Ana içeriğe atla

apti

2020 YILINDA YÜZDE 30 BÜYÜMEYİ HEDEFLİYORUZ

23.12.2019 - 14:08

Sodexo Entegre Hizmet Yönetimi Türkiye CEO’su Ahmet Zeytinoğlu: “Ülkemizdeki hedeflerimize de emin adımlarla ilerliyor, Sodexo Entegre Hizmet Yönetimi olarak büyümeye devam ediyoruz.”

Öncelikle firmanızın tesis yönetim tecrübesinden kısaca bahsedebilir misiniz?
Entegre hizmet yönetimi bir kurumun temizlikten, yemek hizmetine, teknik hizmetlerden, enerji yönetimine kadar uzanan farklı alanlarda ihtiyaçlarını tek bir kanaldan karşılamak anlamına geliyor.
Ülkemizde her geçen gün anlam kazanan ‘tesis yönetimi’ kavramında Sodexo’nun önemli payı bulunuyor. 1992 yılında Türkiye’de sektöre giriş yapan Sodexo Entegre, dünya çapındaki deneyimini ülkemize taşıyarak bu alanda ‘oyun kurucu’ kimliğini üstlendi.
Sodexo Entegre Hizmet Yönetimi olarak Türkiye’de kurum ve kuruluşlara 27 yıldır; yemekten temizliğe, bahçe bakımı ve peyzajdan posta ve doküman yönetimine, enerji yönetiminden otomat hizmetlerine kadar uzanan geniş bir yelpazede hizmet veriyoruz.  Verdiğimiz hizmetler ile iş ortaklarımızın “yaşam kalitesini artırmak’ hedefi doğrultusunda ilerliyoruz. 

Maliyet avantajı için hangi uygulamalardan ve teknolojilerden faydalanıyorsunuz?
Teknoloji artık hayatımızın her noktasında aktif olarak yer alıyor. Bu nedenle maliyet avantajı konusunda da teknolojiden faydalanıyoruz. Maliyet avantajı yaratırken işe personel maliyetlerinin optimizasyonunu ile başlıyoruz. Verimli bir planlama çerçevesinde, ortak kullanılabilecek hizmetleri çalışmaya entegre ediyoruz. 
Binaların elektrik ve mekanik sistemlerini gözden geçirip, raporluyor; üçüncü şahıs anlaşmalarını iyi yöneterek tamir ve bakım masraflarını en aza indiriyoruz. Satın alımlarda; kâğıt, içecek gibi sarf alımlarda toplu tedarik zinciri anlaşmalarımızla maliyetleri düşürüyoruz. 
Deneyimlerimiz doğrultusundaki karşılaştırmalarla en uygun işleyişi belirlerken, sürdürülebilirlik çalışmalarıyla planlarımızı güçlendiriyoruz. 
Nesnelerin interneti uygulamalarını kullanıyor, personel iş planlarını müşterilerimizle takip ediyoruz. Sipariş yönetimi, tesis içi teknik sistemlerinin entegrasyonu, toplantı odası yönetimi ve help desk uygulamalarında teknolojiden faydalanıyoruz. 

2019 yılı sizler için nasıl geçti? Gerek yurt içi gerekse yurt dışı faaliyetleri noktasında neler yapıldı, hangi hedeflere ulaşıldı?  
2019 tüm sektörler için kolay geçmedi. Şartlar her ne kadar sektör için zorlaşsa da global bir şirket olarak Türkiye’ye çok güveniyoruz. Ülkemizdeki hedeflerimize de emin adımlarla ilerliyor, Sodexo Entegre Hizmet Yönetimi olarak büyümeye devam ediyoruz. Sadece 2019 yılında büyüme oranımız yüzde 40’ın üzerine çıktı. Bu oran başarımızı kanıtlıyor. İşin doğru yapılması durumunda her koşulda bu büyümenin süreceğine inanıyoruz.

2020 hedeflerinizden bahseder misiniz?
Maliyet avantajı için aktif olarak kullandığımız teknoloji, sektörümüzü şekillendiriyor. Biz de yeni projelerimizi dijitalleşme üzerine kuruyoruz. Teknolojinin yanı sıra bina yönetimi, teknik bakım gibi sektörlere de yatırım yapıyor, her alandaki eğitim standartlarımızı yükseltiyoruz. Sodexo olarak mali yılımız Eylül ayında başlıyor, mali yılımıza iyi başladığımızı bu dönemde yaklaşık yüzde 30’luk büyüme hedeflediğimizi söyleyebiliriz.

ghjjh

Yukarı