Ana içeriğe atla

apti

GÜNSAN, 2019’DA DA ÇİFT HANELİ BÜYÜYECEK

14.02.2019 - 14:56

GÜNSAN CEO’SU FRANCISCO GIL GARCIA: “YILIN NEGATİF GÖRÜNÜMÜNE RAĞMEN 2018’DE YÜZDE 20’NİN ÜZERİNDE BÜYÜDÜK. 2019’DA BÜYÜMEYE VE ÜRETİM KAPASİTEMİZİ ARTIRMAYA DEVAM EDECEĞİZ.”

Günsan CEO’su Francisco Gil Garcia’ya firma ve ürünleriyle ilgili sorularımızı yönelttik.

Öncelikle Günsan’ın hikâyesini öğrenebilir miyiz?
Günsan’ın kuruluş hikâyesi, 1982’ye dayanıyor. Anahtar priz ve elektrik tesisat ürünleri imalatçısı olarak faaliyete geçen markamız, bugün yurtiçine yayılan geniş bayi ağı ve 50’den fazla ülkeye yaptığı ihracatla güçlü bir konumda. 

Ürün çeşitliliğinizle ve ürünlerinizdeki pratik fonksiyonlarla ilgili bilgi verebilir misiniz?
Şu an inşaat sektöründe alçak gerilim tesisatı ekipmanları olan elektrik anahtarı, priz, grup priz, şalt malzemesi, kompakt şalter, kaçak akım röleleri, sigorta kutuları ve aksesuarlarının üretimini gerçekleştiriyoruz. Bu kategorilerde toplam 17 bin parçalık ürün portföyümüz bulunuyor. Konut sektöründe kullanılan bütün elektrik ürünlerinin 5 alt marka (Fantasy, Visage, Eqona, Valta, Radius) altında tasarım, üretim ve satışını yapıyoruz. Ürünlerimiz günlük hayatı kolaylaştırma özelliği taşıyor. Ürün gamımızda telefon tutucu prizden, anahtarlık, notluk ve saat dereceli çerçeveli prize ya da USB’li şarj prize kadar farklı özelliğe sahip ürünlerimiz yer alıyor.

Sektöründe Günsan’ı farklı kılan özellikleri nelerdir? 
Pazarın geleneksel yapısını değiştiren ürünlerimiz bulunuyor. Radius serimiz için özel olarak geliştirdiğimiz Radius App ile dünyada ilk kez kullanıcılar, akıllı telefon uygulamasıyla kendi anahtarını veya prizini istediği gibi tasarlayabiliyor. Yeni ürün grubumuzda yer alan Valta serisindeki yüksek teknoloji ile üretilen yeni nesil sigorta ürünlerimiz de rekabetçi yapılarıyla sektördeki konumumuza önemli katkılar sağlıyor.

Ürünlerinizle ilgili Ar-Ge çalışmalarınız hakkında bilgi alabilir miyiz? 
Günümüzde inovasyon ve Ar-Ge çalışmaları farklılaşmayı sağlayan en önemli unsur. Buradan hareketle gelişen ve güncel teknolojiler odağında kaliteli ve güvenilir ürünler geliştiriyor, üretiyor ve satış sonrası hizmet veriyoruz. Ar-Ge ve inovasyona verdiğimiz önem, gelecek tüm yatırımlarımız ve yeni ürün geliştirmelerimiz için yön belirliyor. 2019’da sektörde farklılaşmamızı sağlayan ve rekabet gücümüzü artıran kişiselleştirilebilen ürünlerimizi çeşitlendirmeye devam edeceğiz. 

İhracat çalışmalarınızdan bahsedebilir misiniz?
Ciromuzun yüzde 40’ını ihracattan karşılıyoruz. 2018’de ürünlerimizi ağırlıklı olarak Ukrayna, Özbekistan, Romanya, Bosna-Hersek, Bulgaristan, Gürcistan ve Kırgızistan gibi ülkelere ihraç ettik. Visage serisi ürünlerimiz en fazla ihraç ettiğimiz ürünler arasında. Şu an 50 ülkeye ihracatımız bulunuyor. Bu rakamı 70’in üzerine çıkarmayı hedefliyoruz. 2019’da özellikle Afrika, Ortadoğu ve Rusya pazarlarında aktif olacağız. 

Günsan açısından 2018 nasıl geçti? 2019 ile ilgili beklentiler ve projeler nelerdir?
Döviz kurlarında yaşanan ani değişimlerle tüm sektörlerin etkilendiği 2018’de üretimimize ara vermeden devam ettik. Yılın negatif görünümüne rağmen 2018’de yüzde 20’nin üzerinde büyüdük. 2019’da büyümeye ve üretim kapasitemizi artırmaya devam edeceğiz. Her geçen yıl artan üretim kapasitemizle sektör ortalamasının üzerinde ilerliyoruz. 2019’da da çift haneli büyümeyi hedefliyoruz. 

ghjjh

Yukarı