15 Temmuz 2024
Beşyol Mahallesi 1.İnönü Caddesi 18/8 Küçükçekmece İstanbul
Gastro Son Dakika

CarrefourSA, büyüme planlarını bayilik yapılanması üzerine kuruyor

Bu topraklarda kurulan ve hizmet veren bir marka olarak 30. yılını kutladığı 2023 yılını takiben 2024 yılında da, ‘Doğrusu CarrefourSA’da‘ söylemi ve ‘Yeni Nesil Market’ vizyonuyla müşterilerinin ihtiyaç ve beklentilerini anlayıp doğru üreticiden doğru ürünü temin ederek, doğru hizmet anlayışı ile doğru fiyata sunmaya devam eden CarrefourSA, büyüme planlarını da bayilik yapılanması üzerine kuruyor.

CarrefourSA İcra Kurulu Üyesi ve Genel Müdür Yardımcısı Bulut Batum ile bir araya geldiğimiz Ocak sayımızda organize gıda perakende sektöründe bir ilk olarak 2020 yılında hayata geçirdikleri bayilik yapılanmasının hem sektör hem de Türkiye ekonomisi açısından çok değerli bir konumda olduğunu ifade eden Batum, bayilik sistemiyle Türkiye’nin farklı bölgelerindeki girişimcilerin yanı sıra işini geliştirmek ve ileriye taşımak isteyen yeni nesil esnafları da desteklediklerini vurguladı.

Doğru ürünün, CarrefourSA kalite ve güvencesiyle müşterilere sunulması sağlanıyor

“Tüm paydaşlarımız için doğrusunu yapmak anlayışıyla hayata geçirdiğimiz sistemle hem müşterilerimizin CarrefourSA kalitesi ve deneyimine erişimini kolaylaştırıyoruz hem de yerli girişimciye güçlü bir yatırım imkânı, bulundukları bölgeye ise istihdam fırsatı sağlıyoruz.” diyen Batum, sektörün geleceği ve sürdürülebilirliği için önemli bir öncülük yaptıkları bu sistemin en büyük avantajının ise esnaf ve girişimcinin CarrefourSA’nın uluslararası Carrefour’dan aldığı sektör tecrübesi ve Sabancı markasının gücünü arkasında hissetmesi olduğunu ifade ediyor.

Bunların yanında 30 yıllık bilgi birikimlerini, büyük satın alma gücünü, lojistik ağlarını, pazarlama becerilerini ve güçlü teknolojik altyapılarını da esnaf ve girişimcilerin hizmetine sunduklarını belirten Batum, “CarrefourSA çatısı altında buluşan bayilerimize ürün ve stok yönetimi, IT sistemleri, lojistik süreci, tasarım ve muhasebe gibi tüm konularda destek vererek, esnafımızın bulunduğu bölgede doğru ürünü, CarrefourSA kalite ve güvencesiyle müşterilerimize sunmasını sağlıyoruz.” diye konuştu.

CarrefourSA olarak bayilerden bedel almıyoruz

Batum açıklamasının devamında ise, “Türkiye’nin farklı bölgelerinde güçlü esnaflarımız var. Buna ek olarak bakkal ya da küçük marketlerde artık yönetim ikinci neslin eline geçiyor. İkinci nesil dijitalleşme ve yenilenme, trendleri yakalama konusunda oldukça hevesli. Aynı zamanda sıfırdan girişimle bayi olmak isteyenler de var.” diyerek sundukları en önemli avantajlardan biri olarak sisteme giriş sırasında bayilerinden herhangi bir bedel almadıklarının da altını çizdi. “Burada bayi tarafından yapılacak olan yatırım, bayiliğin konsepti ve büyüklüğüne göre değişiklik gösterebiliyor.” şeklinde konuşan Batum, “Yatırımın geri dönüş süresi ise 2 yıl gibi kısa bir süre içerisinde tamamlanıyor. Bayilik sistemini hayata geçirdiğimiz her bölgede çok dikkatli davranıyoruz. Ölçüm kriterlerimiz doğrultusunda uzman ekiplerimiz saha araştırması gerçekleştiriyor ve yatırımcının bulunmak istediği lokasyonun uygun olup olmadığına karar veriyor. Uygun olan talepleri sisteme dahil ediyoruz.” diyerek bu çalışmalarla bayilerinin kazancını da koruduklarını ve kazan-kazan sistemiyle bayileriyle birlikte büyüdüklerini ifade etti. CarrefourSA olarak bayilik sisteminde şu anda 350 mağazaya ulaştıklarını açıklayan Batum, “Bayilerimizin 55’i kadın girişimciler tarafından işletiliyor. 2 yıl sonunda bayi sayımızı 1.000’e ulaştırmayı hedeflerken, kadın bayi sayımızı artırmak için de çalışmalarımız devam ediyor.” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir