Ana içeriğe atla

bridgestone

HEDEFİMİZ DENİZ ÜRÜNLERİ SEKTÖRÜNDE DÜNYADA İLK 3’TE YER ALMAK

17.12.2021 - 18:12

Dardanel, Ekonomist dergisinin “Anadolu’nun En Büyük 500 Şirketi” araştırmasında, Anadolu’nun kârını en çok artıran 3. şirketi oldu. Dardanel, doğduğu şehir Çanakkale’nin en büyük şirketi olarak da zirvedeki yerini korudu.

Çanakkale’de başlayan üretimini yurt dışına da taşıyarak dünya deniz ürünleri pazarında liderliğe oynayan Dardanel, Türkiye’nin en prestijli listelerindeki yükselişini sürdürüyor.

Bir kez daha Çanakkale’nin lider şirketi olarak seçilmenin gururunu yaşadıklarını belirten Dardanel Yönetim Kurulu Başkanı Niyazi Önen, “Kuruluşumuzdan itibaren her zaman en büyük amacımız Türkiye’nin gıdada güven veren markası olarak büyümek oldu. Bu büyük sorumluluğu yerine getirmek, tüketicimizin güvenini korumak için büyük emek verdik, yurt içinde ve yurt dışında çok ciddi yatırımlar yaptık. Benim en büyük hedefim önce doğduğumuz topraklara layık olmak, daha sonra ülkemizi global pazarlarda en iyi şekilde temsil etmek oldu” dedi.

DARDANEL’İ TÜM DÜNYA TANIYACAK

Çanakkale’nin en büyük yatırımcıları arasında yer alan Dardanel, kurulduğu 1984 yılından bu yana yarattığı üretim gücü ve istihdamla şehrin ekonomik gelişiminde önemli rol oynuyor. Önen, Çanakkale’den dünyaya açılan bir şirket olarak attıkları her büyüme adımında şehre yapacakları katkının da artacağını ifade etti. Önen, “Doğduğumuz topraklara çok büyük bir sözümüz var. Deniz ürünleri sektöründe dünyada ilk 3’te yer almak.

Son dönemde Türkiye’deki başarısının yanı sıra ihracattaki atılımıyla da öne çıkan Dardanel, TİM’e (Türkiye İhracatçılar Meclisi) bağlı İstanbul Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği tarafından düzenlenen Başarılı İhracatçılar Ödül Töreni’nde en yüksek ihracat rakamlarına sahip firmalar arasında seçildi ve ödül aldı.

İhracatta her geçen yıl artan performanslarının dünya markası olma yolculuğunda kendilerine önemli bir ivme kazandırdığını belirten Niyazi Önen, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Bugün gelirlerimizde ihracatın payı yaklaşık yüzde 20’ye ulaştı. Orta ve uzun vadede ihracat coğrafyamızı genişleterek global pazar payımızı artırmayı hedefliyoruz. Türkiye’de ürettiğimiz ton balığı ve deniz ürünlerini tüm dünyaya satarak ülkemiz için yarattığımız değeri artırmak istiyoruz.”

dfs

Yukarı