Ana içeriğe atla

apti

TÜRKİYE’YE DİJİTAL BANKACILIK KAVRAMINI QNB FİNANSBANK KAZANDIRDI

21.01.2019 - 12:22

QNB FİNANSBANK GENEL MÜDÜR YARDIMCISI MEHMET KÜRŞAD DEMİRKOL: “BANKACILIK VE FİNANSAL TEKNOLOJİ ALANINDA PEK ÇOK İLKİ SEKTÖRE KAZANDIRMIŞ BİR BANKAYIZ. YENİ ÜRÜN VE UYGULAMALAR İÇİN ÇALIŞMAYA DEVAM EDİYORUZ.”

QNB Finansbank Bilgi Teknolojileri, Operasyon, Kanallar ve İş Geliştirmeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Kürşad Demirkol, dijital ve mobil bankacılıkla ilgili sorularımızı cevapladı.

Dijital ve mobil bankacılık yarışında en önde olabilmek için ne tür çalışmalar yapıyorsunuz?
Bankacılık ve finansal teknoloji alanında pek çok ilki sektöre kazandırmış bir bankayız. Türkiye’de dijital bankacılık kavramını sektöre kazandıran QNB Finansbank oldu. Türkiye’nin ilk dijital bankası olarak 2012’de kurulan Enpara.com, hâlâ rakipsiz bir dijital banka olarak sürekli gelişen ürün portföyüyle 1 milyon 250 bin müşteriye hizmet veriyor. Enpara.com hem teknolojiyi akıllıca kullanan hem de müşteri deneyimini ön planda tutan iş modeliyle bankacılık anlayışını değiştiren bir uygulama oldu.

Diğer dijital bankacılık kanallarınızla ilgili bilgi alabilir miyiz?
Dijital bankacılık kanallarımız, artık ana hizmet kanalları haline geldi. Bugün self servis kanalların toplam işlemler içindeki payı yüzde 90’lar civarında ve geliştirilen yeni hizmetlerle birlikte kullanımı artmaya devam ediyor. Günlük hayatın ayrılmaz bir parçası haline gelen teknolojinin, o ana kadar üzerine gidilmemiş bir alanda kendine yeni bir kullanım alanı bulduğunu görüyoruz. QNB Finansbank olarak gelecek için rotamızı da işte tam bu alanlar üstüne çizdik. Yeni fikir ve teknolojilerin sürdürülebilir iş modellerine dönüşmesine destek olmayı kendine misyon edinmiş, farklı disiplinlerden insanların bir araya geldiği inovasyon odaklı bir ekip kurduk. Sektöre yeni ürün ve uygulamalarla girmek üzere çalışıyoruz. Ek olarak, Türkiye ve dünyadaki fintech ekosistemlerinde varlığını göstermeye başlayan girişimlerle birlikte çalışarak hem onların büyümesine yardımcı olmayı hem de bizimle farklı şekillerde iş birliği yapacak yolları bulmayı hedefliyoruz.

 Yüzde 100 kâğıtsız bankacılık hedefinizden bahsedebilir misiniz?
 Tüm süreçlerimizi dijital platformlara taşıdık. Bireysel müşterilerimizin şubede yaptığı ürün başvurularının yüzde 95’ini dijital ortamda tamamlıyoruz ve yüzde 100 kâğıtsız bankacılık hedefimizle yola devam ediyoruz. Kurduğumuz ‘Dijital Onay Platformu’ ile operasyonel iş yükü, fiziki arşiv ve kâğıt masraflarında sağladığımız yüksek kazanımların yanı sıra müşterilerimize çok daha güvenli bir bankacılık deneyimi sunuyoruz.

Önümüzdeki dönemde üzerinde çalıştığınız yenilikler neler?
Teknolojinin gücüyle bankacılık anlayışını değiştirmek üzere çalışmalarımızı sürdüreceğiz. Müşterilerimize hızlı ve kesintisiz hizmet sağlamak amacıyla doğal dil işleme yeteneği ve öğrenme becerisi yüksek botlar ile sohbet bankacılığını geliştireceğiz. Belirlediğimiz süreçlerimizi öğrenen akıllı yazılımlar sayesinde, robotik süreç otomasyonları gerçekleştirecek, böylece işlem maliyetlerimizi azaltacak, servis kalitesi ve hızımızı artıracak, olası hataları minimize edeceğiz. 

Bankanızın dijital ve mobil bankacılık alanında aldığı ödüller var mı?
QNB Finansbank olarak, özveriyle çalıştığımız bu alanda şimdiye kadar pek çok uluslararası ödül kazandık. 2018’de dünyanın önde gelen işletme ödüllerinden Stevie Awards’ta çeşitli kategorilerde 3 altın (Golden Stevie), bir gümüş (Silver Stevie) ve 3 bronz (Bronze Stevie) ödüle layık görüldük.

ghjjh

Yukarı