerine ilişkin güçlü bir farkındalıkla mezun olurlar. Bu farkındalığı kazanma sürecinde Kültür Koleji’ndeki düşünce özgürlüğüne olanak tanıyan okul iklimi, sürekli öğrenmeyi destekleyen öğretmen kadrosunun payı büyüktür. Kültür öğrencilerinin kazanımları arasında anadilde, matematikte ve yabancı dilde yetkinlik başta gelir. Bunun yanı sıra Kültür öğrencileri, akademik bilginin yanı sıra bilimsel araştırma, analiz ve sorgulayıcı düşünce reflekslerini de eğitimleri süresince geliştirirler. Müfredata ek olarak sanatsal açıdan iyi bir takipçi olabilmeleri için resim, müzik ve tiyatro alanında farklı performanslara eğitimleri süresince izleyici olarak katılma imkânı bulurlar. Her bir Kültür mezunu sanata ilişkin iyi bir entelektüeldir. Ek olarak, her öğrencimiz sosyal sorumluluk ve toplumsal duyarlılığa ilişkin bakış açılarını besleyecek farklı projelerle mezun olurlar. 

Öğretmen seçiminizden ve akademik kadronuzun kalitesinden bahsedebilir misiniz?
Kültür’ün akademik kadrosu sürekli öğrenme ilkesini içselleştirmiş eğitim profesyonellerinden oluşur. Kadromuz, mesleki uzmanlığın ve formasyonunun yanında öğrencilerin ilgilerini ve yeteneklerini yakından izleyen, etik kodları içselleştirmiş, öğrencinin katılımcı yönünü ve duyarlılığını artırmayı hedef alan, özeleştiri mekanizmaları gelişmiş öğretmenler ve yöneticilerden oluşmaktadır. 

ghjjh

Yukarı