Ana içeriğe atla

ayos

ŞEHİR HASTANELERİNİN TERCİHİ BCC CATERİNG

09.07.2021 - 14:36

Operasyonel çalışma kabiliyetiyle Türkiye’nin ilk 4 Şehir Hastanesi’ne hizmet veren BCC Catering, sürdürülebilir ve eksiksiz iş modelleri için dijital ortamda dinamik bir ekiple çalışıyor. BCC Catering Genel Müdür Yardımcısı İsmet Yılmaz, markalarının tercih edilme sebebini ve iş modellerini Hizmetix’e anlattı.

 

•    BCC Catering’in hakkında bilgi verir misiniz?

  • Türkiye’de açılan ilk açılan  hastanelerin tercihi BCC Catering olmuştu. Peki, şu an hangi şehir hastanelerine hangi hizmetleri veriyorsunuz?

Bilkent Holding çatısı altında, 1993 yılında, %100 yerli sermaye ile kurulduk. Amacımız, Bilkent Üniversitesi'nin yiyecek-içecek ihtiyacını karşılamaktı. Çıtamız çok yüksekti. Nasıl olacak yerine, neden olmasın diyerek başladık. Başarı için takım ruhuna inandık, uzmanlığa inandık, sağlıklı bilgi akışı ve şeffaflığa inandık, kurum içi ve dışı eğitimlerin önemine inandık ve geçen zamana baktığımızda, saygın müşterilerimiz; sayfalar dolusu referans listelerimiz oldu. Bugün itibari ile günlük 2500 den fazla çalışanı ile günlük 130.000 adet yemek üretimi yapıyoruz.

  • Şehir hastanelerine sunduğunuz hizmetleri diğer tesislerden ayıran farklardan bahsedebilir misiniz?

Türkiye’de sağlık sektörü yepyeni bir anlayışla karşı karşıya: Şehir Hastaneleri. Kamu Özel İşbirliği (KÖİ) modeliyle işletilen, çok yataklı, beş yıldızlı otel kalitesinde hizmet verilen Şehir Hastaneleri’nin ilk üçü Yozgat, Mersin ve Isparta’da 2017 tarihinde hizmet vermeye başladık. Hizmete başlamadan önce bu hastanelerin inşaat aşamasından itibaren mutfak projelerini ve iş modelimizi kurgulamaya başladık. Açılan ilk üç Şehir Hastanesi’nin yemek hizmeti, Tepe Kurumsal Çözümler olarak entegre hizmet kapsamında, BCC Catering tarafından sağlanmaya başlandı. 2019 yılında açılan Avrupa’nın en büyük şehir hastanesi olan Ankara Şehir Hastanesi, BCC Catering tarafından yemek hizmeti verilen dördüncü şehir hastanesi oldu. Şehir hastanelerin kuruluş amacı diğer devlet hastanelerindeki hizmet şeklinden daha iyi ve yeni bir hizmet sunmaktı. Bizlerde bu amaçla teknolojik altyapıya sahip hizmet kalitesini çok daha iyi seviyece çıkarak iş modeli oluşturduk. Yemek üretim mutfağını gıda güvenliği kurallarını esas alacak şekilde iş akışına sahip depolama, hazırlık ve üretim alanlarını ayrı konumlandıracak şekilde projelendirdik. Hasta/Refakatçi yemeklerini porsiyonlama işlemini Türkiye’de ilk olacak şekilde konveyör bantlarda hastaya özel etiketleyecek şekilde tasarladık, hasta yemek dağıtımını sıcak/soğuk muhafaza özellikli yemek dağıtım araçları ile gerçekleştiriyoruz. Tüm süreçlerin izlenebilirliğini sağladık. Dijital altyapıyı kullanıyoruz.

  • Pandemi sebebiyle hastanelerde özellikle temizlik ve güvenlik hizmetlerinin önemi arttı.

Sektör dışı bir soru..

  • Hastanelerinde bulaş riskini önlemek adına ne tür çalışmalar ve sistemsel değişiklikler yaptınız?

Pandemi döneminde riskin en yüksek olduğu yerler Şehir Hastaneleri olmuştur. Sağlık çalışanları ile birlikte yemek hizmetinde görev alan BCC Catering çalışanları önemli bir mücadele veriyor. Burada öncelikle bulaşı riskini azaltmak için hasta/refakatçi yemeklerini tek kullanımlık polipropilen özellikli tabaklarda servise sunuyoruz. Personel yemeğinde ise yemekhane kapasitelerini % 50 azaltarak sosyal mesafe kurallarına uygun şekilde yemek hizmetini sunmaktayız. Personelimizin sağlığını korumak için ise maske, tulum ve siperlik gibi kişisel koruyucu ekipmanlar kullanmalarını sağlayarak bulaşı riskini minimize ettik. Aldığımız önlemler sayesinde, personellerimizde çok az oranda Covid vakası olmuştur.

  • Yemek üretimi ve dağıtımında teknolojiden nasıl yararlanıyorsunuz?

Pandemi döneminde, 5 yıl önce iş modelini tasarlarken teknolojik gereksinimleri doğru belirlediğimizi çok daha iyi anladık. Kullandığımız yazılım programı ile hammadde kabulünden yemeğin tüketimine kadar olan tüm süreçlerin izlenebilirliğini sağlıyoruz. Özellikle tedavinin bir parçası olan yemek hizmetinde doğru hastaya doğru diyet yemeğini teslim etmek bizler için çok önemli. Bu noktada HBYS (Hastane Bilgi Yönetim Sitemi) ile entegre çalışan yazılımımız sayesinde el terminali ile hasta yemek teslimatını gerçekleştirerek hasta/yemek doğrulamasını gerçekleştirmekteyiz. Hastanelerde sıcak yemek sunabilmek çok önemli bunu sağlamak için sıcak/soğuk muhafaza özelliğe sahip yemek dağıtım araçları ile dağıtımı gerçekleştirmekteyiz. Bu araçların iç sıcaklıklarını wi-fi sistemi üzerinden kayıt altına alarak izlenebilirliği sağlıyoruz. Personel yemek hizmeti ile ilgili yemekhanelerde kurulu olan kiosklar üzerinden menü takibinin yapılmasını sağlıyoruz. Bu sene uygulamaya aldığımız BCC’deyiz mobil uygulaması ile günlük menü takibi, beğeni anketleri, kalori hesaplama ve geribildirim yapabilme imkanı sağlıyoruz. İlk hizmete giren ve yemek hizmetini sağladığımız Yozgat Şehir Hastanesi hastanelerin dijitallik seviyesini belirleyen HİMSS 7 almaya hak kazanan ilk hastane olmuştur. Yemek hizmetleri de bu anlamda dijital altyapısı ile sürece çok önemli bir katkı sağlamıştır.

  • Personel seçimi ve eğitimiyle ilgili süreçleri nasıl yürütüyorsunuz?

Şirketimizin hedeflerine, vizyonuna ulaşması için yenilikçi, esnek, hızlı, enerjik, bürokrasiden uzak ve dinamik bir yapıda iç müşterilerimize en iyi desteği sağlayacak şekilde işe alım, eğitim, performans, motivasyon, kariyer planlama başlıkları altında hizmet veriyoruz.

BCC Catering bünyesinde seçme-yerleştirme sürecinde doğru aday-iş eşleşmesini yakalamak için uğraş veriyoruz. Aday farklı bir pozisyona da başvurmuş olsa da, biz şirket içinde en uygun yer neresi olur bakış açısı ile sürecimizi yürütüyoruz. Sonuçta aday olunan ve yerleştirilen pozisyonlar farklılık gösterebiliyor.

Seçme-yerleştirmede özgeçmişini uygun bulduğumuz aday ile öncelikle birebir görüşme yapıyoruz. Olumlu değerlendirilen adaylarımızı ilgili birim yöneticisi ile görüştürüyoruz. Görüşmesi olumlu sonuçlanan adaylarımızı pozisyon için gerekli ise kişilik envanter testleri ve değerlendirme merkezi uygulamalarına tabi tutuyoruz. Bununla referans araştırmalarımızı da mutlaka tamamlıyoruz. Tüm süreci olumlu tamamlanan adaylarımıza ücret çalışması yaparak iş teklif aşamasına geçiyoruz.

Tüm çalışanlarımızın birbirinden farklı potansiyellerini açığa çıkaracak bir kariyer modeli ile BCC bünyesindeki atama ve terfi süreçlerinde fırsat eşitliğini gözeterek öncelikle içeriden atama anlayışını benimsiyoruz..

 

Performans değerlendirme sonuçları ve yetkinlik değerlendirme çalışmaları sonrasında  işe olan sevgisi, ilgisi, performansı ve yetkinliği yüksek olan çalışanları belirleriz. Bu çalışanlarımıza,  gerekli olan mesleki bilgi, beceri ve gelişim ortamını sağlarız. Onları, sorumluluğu daha fazla olan görevlere hazırlıyoruz.

Bu kasamda şirkerimiz bünyesinde BCC Gelişim Akademisi ile çalışanlarımızın ihtiyaç duyduğu kişisel ve mesleki gelişimlerini iç ve dış eğitimler ile sağlamaktayız. BCC Gelişim Akademisi kapsamında çalışanlarımızın yaşam kalitelerini yükseltmeye yarayan uygulamalara önem veriyoruz. Uygulamada olan farklı programlarımız ve E-learning eğitimlerimiz ile her kademede çalışanlarımızın kariyer ve gelişim yolculuğuna katkı sağlayarak, onların kariyer planlama süreçlerinin her aşamasını yakından takip etmekteyiz. E-learnin eğitimlerimiz ile pandemi öncesinde de her bir çalışanımızın gelişimine katkı sağlıyorduk, pandemi ile beraber bu süreç aynı şekilde devam etti. Ayrıca Pandemi süreci ile uzaktan verilen eğitim programları ile çalışanların kendilerini ve ürettikleri gıdaları azami düzeyde korumaları da sağlandı.

  • Şehir hastanelerine kaç kişilik ekiple hizmet veriyorsunuz?

Şu anda hizmet vermeye başlamış olan şehir hastanelerinin yatak kapasitesi olarak baktığımızda % 40 ‘ının yemek hizmeti BCC Catering tarafından karşılanmaktadır.  Toplam 4 şehir hastanesinde 1000 kişinin üzerinde bir personelle 24 saat kesintisiz hizmet veriyoruz.

  • Şehir hastanelerinin BCC Caterig tercih etmelerinin altında yatan sebepler nelerdir? Bu başarıyı neye borçlusunuz?

Yenilikçi bakış açısına ve hem genç hem de dinamik ekip ve yapıya sahip olmamız, daha işin başlangıcında doğru iş modeli tasarlamamız (bu iş modelleri daha sonra açılan hastanelere örnek teşkil etmiştir), operasyonel yetkinliğimiz ve gücümüz, çözüm odaklı yaklaşıma sahip olmamız ve güven oluşturmamız tercih nedenimiz olmuştur.

Bu başarının altında önemli bir ekip çalışması yatmaktadır motive olmuş ve başarıya inanan bir ekiple önemli işler ortaya çıkardığımıza inanıyorum. Tecrübe, bilgi ve birikimimiz, mükemmel hizmet anlayışımız, çevik hareket edebilme kabiliyetimiz, gelişime ve yeniliğe inanmış olmamız, uzun vadeli ve sürdürülebilir hizmet anlayışımız bu başarının ortaya çıkmasında en önemli etkenlerden olmuştur.

dfg

Yukarı