Ana içeriğe atla

apti

TÜM İŞLEMLERİ MÜŞTERİLER KENDİLERİ YAPACAK

20.01.2020 - 10:40

Garanti BBVA Genel Müdür Yardımcısı Didem Dinçer Başer: “Günümüzde Garanti BBVA’da ATM para çekme işlemlerinin yüzde 20’si QR’la yapılır hale geldi.”

Bankanızın mobil bankacılık adı altında sunmuş olduğu hizmetlerden kısaca bahseder misiniz?
Bankacılık işlemlerinin her zaman ve her yerden rahatlıkla yapılmasını sağlayan Garanti BBVA Mobil uygulamamızla, bireysel ve kurumsal kullanıcıların ihtiyaçlarına uygun farklı servisleri bir araya getiriyoruz. Bankada yapılan tüm işlemlere ve ürünlere başta dijital kanallar olmak üzere tüm kanallardan bütünleşik olarak erişmek ve o kanallara uygun müşteri deneyimi sunmak bizim için çok önemli. Garanti BBVA’da yapılan işlemlerin hemen hemen hepsinin dijital kanallarda müşterilerin kendi kendine yapabilmesini hedefliyoruz. Müşterilerimiz, kredi kullanabilme, kasko yaptırabilme, hisse senedi hesabı açıp yatırım yapma gibi pek çok işlemi şubeye gitmeye gerek kalmadan Garanti BBVA Mobil üzerinden gerçekleştiriyor. Bu konuda yüzde 99 seviyesine ulaşırken yüzde 100’u ulaşmak için de çalışıyoruz. Bugün 7.6 milyonu mobil olmak üzere 8.2 milyon dijital bankacılık müşterimiz var. Müşterilerimizin mobil kanalımızdan bizimle iletişim frekansı da çok sık. Örneğin aktif müşterilerimiz uygulamaya ayda 20’den fazla kez giriş gerçekleştiriyor. 

Müşterilerinize mobil bankacılık kapsamında nasıl avantajlar sunuyorsunuz?
Müşterilerimizi anlamak ve sorun yaşadıkları noktaları tespit ederek bunları çözmeye çalışıyoruz. Şifre unutan veya kullanmayı tercih etmeyen müşterilerin bankacılık işlemlerine erişebilmesi için, mobil telefonların sağladığı güvenlikten de yararlanarak, biyometri teknolojisini kullanıyoruz. Yine müşterilerimize, banka kartı taşımak zorunda kalmadan, Garanti BBVA Mobil’de yer alan QR İşlemleri adımından kolayca para çekip yatırabilme imkanı sunuyoruz. Günümüzde Garanti BBVA’da ATM para çekme işlemlerinin yüzde 20’si QR’la yapılır hale geldi. 45 saniye süren para çekme işlemi şu an 18 saniyeye indiği için cebinde kartı olan bile QR kodla işlem yapmayı tercih ediyor. Bireysel müşterilerimizin kullandığı bu özelliği yakın zamanda kurumsal müşterilerimizin de kullanımına açtık. Bir diğer hayatı kolaylaştıran özelliğimiz ise yeni devreye aldığımız İstanbulkart’a para yükleme fonksiyonu oldu ve ilk günden itibaren yoğun talep gördü. 

Mobil uygulamanızın daha da geliştirilmesi için ne tür çalışmalar ve yatırımlar yapıyorsunuz?
Büyük veri ve yapay zeka önümüzdeki dönemde de çokça konuştuğumuz konuların başında gelecek çünkü dijital platformlarda yarattığımız veri her geçen gün büyüyor. Bu da çok değişik yapay zeka uygulamalarına olanak sağlıyor. Bankacılık da bunun için en doğru sektörlerden biri çünkü elimizde müşterilerimizin bir çok bilgisi var ve bunu en iyi şekilde yorumlayarak hizmete dönüştürmek için yapay zekayı kullanıyoruz. Büyük veri ve yapay zekayı, finansal danışmanlık yaparak müşterilerimize katma değer yaratmak için kullanıyoruz. Müşterilerimize finansal servisler sunmanın haricinde öneriler sağlamak, finansal sağlıklarını ve finansal okuryazarlıklarını iyileştirmek ve yaşam döngülerinde doğru tekliflerle yanlarında olmak önümüzdeki dönemde önceliklerimiz arasında olacak. 
 

ghjjh

Yukarı