Ana içeriğe atla

bridgestone

ENFLASYONUN ÜZERİNDE BÜYÜME HEDEFLİYORUZ

20.12.2019 - 14:10

Watsons Türkiye Genel Müdürü Mete Yurddaş: “2019 yılı Watsons Türkiye olarak büyümeye devam ettiğimiz, var olan mağazalarımızı dijitalleştirerek yenilediğimiz başarılı bir yıl oldu.”

Watsons Türkiye olarak mağazalarınızda en çok hangi kategoride ürünler satılıyor?
Mağazalarımızda en çok satılan ilk üç kategoriyi sırasıyla şampuan, maskara, yüz temizleyiciler & tonikler oluşturuyor.  

Yerel üretim olarak hangi ürünleri üretiyorsunuz? Yerel üretimi artırma planlarınız var mı? 
Yerel üretim ürünlerimiz arasında cep mendili, kutu mendil, ıslak mendil, makyaj temizleme mendili, bronzlaştırıcı yağ, duş jeli, katı sabun, sıvı sabun, köpük sabun, tüy dökücü krem, tüy sarartıcı krem, ağda bandı, pamuk çeşitleri, roll on ve sprey deodorant çeşitleri, diş fırçası, aseton, oje kurutucu, kolonya, vazelin, el kremi, ayak spreyi, kuru şampuan, gül suyu gibi birbirinden farklı yüzlerce ürün bulunuyor. 
2019 sonuna kadar portföyümüze 80’e yakın yerel üretim ürün daha katmış olacağız. Bu sayede de genel portföyümüz içerisinde yüzde 20’ye yakın payı olan yerel  üretimimizin payını hızla artırmayı hedefliyoruz.

2019 yılı Watsons Türkiye için nasıl geçti? 2020 hedeflerinizden bahseder misiniz? Gelecek dönemde Watsons’ın bünyesine yeni markalar katılacak mı? 
2019 yılı Watsons Türkiye olarak büyümeye devam ettiğimiz, var olan mağazalarımızı dijitalleştirerek yenilediğimiz başarılı bir yıl oldu. 2020’de de mağaza trafiğini artırarak enflasyonun üzerinde büyüme hedefliyoruz. 
Dünyanın en sevilen kişisel bakım ve kozmetik markalarından biri olarak global bir şirket olmamızın bize sağladığı güç ile tüm dünyadaki trendleri yakından takip ediyor ve yeni trendler yaratıyoruz. Dünyanın bir ucundaki trendi, faaliyet gösterdiğimiz ülkeler arasında o trende uygun müşteri portföyüne sahip ülkelerde anında uyguluyoruz. 
Bu da müşteri tüketim ve ihtiyaç verisini işimizin merkezine almamızı ve hizmetlerimizi, her geçen gün bu ihtiyaçlar doğrultusunda şekillendirmemizi sağlıyor. Müşterilerimizle aramızdaki interaktif iletişim sayesinde onların talep ve ihtiyaçlarını dinleyerek hizmetlerimizi şekillendiriyoruz. Örneğin K-Beauty (Kore Güzelliği) ürünleri Watsons’ın Türkiye’ye getirdiği en önemli trendlerden biri. Bu marka ve ürünlere Türkiye’deki tüketicilerin beklentileri doğrultusunda yenileri eklenmeye devam edecek.  

Vegan ürün gruplarınız arasında hangi ürünler yer alıyor? Vegan ürünler toplam satış payınızın yüzde kaçını oluşturuyor?
Sağlıklı beslenme ve doğal içerikli bakım ürünleri son dönemlerde dünya genelinde hızla yayılan trendler olarak dikkat çekiyor. Biz de daima yenilikleri takip eden ve müşterilerimizin taleplerini karşılayan bir marka olarak bu trendler kapsamında mağazalarımızda ve online satış kanalımızda vegan markalarına ve ürünlerine yer veriyoruz. Vegan ürün gruplarımız arasında sağlıklı atıştırmalıklar, bitkisel yağlar, güneş ürünleri, bakım ürünleri, maskeler, temizleyiciler, tonikler, cilt bakım kremleri, bitkisel içerikli şampuan ve kuru şampuanlar, hijyenik pedler, duş jelleri, diş fırçaları, diş macunları, roll-on’lar ve bazı markalarımızın renkli kozmetik ürünleri yer alıyor. Vegan ürünlerimizin, genel kategorilerimiz arasında yer alan sağlık, cilt, saç, makyaj ve kişisel bakımın içerisindeki oranı yaklaşık olarak yüzde 5’e yakın ve hızla büyümeye devam ediyor.

dfs

Yukarı